Brød sammen ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.604 visninger
22 svar
37 synes godt om
12. januar 2016

Anonym trådstarter

Håber nogen har et godt råd ��

Er under uddannelsehjælp og er ikke job eller uddannelse klar, men bliver prøvet af i forbindelse med noget flex job..

Men har lige måtte stoppe det sidste sted da jeg ikke kunne overskue det efter jeg lige er blevet fedme OP..

Samme tid er min normale job halløj sygemeldt og har fået en ny som jeg ikke kan med..

Min dreng skal have fjernet mandler og polypper her på Torsdag og skal være stille siddende i 14 dage så det ringede jeg jo og snakkede med hende om og hun lød slet ikke glad for at jeg ikke kom ud i noget nyt de næste 14 dage..

Mit liv er der endeligt ikke noget i vejen med, skal snart flytte sammen med min kæreste og har det endeligt meget godt..

Men nu her til aften under badet bliver jeg virkelig ked af det og bryder sammen i gråd og kan slet ikke samle mine tanker og får en følelse af at jeg ikke duer til en skid her i samfundet..

Nogen gode råd til at komme ud over de følelser..

Og om jeg måske skal snakke med nogen om de tanker..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2016

Abracadabra

Måden at komme ud over de triste tanker er vel at skynde dig tilbage til aktivering, så du kan begynde at bidrage til samfundet. 

Anmeld Citér

13. januar 2016

Sandratoft

Abracadabra skriver:

Måden at komme ud over de triste tanker er vel at skynde dig tilbage til aktivering, så du kan begynde at bidrage til samfundet. 

Præcis mine tanker, men turde ikke skrive det 

Anmeld Citér

13. januar 2016

Morjanne76

Hvorfor kan du ikke arbejde efter din operation? Hvornår blev du opereret?  

Man skal ikke sidde stille i 14 dage efter fjernelse af mandler og polypper, men skal undgå større fysisk anstrengelse. Er du motiveret til aktivering? 

Anmeld Citér

13. januar 2016

esioul

Anonym skriver:

Er under uddannelsehjælp og er ikke job eller uddannelse klar, men bliver prøvet af i forbindelse med noget flex job..

Men har lige måtte stoppe det sidste sted da jeg ikke kunne overskue det efter jeg lige er blevet fedme OP..

Samme tid er min normale job halløj sygemeldt og har fået en ny som jeg ikke kan med..

Min dreng skal have fjernet mandler og polypper her på Torsdag og skal være stille siddende i 14 dage så det ringede jeg jo og snakkede med hende om og hun lød slet ikke glad for at jeg ikke kom ud i noget nyt de næste 14 dage..

Mit liv er der endeligt ikke noget i vejen med, skal snart flytte sammen med min kæreste og har det endeligt meget godt..

Men nu her til aften under badet bliver jeg virkelig ked af det og bryder sammen i gråd og kan slet ikke samle mine tanker og får en følelse af at jeg ikke duer til en skid her i samfundet..

Jeg tænker, det er mange ting der er gang i på en gang. 

- i skal flytte sammen

- du er igang med vægttab

- knægten skal opereres

- du er igang med flexjob 

Det er alle ting der tager op kræfterne, så klart man kan reagere på. Men det er heldigvis ting der løbende bliver overstået, så græd og vær ked af det og kom op på hesten igen 

Anmeld Citér

13. januar 2016

lisbeth jess

Profilbillede for lisbeth jess

Hej kære du!

Det er forståeligt du er ked af det og har svært ved at overskue noget. en operation for fedme er en operation hvor det tager tid for kroppen at blive reguleret igen. Både fysisk men så sandelig også psykisk.

Din søn skal nok klare sin operation for mandler og polypper. Det tager ikke 14 dage førend han atter er frisk. Hvis du ikke kan med hende den nye i jobcentret så bed om en anden. Snak med dem at du har brug for psykologhjælp så du hurtigst muligt kan komme i gang, så du oplever dig som værdfuld.

Du skal nok komme i gang med den rette hjælp og puf i ryggen. Et helt langt arbejdsliv venter på dig. Forhåbentlig med et arbejde som du vil trives i og fylde dig med glæde.

Brug også gerne din egen læge hvis det er tungt på jobcentret.

Held og lykke med det hele

Anmeld Citér

13. januar 2016

lisbeth jess

Profilbillede for lisbeth jess

Hej kære du!

Det er forståeligt du er ked af det og har svært ved at overskue noget. en operation for fedme er en operation hvor det tager tid for kroppen at blive reguleret igen. Både fysisk men så sandelig også psykisk.

Din søn skal nok klare sin operation for mandler og polypper. Det tager ikke 14 dage førend han atter er frisk. Hvis du ikke kan med hende den nye i jobcentret så bed om en anden. Snak med dem at du har brug for psykologhjælp så du hurtigst muligt kan komme i gang, så du oplever dig som værdfuld.

Du skal nok komme i gang med den rette hjælp og puf i ryggen. Et helt langt arbejdsliv venter på dig. Forhåbentlig med et arbejde som du vil trives i og fylde dig med glæde.

Brug også gerne din egen læge hvis det er tungt på jobcentret.

Held og lykke med det hele

Anmeld Citér

13. januar 2016

Anonym trådstarter

Morjanne76 skriver:

Hvorfor kan du ikke arbejde efter din operation? Hvornår blev du opereret?  

Man skal ikke sidde stille i 14 dage efter fjernelse af mandler og polypper, men skal undgå større fysisk anstrengelse. Er du motiveret til aktivering? 

Min dreng må ikke komme i børnehave osv..

Så de sagde på sygehuset en lille gå tur engang om dagen og så stille siddende resten af tiden..

Anmeld Citér

13. januar 2016

lineog4

Bare et opklarende spørgsmål, hvordan fungerer det med kontanthjælp og så at skulle være hjemme med et barn i 14 dage, har du ret til at afholde ferie i de 14 dage eller mister du penge. 

Nu sidder jeg selv her med syge børn, og bare det at vi skal finde nogle dage gør vi er i gang med sten, saks, papir, og hvad er muligt, hvad vil arbejdspladsen finde sig i osv. Sjove lappeløsninger, som at jeg tog på arbejde i dag kl 7.20 til 9.30 og så måtte have vikar for resten af dagen. Skulle en af vores have taget mandler var vi virkelig på røven, for jeg kan ikke afholde ferie som jeg selv vil og jeg kan være hjemme max 2 dage og det skal være 2 dage i træk i starten af sygdomsperioden og min arbejdsplads må sige jeg skal komme.

med hensyn til at bryde sammen, så tror jeg det at ens barn skal opereres fylder rigtig megetm og ville også give mig tudeture, så kom over på den anden side af operationen før du sætter en masse i gang.

Anmeld Citér

13. januar 2016

Roselil

Profilbillede for Roselil
Anonym skriver:

Kender godt følelsen og det gør mange andre også. Du bliver nødt til at indse, at du er noget værd kun i kraft af, at du er et levende væsen på denne Jord. Du er altså noget værd i dig selv. Konkurrencesamfundet er efterhånden gået ind under huden på folk og får alle til at føle at de skal yde noget konstant, for at være noget værd. Det er en forfærdelig udvikling og tro mig, heller ikke økonomisk fornuftigt. det skaber blot flere tyndhudede mennesker der ikke kan arbejde. Desuden er du mor og har dermed bidraget til reproduktionen og det er altså også et væsentligt bidrag

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.