Anonym skriver:
Men lægen, eller sygeplejersken som jeg var inde hos, synes åbenbart ikke det var nødvendigt 
Synes bare det er lidt sløjt at man skal eksperimenterer sig frem med alt muligt, alternativt og armbånd og skidt og kanel, når man vitterligt har det dårligt.
Jeg er en af dem der har fået en recept på noget mod kvalme af min læge. Og jeg kan faktisk godt forstå at lægerne holder lidt igen, for det tager egentlig ikke særlig meget af kvalmen, det sørger bare for at maden hurtigt kommer ned i tarmene, så man ikke kan kaste det op. Jeg syntes det var meget voldsomt. Jeg fik det rigtig, rigtig skidt af dem. Oveni kvalmen.
Jeg fik også et præparat på hospitalet. Det virkede nogenlunde. Men da var jeg også så skidt at jeg bare lå i min seng og sov det meste af tiden. Men det sørgede lige for at jeg kunne spise lidt når jeg var vågen.
Hvis jeg var dig, ville jeg prøve mig frem med alternativerne. Nogle af tingene virker faktisk. Men altid kun til at hvis grad. Fx hjælper det at sutte på noget når man har kvalme. Det kunne være bolcher eller sodavandsis. Begge dele gode fordi sukkeret også kan hjælpe, sidstenævnte særligt god fordi det ultravigtigt at få væske når man kaster op. B-vitamin (jeg kan ikke huske hvilken slags) er også godt. Igen er der den bonus at B-vitamin er noget af det man kan komme til at mangle når man kaster op. Mandler (og andre nødder) virker også. Og har nogle gode fedtsyrer. Jeg kender mange der har haft rigtig gode erfaringer med armbåndene, så det er også en god mulighed.
For at være ærlig, er der ingen vidundermidler. Oghvad der virker den ene uge, virker måske ikke den næste. Det vigtigste er spise og drikke. Gerne noget med masser af kalorier, så du får energi selvom du kaster op.
Men nu bliver jeg faktisk helt i tvivl: Kaster du op?
Anmeld
Citér