Frustreret over folks på fortid.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.215 visninger
13 svar
5 synes godt om
12. januar 2016

Anonym trådstarter

Hej piger. Jeg bliver fulgt af en fødselslæge pga jeg havde nogle svære år som følge af jeg fik kontakt til min far som var alkoholisk og det medførte nogle turbulente år med kort smut omkring ungdoms psykiatrien.Jeg var til samtale for 2. Gang for en uge siden hvor lægen selv foreslog barselshotel så min mand kan være medindlagt. Selvfølgelig så længe der ikke opstår nogle fysiske årsager til at blive indlagt på barselsgangen. Måden hun skriver det lyder bare mere som om at jeg ikke VIL på barselsgangen og at de skal overveje efter fødslen om "det er tilladeligt" direkte citeret. Hvorfor sagde hun ikke det under mødet. Blev også skuffet over at hun skrev jeg blev fulgt pga belastet barndom, for jeg havde en del basale og gode barndomsår ved min mor indtil jeg kom i kontakt med min far.. Jeg er alt i alt nok bare frustreret over at enhver samtale ved egen læge, Jordemoder og fødselslæge skal handle om gamle hændelser, som forøvrigt er bearbejdet. Håber I kan komme med nogle input og nye øjne på det..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2016

serinasmor

Anonym skriver:

Hej piger. Jeg bliver fulgt af en fødselslæge pga jeg havde nogle svære år som følge af jeg fik kontakt til min far som var alkoholisk og det medførte nogle turbulente år med kort smut omkring ungdoms psykiatrien.Jeg var til samtale for 2. Gang for en uge siden hvor lægen selv foreslog barselshotel så min mand kan være medindlagt. Selvfølgelig så længe der ikke opstår nogle fysiske årsager til at blive indlagt på barselsgangen. Måden hun skriver det lyder bare mere som om at jeg ikke VIL på barselsgangen og at de skal overveje efter fødslen om "det er tilladeligt" direkte citeret. Hvorfor sagde hun ikke det under mødet. Blev også skuffet over at hun skrev jeg blev fulgt pga belastet barndom, for jeg havde en del basale og gode barndomsår ved min mor indtil jeg kom i kontakt med min far.. Jeg er alt i alt nok bare frustreret over at enhver samtale ved egen læge, Jordemoder og fødselslæge skal handle om gamle hændelser, som forøvrigt er bearbejdet. Håber I kan komme med nogle input og nye øjne på det..

Hej med dig

Lægens ord lyder i mine ører egentlig meget saglige og korrekte  

Der står som jeg læser det at hvis de vurderer at det er ok og at du ser ud til at kunne magte det , så kan du komme på barselshotel. Hun kunne have skrevet at du helst vil på barselshotel .. Men dette er måske ikke skrevet klart nok - så er det bedre at skrive du ikke vil på barselsgangen 

Og så er det jo korrekt at det er på grund af belastet barndom .... Det er jo ikke vigtigt hvem der gjorde hvad  

Jeg bliver selv fulgt ekstra tæt - og aner ikke hvad der står i min journal  Men alt der står har nok en grund  

Anmeld Citér

13. januar 2016

lineog4

"De" har valgt at have er ekstra på dig grundet en fortid omkring psykiatrien vel vidende at selv et meget bearbejdet forløb kan dukke op til overfladen igen når lovet slår en kolbøtte samtidig med hormoner raser. Det lægen har skrevet er jo egentlig bare det, at du helst vil på hotellet så din mand kan komme med, men de skal indskrive dig skal lige have in mente at du har en fortid, så de skal måske tage er ekstra kig før de gør det - jeg ville selv opleve det som en ekstra tryghed: jeg behøver ikke selv føle så meget efter for de er  obs på mine signaler. 

Jeg er sikker på der i min journal med nummer 3 og delvist nok også med nummer 4 står ord der beskriver mig mere svag end jeg følte mig, står de skal være obs på mig. Nok meget godt jeg ikke læste det den gang, nu er det noget andet for nu ved jeg hvad der betyder = ikke noget jeg lagde mærke tilmoverhovedet. 

