Meget spændende spørgsmål! Jeg går ofte med en indre drøm om at gå ned i tid - måske til 30 timer. Mit problem er, at det er meget svært indenfor mit ´fag'. Jeg er ikke ansat i en 37 timer stilling. Det vil sige, at jeg har en række ansvarsområder og opgaver, som skal løses(ofte til nogle deadlines selvfølgelig). Hvornår, hvordan og hvor mange timer jeg bruger, registeres ikke. De skal selvfølgelig løses i en vis kvalitet
. For dem der ikke er bekendt med denne arbejdsform, kan jeg hilse og sige, jeg ikke kender mange, der kan nå deres opgaver på de normale 37 timer. Til gengæld ligger jeg en del timer om aften, så min datter ikke mærker det. Jeg er så bare ikke rigtig opdateret på de seneste tv-programmer, da jeg aldrig har tid til at se fjernsyn
Mit udfordring med at gå ned i tid er, dels at den slags stillinger ikke rigtig eksisterer i mit 'fag', og dels er jeg bange for, jeg ender med at bruge næsten samme antal arbejdstimer, bare på en lavere løn.
Derudover er jeg ofte splittet mellem at ville være en supermor med masser tid altid, og at have en karriere jeg elsker og vise min datter, at karriere ikke udelukker børn.
Af ren nysgerrighed til alle jer på nedsat tid, hvordan gør I det med pension m.m. i forhold til jeres samlever? Jeg tænker ens løn bliver jo en del lavere, og dermed også jeres opsparing. Har I en aftale internt, så hvis I går fra hinanden eller han dør, så får du noget af hans opsparing?
Anmeld
Citér