Må jeg spise køresygetabletter?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. januar 2016

Anonym trådstarter

Becks skriver:

Du må gerne tage Marzine, hvis det er virkelig slemt.. Bare ikke de sidste par uger i graviditeten...

Lægerne giver helst ikke kvalmestillende, det skal være virkelig grelt..

Jeg kastede op mellem 10-25 gange de første 20 uger i min graviditet, jeg fik dem tilbudt, men de er virkelig dyre!

Prøv dig frem med ting, som kan tage det meste af kvalmen.. For mig hjalp Mathilde kakao i perioder..

Det vigtigste er bare at du får væske.. Kog noget vand, put 1 tsk. salt og 2 tsk. sukker i.. Når det er afkølet, kan du blande det med saft..

Tak for råd. 

Det er svært overhovedet at forestille sig at putte noget i hovedet.  

Er bare så sulten og dårlig af ikke at få noget ned....

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2016

Pikku Myy

Anonym skriver:

Men lægen, eller sygeplejersken som jeg var inde hos, synes åbenbart ikke det var nødvendigt 

Synes bare det er lidt sløjt at man skal eksperimenterer sig frem med alt muligt, alternativt og armbånd og skidt og kanel, når man vitterligt har det dårligt.

Jeg er en af dem der har fået en recept på noget mod kvalme af min læge. Og jeg kan faktisk godt forstå at lægerne holder lidt igen, for det tager egentlig ikke særlig meget af kvalmen, det sørger bare for at maden hurtigt kommer ned i tarmene, så man ikke kan kaste det op. Jeg syntes det var meget voldsomt. Jeg fik det rigtig, rigtig skidt af dem. Oveni kvalmen.

Jeg fik også et præparat på hospitalet. Det virkede nogenlunde. Men da var jeg også så skidt at jeg bare lå i min seng og sov det meste af tiden. Men det sørgede lige for at jeg kunne spise lidt når jeg var vågen.

Hvis jeg var dig, ville jeg prøve mig frem med alternativerne. Nogle af tingene virker faktisk. Men altid kun til at hvis grad. Fx hjælper det at sutte på noget når man har kvalme. Det kunne være bolcher eller sodavandsis. Begge dele gode fordi sukkeret også kan hjælpe, sidstenævnte særligt god fordi det ultravigtigt at få væske når man kaster op. B-vitamin (jeg kan ikke huske hvilken slags) er også godt. Igen er der den bonus at B-vitamin er noget af det man kan komme til at mangle når man kaster op. Mandler (og andre nødder) virker også. Og har nogle gode fedtsyrer. Jeg kender mange der har haft rigtig gode erfaringer med armbåndene, så det er også en god mulighed.

For at være ærlig, er der ingen vidundermidler. Oghvad der virker den ene uge, virker måske ikke den næste. Det vigtigste er spise og drikke. Gerne noget med masser af kalorier, så du får energi selvom du kaster op.

Men nu bliver jeg faktisk helt i tvivl: Kaster du op?

Anmeld Citér

8. januar 2016

Anonym trådstarter

Pikku Myy skriver:

Jeg er en af dem der har fået en recept på noget mod kvalme af min læge. Og jeg kan faktisk godt forstå at lægerne holder lidt igen, for det tager egentlig ikke særlig meget af kvalmen, det sørger bare for at maden hurtigt kommer ned i tarmene, så man ikke kan kaste det op. Jeg syntes det var meget voldsomt. Jeg fik det rigtig, rigtig skidt af dem. Oveni kvalmen.

Jeg fik også et præparat på hospitalet. Det virkede nogenlunde. Men da var jeg også så skidt at jeg bare lå i min seng og sov det meste af tiden. Men det sørgede lige for at jeg kunne spise lidt når jeg var vågen.

Hvis jeg var dig, ville jeg prøve mig frem med alternativerne. Nogle af tingene virker faktisk. Men altid kun til at hvis grad. Fx hjælper det at sutte på noget når man har kvalme. Det kunne være bolcher eller sodavandsis. Begge dele gode fordi sukkeret også kan hjælpe, sidstenævnte særligt god fordi det ultravigtigt at få væske når man kaster op. B-vitamin (jeg kan ikke huske hvilken slags) er også godt. Igen er der den bonus at B-vitamin er noget af det man kan komme til at mangle når man kaster op. Mandler (og andre nødder) virker også. Og har nogle gode fedtsyrer. Jeg kender mange der har haft rigtig gode erfaringer med armbåndene, så det er også en god mulighed.

For at være ærlig, er der ingen vidundermidler. Oghvad der virker den ene uge, virker måske ikke den næste. Det vigtigste er spise og drikke. Gerne noget med masser af kalorier, så du får energi selvom du kaster op.

