Brød sammen ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. januar 2016

Roselil

Profilbillede for Roselil
Abracadabra skriver:

Måden at komme ud over de triste tanker er vel at skynde dig tilbage til aktivering, så du kan begynde at bidrage til samfundet. 

Hun er ikke arbejdsparat, aktiveringen er med henblik på flexjob. Meget ofte bliver det alligevel ikke godkendt eller også kan der ikke findes et passende flexjob efterfølgende. Et flexjob, arbejdsprøvning mv. er ekstremt dyrt for kommunerne. Alle de foranstaltninger til ledige bidrager ikke med nogetsomhelst til samfundet, andet end at det koster en pokkers masse. Taler vi udelukkende kolde cash vil det være langt mere rentabelt at lade folk sidde hjemme når de ikke er jobklar. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2016

Anonym trådstarter

lisbeth jess skriver:

Hej kære du!

Det er forståeligt du er ked af det og har svært ved at overskue noget. en operation for fedme er en operation hvor det tager tid for kroppen at blive reguleret igen. Både fysisk men så sandelig også psykisk.

Din søn skal nok klare sin operation for mandler og polypper. Det tager ikke 14 dage førend han atter er frisk. Hvis du ikke kan med hende den nye i jobcentret så bed om en anden. Snak med dem at du har brug for psykologhjælp så du hurtigst muligt kan komme i gang, så du oplever dig som værdfuld.

Du skal nok komme i gang med den rette hjælp og puf i ryggen. Et helt langt arbejdsliv venter på dig. Forhåbentlig med et arbejde som du vil trives i og fylde dig med glæde.

Brug også gerne din egen læge hvis det er tungt på jobcentret.

Held og lykke med det hele

Sikke en dejlig besked ��

Begynde helt at smile og det er ved at være nogen dage siden sidst

Tak

Anmeld Citér

13. januar 2016

Anonym trådstarter

Roselil skriver:

Kender godt følelsen og det gør mange andre også. Du bliver nødt til at indse, at du er noget værd kun i kraft af, at du er et levende væsen på denne Jord. Du er altså noget værd i dig selv. Konkurrencesamfundet er efterhånden gået ind under huden på folk og får alle til at føle at de skal yde noget konstant, for at være noget værd. Det er en forfærdelig udvikling og tro mig, heller ikke økonomisk fornuftigt. det skaber blot flere tyndhudede mennesker der ikke kan arbejde. Desuden er du mor og har dermed bidraget til reproduktionen og det er altså også et væsentligt bidrag

Mange tak for din besked ��

Det rørte mig dybt din besked ��

Anmeld Citér

13. januar 2016

Elgaard73

Morjanne76 skriver:

Hvorfor kan du ikke arbejde efter din operation? Hvornår blev du opereret?  

Man skal ikke sidde stille i 14 dage efter fjernelse af mandler og polypper, men skal undgå større fysisk anstrengelse. Er du motiveret til aktivering? 

Nej, man skal ikke sidde stille efter fjernelse af mandler, men børn skal holdes hjemme fra institution i 2 uger, på grund af blødningsrisiko ved for voldsom bevægelse/aktivitet. Og de kan jo af gode grunde ikke være alene hjemme

Man kan ikke forvente at pædagoger skal sørge for at barnet holdes i nogenlunde ro.

Anmeld Citér

13. januar 2016

Elgaard73

Du har ret til at holde ferie i de 2 uger, efter din søns operation (medmindre du selvfølgelig har opbrugt dine 5 uger).

Anmeld Citér

13. januar 2016

Morjanne76

Elgaard73 skriver:

Nej, man skal ikke sidde stille efter fjernelse af mandler, men børn skal holdes hjemme fra institution i 2 uger, på grund af blødningsrisiko ved for voldsom bevægelse/aktivitet. Og de kan jo af gode grunde ikke være alene hjemme

Man kan ikke forvente at pædagoger skal sørge for at barnet holdes i nogenlunde ro.

Det er rigtigt, men nu fremgår det ikke i TS startsoplæg, at det er et børnehave barn. Ligesom der kan være andet familie, måske en far der kunne tage vare på barnet også. Det handler generelt om, at se muligheder frem for begrænsninger. 

Som jeg læser det, virker TS ikke særlig motiveret til aktivering. Men jeg kan jo også kun vurdere ud fra det TS skriver. 

Anmeld Citér

13. januar 2016

Elgaard73

Morjanne76 skriver:

Det er rigtigt, men nu fremgår det ikke i TS startsoplæg, at det er et børnehave barn. Ligesom der kan være andet familie, måske en far der kunne tage vare på barnet også. Det handler generelt om, at se muligheder frem for begrænsninger. 

Som jeg læser det, virker TS ikke særlig motiveret til aktivering. Men jeg kan jo også kun vurdere ud fra det TS skriver. 

De samme anbefalinger gør sig gældende ved skolebørn.

Men jeg giver dig helt ret i, at det handler om at se muligheder, i stedet for begrænsninger. Jeg gik bare automatisk ud fra at TS ikke havde andre muligheder.

Anmeld Citér

13. januar 2016

Anonym trådstarter

Elgaard73 skriver:

De samme anbefalinger gør sig gældende ved skolebørn.

Men jeg giver dig helt ret i, at det handler om at se muligheder, i stedet for begrænsninger. Jeg gik bare automatisk ud fra at TS ikke havde andre muligheder.

Har heller ikke andre muligheder..

For ellers havde jeg gjort det..

Anmeld Citér

13. januar 2016

EAF

Hvorfor kan du ikke arbejde efter din operation? Hvornår blev du opereret?  

Man skal ikke sidde stille i 14 dage efter fjernelse af mandler og polypper, men skal undgå større fysisk anstrengelse. Er du motiveret til aktivering? 

Er fint beskrevet andetsteds i tråden! 

Anmeld Citér

13. januar 2016

Anonym trådstarter

EAF skriver:

Er fint beskrevet andetsteds i tråden! 

Hvad er skrevet et andet sted i tråden?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.