Anmeld Citér

13. januar 2016

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

Hej med dig

Lægens ord lyder i mine ører egentlig meget saglige og korrekte  

Der står som jeg læser det at hvis de vurderer at det er ok og at du ser ud til at kunne magte det , så kan du komme på barselshotel. Hun kunne have skrevet at du helst vil på barselshotel .. Men dette er måske ikke skrevet klart nok - så er det bedre at skrive du ikke vil på barselsgangen 

Og så er det jo korrekt at det er på grund af belastet barndom .... Det er jo ikke vigtigt hvem der gjorde hvad  

Jeg bliver selv fulgt ekstra tæt - og aner ikke hvad der står i min journal  Men alt der står har nok en grund  

Jeg tror at det der overraskede mig mest var at hun selv foreslog barselshotel som en god ide da min mand jo også gerne vil være med og da der stadig er mulighed for at få hjælp og hun fremlagde det for os som om at kun fysiske årsager skulle stoppe os.. Men det er nok ikke altid helt smart at læse sådanne ting for det er jo helt klart sårbart. 

Anmeld Citér

13. januar 2016

Anonym trådstarter

"De" har valgt at have er ekstra på dig grundet en fortid omkring psykiatrien vel vidende at selv et meget bearbejdet forløb kan dukke op til overfladen igen når lovet slår en kolbøtte samtidig med hormoner raser. Det lægen har skrevet er jo egentlig bare det, at du helst vil på hotellet så din mand kan komme med, men de skal indskrive dig skal lige have in mente at du har en fortid, så de skal måske tage er ekstra kig før de gør det - jeg ville selv opleve det som en ekstra tryghed: jeg behøver ikke selv føle så meget efter for de er  obs på mine signaler. 

Jeg er sikker på der i min journal med nummer 3 og delvist nok også med nummer 4 står ord der beskriver mig mere svag end jeg følte mig, står de skal være obs på mig. Nok meget godt jeg ikke læste det den gang, nu er det noget andet for nu ved jeg hvad der betyder = ikke noget jeg lagde mærke tilmoverhovedet. 

Jeg forstår at det er nødvendigt med et ekstra fokus men jeg finder det virkelig stressende konstant at blive mindet om de ting som ligger flere år tilbage. Min mand deltog i samtalen og han er også lidt overrasket over hvor lidt man kigger på faren og vurderer hans rolle i forhold til barnet. De taler om bekymringen for mig og dermed også baby, men de nævner aldrig ham, som en ressource i vores hjem. Han har haft en meget stabil barndom og er meget robust psykisk,så man burde måske have det med i overvejelserne tænker jeg? Og igen så det her med at lægen selv foreslog barselshotel.. Men forstår helt klart at de skal kigge på mig inden de udskriver mig. Men jeg tænker, ud fra venners beskrivelse, at de fleste er temmelig udmattede og først skal til at lære barnet at kende, så jeg tænker at de måske ret hurtigt kan få et stort fokus på at man ikke virker klar, så snart de læser at " jeg kan overføres til patienthotel såfremt det er tilladeligt"..

Anmeld Citér

13. januar 2016

Mullesmith

Hvor kan i læse jeres journal? Har alle sådan en?

Anmeld Citér

13. januar 2016

Kamilla-m

Anonym skriver:

Hvor kan den jouarnal læses?  Altså tænker på min selvfølgelig 

Anmeld Citér

13. januar 2016

Paddehatten

Anonym skriver:

