Må jeg spise køresygetabletter?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.166 visninger
19 svar
6 synes godt om
8. januar 2016

Anonym trådstarter

For at se om det virker mod kvalmen? Jeg kan jo starte med en enkelt...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2016

Junipige15

De fleste køresygetabletter virker sløvende, så det ville jeg aldrig selv gøre. Men læs på indlægssedlen. Synes dog man skal undgå medicin under graviditet, så vidt man kan! 

Anmeld Citér

8. januar 2016

gokkelok

Det må du ikke. Hvis det er så slemt, så skal du kontakte lægen. Man kan få noget kvalmestillende på recept, hvis lægen vurderer det er nødvendigt. 

Anmeld Citér

8. januar 2016

Anonym trådstarter

gokkelok skriver:

Det må du ikke. Hvis det er så slemt, så skal du kontakte lægen. Man kan få noget kvalmestillende på recept, hvis lægen vurderer det er nødvendigt. 

Men lægen, eller sygeplejersken som jeg var inde hos, synes åbenbart ikke det var nødvendigt 

Synes bare det er lidt sløjt at man skal eksperimenterer sig frem med alt muligt, alternativt og armbånd og skidt og kanel, når man vitterligt har det dårligt.

Anmeld Citér

8. januar 2016

Anonym trådstarter

Junipige15 skriver:

De fleste køresygetabletter virker sløvende, så det ville jeg aldrig selv gøre. Men læs på indlægssedlen. Synes dog man skal undgå medicin under graviditet, så vidt man kan! 

Hvorfor er det dårligt at det er sløvende tænker du? Jeg ligger alligevel i fosterstilling på sofaen....

Anmeld Citér

8. januar 2016

Fremad

Det må du ikke tag nej.. 

Har du prøvet med mandler?

Jeg ved det er rigtig ærgerligt i længden, men desværre kan jeg kun sige* velkommen til gravides kvalme klub....

Anmeld Citér

8. januar 2016

Becks

Anonym skriver:

For at se om det virker mod kvalmen? Jeg kan jo starte med en enkelt...

Du må gerne tage Marzine, hvis det er virkelig slemt.. Bare ikke de sidste par uger i graviditeten...

Lægerne giver helst ikke kvalmestillende, det skal være virkelig grelt..

Jeg kastede op mellem 10-25 gange de første 20 uger i min graviditet, jeg fik dem tilbudt, men de er virkelig dyre!

Prøv dig frem med ting, som kan tage det meste af kvalmen.. For mig hjalp Mathilde kakao i perioder..

Det vigtigste er bare at du får væske.. Kog noget vand, put 1 tsk. salt og 2 tsk. sukker i.. Når det er afkølet, kan du blande det med saft..

Anmeld Citér

8. januar 2016

Mortiltrepiger

Anonym skriver:

Hvorfor er det dårligt at det er sløvende tænker du? Jeg ligger alligevel i fosterstilling på sofaen....

Måske er det ligemeget for dig men har du overvejet hvad det betyder for dit foster i maven at blive dopet med sløvende medicin.. Ej men undskyld mig.

Anmeld Citér

8. januar 2016

Junipige15

Anonym skriver:

Tænkte på barnet, ifht den sløvende effekt - ikke dig. 

Anmeld Citér

8. januar 2016

Anonym trådstarter

Mortiltopigerxx skriver:

Måske er det ligemeget for dig men har du overvejet hvad det betyder for dit foster i maven at blive dopet med sløvende medicin.. Ej men undskyld mig.

Ej slap dog lige af. Havde da overhovedet ikke tænkt på hun mente ift barnet. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.