Men nu bliver jeg faktisk helt i tvivl: Kaster du op?

Kaster ikke op, heldigvis, men det føles som er spørgsmål om tid. Kvalmen sidder helt oppe i halsen. 

Men kan høre at jeg måske bare skal "tage mig sammen" og at jeg nok ikke have det hårdere end mange andre. Det føles bare helt ekstremt og det er svært at fatte at man ikke bare kan gøre noget.

Anmeld Citér

8. januar 2016

Pikku Myy

Anonym skriver:

Kaster ikke op, heldigvis, men det føles som er spørgsmål om tid. Kvalmen sidder helt oppe i halsen. 

Men kan høre at jeg måske bare skal "tage mig sammen" og at jeg nok ikke have det hårdere end mange andre. Det føles bare helt ekstremt og det er svært at fatte at man ikke bare kan gøre noget.

Det handler nok mest om at ændre indstilling. Man går og drømmer om at blive gravid og nusse den store flotte mave. Glæder sig helt vildt til den positive test. Og så går der et par uger, og så kommer kvalmen. Måske har man kendt nogle gravide, der fortalte om morgenkvalme, der kunne fixes med et par mariekiks ved sengen. Men man havde slet ikke forestillet sig hvordan det kan ramme som en mur. Det er ikke den hyggelige, lykkefyldte, spændte graviditet man havde forestillet sig, hvor man går rundt og nusser børneværelse og lærer at hækle små huer. Nej, det er lort med lort på. Sig det højt. Og til dem omkring dig. Og tag så tyren ved hornene og prøv dig frem. Det virker kun, hvis du giver det en chance. Held og lykke.

Anmeld Citér

9. januar 2016

gokkelok

Anonym skriver:

Jeg havde det på samme måde. Jeg tvang mig selv til at kaste op, og fik det meget bedre bagefter. Men det er op til dig om du vil følge det råd 

Anmeld Citér

9. januar 2016

Abracadabra

Mortiltopigerxx skriver:

Måske er det ligemeget for dig men har du overvejet hvad det betyder for dit foster i maven at blive dopet med sløvende medicin.. Ej men undskyld mig.

Så er gammeldags antihistaminer jo heller ikke værre! Sikke en skrap, ubehagelig og UNØDVENDIG udmelding. 

Til TS: snak med lægen igen. Der er andre ting, der virker bedre end køresygemedicin (som altså er antihistamin). Men antihistaminer er okay - bare ikke i de sidste uger, som du jo heller ikke er i. 

Anmeld Citér

9. januar 2016

lady di

Jeg fik navnet på nogle køresygepiller af min læge som man ikk skal ha på recept da jeg lå og kastede alt op og ku ikke være andet end sengeliggende..har brugt pillerne til begge mine børn og ar idag nogle sunde og raske børn.men havde selvfølgelig ike taget dem hvis min læge ikke havde sagt ok for dem.. tror faktisk det reddede mig igennem begge min graviditer. Så det kan godt lade sig gøre.men tal med lægen om det

Anmeld Citér

9. januar 2016

Sedigfor

Jeg vil ik gøre det, hold ud og tænk på dit barn, intet ondt ment men det kan nu godt påvirke dit barn. 

Anmeld Citér

9. januar 2016

SofiaMik

Ikke for at være fræk.. Men hvis du ikke kaster op, så er det ikke så slemt.. Tro mig, det kan være meget meget værre!! 

Hilsen fra hende med opkast og kvalme nærmest lig med tømmermænd fra uge 6 til 39 i to graviditeter. Og jeg brugte ingen medicin og gik på arbejde hver dag. Hold nu k... Det var hårdt!

Anmeld Citér

9. januar 2016

Becks

SofiaMik skriver:

Ikke for at være fræk.. Men hvis du ikke kaster op, så er det ikke så slemt.. Tro mig, det kan være meget meget værre!! 

Hilsen fra hende med opkast og kvalme nærmest lig med tømmermænd fra uge 6 til 39 i to graviditeter. Og jeg brugte ingen medicin og gik på arbejde hver dag. Hold nu k... Det var hårdt!

Det var da en sjov udmelding!

Hvad der er hårdt for hende, er jo ikke sikkert det er hårdt for dig, mig eller en 3 og omvendt??

Jeg ville personligt heller have kvalme og kunne kaste op, fremfor kun at have kvalme som så er der hele dagen...

Jeg havde begge dele frem til uge 20.. Efter der og frem til uge 30 kastede jeg kun op når jeg børstede tænder og det var langt hårdere.. Nu kaster jeg så op flere gange dagligt igen..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.