Jeg forstår at det er nødvendigt med et ekstra fokus men jeg finder det virkelig stressende konstant at blive mindet om de ting som ligger flere år tilbage. Min mand deltog i samtalen og han er også lidt overrasket over hvor lidt man kigger på faren og vurderer hans rolle i forhold til barnet. De taler om bekymringen for mig og dermed også baby, men de nævner aldrig ham, som en ressource i vores hjem. Han har haft en meget stabil barndom og er meget robust psykisk,så man burde måske have det med i overvejelserne tænker jeg? Og igen så det her med at lægen selv foreslog barselshotel.. Men forstår helt klart at de skal kigge på mig inden de udskriver mig. Men jeg tænker, ud fra venners beskrivelse, at de fleste er temmelig udmattede og først skal til at lære barnet at kende, så jeg tænker at de måske ret hurtigt kan få et stort fokus på at man ikke virker klar, så snart de læser at " jeg kan overføres til patienthotel såfremt det er tilladeligt"..

Jeg kan godt forstå det må være frustrerende, at føle alt fokus ligger på det "tunge" i din fortid, som du ikke ønsker skal fylde lige nu. Men som Line også siger, så viser al erfaring altså bare, at hormoner + ting i bagagen = forhøjet risiko for efterfødsels-reaktion. Så tænk på det sådan her: Min læge og jordemoder ønsker at give vores lille familie de bedste vilkår for at få en god start på livet, så derfor har de fokus på nogle ting, som jeg har det lidt svært med at forstå og anerkende. Men hvis det i sidste ende betyder, at jeg kan undgå en fødselsdepression eller lignede er det nok meget godt  det skader jo ikke, at det står der, det rammer "bare" noget i dig følelsesmæssigt og i min optik er det fordi, det måske ikke er så færdigbearbejdet alligevel

Og så vil jeg lige sige, det er super dejligt for dig, at du har en mand med en robust psyke, som kan støtte dig og ham skal du også bare læne dig op ad, men nu er det altså dig, der skal igennem en fødsel og som får alle hormonerne  så selvfølgelig ligger fokus på dig i din journal og ikke din mand.

Mange hilsner

Paddehatten.  

Anmeld Citér

13. januar 2016

lineog4

Jeg tror du gør dig mange flere tanker end fagfolkene gør. Når der er et obs på din journal, så er det ikke: husk hun kan potentielt blive en dårlig mor. Det er et; vær lige obs der er en forhistorie der gør mors gråd måske skal tages lidt mere alvorligt end den normale 3. Dags blues, eller hvis mor siger: jeg har det skidt, så er der måske mere i det end "bare" jeg er udmattet. 

Jeg tror for dine egne tankers skyld hvis du kunne vende det om og tænke på det som et sikkerhedsnet der er spændt ud under dig, alle fagpersoner ved der er stor sandsynlighed for du aldrig skal teste sikkerhedsnettet, men hellere have spændt et ned for meget ud end er for lidt.

jeg forstår godt man kan få lidt paranoia, betyder det hele at de er inde og vurdere på vores evne som forældre - overhovedet ikke, så ville der være skrevet en indberetning og socialforvaltningen ville være inde over. De ved bare erfaringsmæssigt at folk med en lidt mere tæt pakket rygsæk oftere kan ende i en fødselsdepression blandt andet. Og de skal måske lige stikke hovedet ind en ekstra gang, måske lige stille et af de spørgsmål som erfaringer fortæller er gode til st få munden på gled eller...! 

Og nej der er faren egentlig ligegyldig (eller selvsagt er han ikke det) for fokus handler ikke om hvorvidt det lille barn har det godt men om mor har. Og en mor kan sagtens have der af h.... Til i er over ressourcestærkt hjem, hvor far er den bedste far, bedste kæreste osv. Det rammer alle og man har desværre en tendens til at gemme det i starten og en nybagt far især med første barn aner jo ikke om det er en normal reaktion eller ej. 

Jeg vil virkelig opfordre dig til at se det som et fantastisk tilbud som måske aldrig kommer i brug, og hvis det at læse journalen frustrere så måske lade være at læse den

Anmeld Citér

13. januar 2016

Anonym trådstarter

Mullesmith skriver:

Hvor kan i læse jeres journal? Har alle sådan en?

Sundhed.dk under " sygehus journal"

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.