Hvornår kan man teste positiv graviditet test...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.641 visninger
35 svar
4 synes godt om
9. januar 2016

janni2750

Hej..

Har et spørgmål hvornår kan man tage en graviditets test for at se om man er gravid... 

Jeg har pt kvalme 

brystsspændinger 

lidt hoved pine

og er mega træt

Jeg har haft min mens sidst den 31-12-15

Og jeg har så hvad jeg kan se og regne ud så haft æggeløsning her lige efter mens... 

Og har så den 29-12-15 fået taget spiral ud, så ved ikke om det har noget at sige nu hvor vi gerne vil have en mere...

nogen der kan hjælpe mig??

På forhånd tak

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2016

Spirrevip

Hej..

Har et spørgmål hvornår kan man tage en graviditets test for at se om man er gravid... 

Jeg har pt kvalme 

brystsspændinger 

lidt hoved pine

og er mega træt

Jeg har haft min mens sidst den 31-12-15

Og jeg har så hvad jeg kan se og regne ud så haft æggeløsning her lige efter mens... 

Og har så den 29-12-15 fået taget spiral ud, så ved ikke om det har noget at sige nu hvor vi gerne vil have en mere...

nogen der kan hjælpe mig??

På forhånd tak

Så kan du først teste i slutningen af måneden, og du har heller ikke haft ægløsning endnu..   rettelse: medmindre at din cyklus er ultra kort selvfølgelig. Jeg havde selv mens d. 29/12 og forventer ægløsning d. 13.

Anmeld Citér

9. januar 2016

janni2750

Jo det har jeg har testet hver dage siden jeg har haft mens og der har der været 2 streger på... Og første i dag er der ikke nogen på... Så det er mere det...

Anmeld Citér

9. januar 2016

Spirrevip

janni2750 skriver:

Jo det har jeg har testet hver dage siden jeg har haft mens og der har der været 2 streger på... Og første i dag er der ikke nogen på... Så det er mere det...

Det lyder mystisk... ægløsning ligger normalt Ca. 14 dage efter mens. Så vidt jeg husker, skal teststregen nærmest være tydeligere end kontrolstregen på en ægløsningstest...

Anmeld Citér

9. januar 2016

janni2750

Ja men det er os det jeg synes der er mærkeligt... 

Men har snakket med en veninde og hun siger godt man kan have æggeløsning efter mens... Også er det noget med at cyklus bliver forkortet eller noget... Men er ikke helt sikker...

Anmeld Citér

9. januar 2016

fo82

Det med ægløsning 14 dage efter mens passer ikke...

ægløsning falder 14 dage FØR mens... Da det er ægløsning der styrer mens - ikke omvendt..

når man tager ægløsningstests skal man være opmærksom på, at teststregen skal være lige så tydelig, eller mere kraftig end kontrolstregen..

to streger er ikke lig med positiv ægløsningstest med mindre ovenstående er opfyldt... Det står der også i indlægssedlen...

så har teststregen ikke været mindst lige så skarp som kontrolstregen har du endnu ikke haft ægløsning...

jeg har en cyklus på 25-26 dage, min ægløsning falder altid på dag 11-12 efter første blødningsdag..

Anmeld Citér

9. januar 2016

janni2750

okay ja men jeg synes måske bare det er underligt... Men hvad må bare have sex med manden... så sker der nok noget på et tidspunkt

Anmeld Citér

9. januar 2016

fo82

janni2750 skriver:

okay ja men jeg synes måske bare det er underligt... Men hvad må bare have sex med manden... så sker der nok noget på et tidspunkt

Ja sex er en væsentlig forudsætning for at lave børn.

hvis 31/12 var første blødningsdag så vil du være på cd 10 nu, prøv at teste for ægløsning morgen og aften de næste 5 dage... 

Anmeld Citér

9. januar 2016

Spirrevip

Fo82 - det har du ret i. Jeg tænkte ikke over at det var før. 

Anmeld Citér

9. januar 2016

ekebiv

janni2750 skriver:

jamen to streger er lang fra tegn på æl, der er næsten altid to streger på en æl test.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.