Naturgas

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. januar 2016

Anonym trådstarter

Benjamins'mor skriver:

Vi boede til leje godt nok, men vi havde 94 kvm og det kostede 9xx,- om måneden. 

Det sys jeg ikke lyder helt galt  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2016

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Vi har knapt 160kvm, naturgas, vi har ikke boet her så længe men det er vurderet til at vil koste os (familie på 4) ca 18.000 om året. 

Vi har nyere vinduer men huset trænger til hulmursisoleriering og efterisolering af loftet. Det er fra "63. 

Ja der hvor vi bor nu godt nok fjernvarme giver vi mere en 18.000 og det er 112 kvm 

Anmeld Citér

7. januar 2016

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Ja der hvor vi bor nu godt nok fjernvarme giver vi mere en 18.000 og det er 112 kvm 

Og i får regningen direkte fra fjernvarmeudbyderen? Det beløb du skriver lyder HELT ude i hampen, så jeg bliver oprigtigt bekymret for om i er blevet snydt.  

Anmeld Citér

7. januar 2016

FruStolpe

Mor11 skriver:

What??! Vi gav 5000 om året i Varme da vi havde fjernvarme i lejligheden! Den var 75kvm. Fjernvarme er det billigste, udover alternative kilder. 

Det giver da ingen mening..

Uhhh det er ikke helt rigtigt. Her hvor vi bor er noget af landets dyreste fjernvarme.  

145kvm og 32.000 om året i fjernvarme  og vi har en konstant varme på ca 22 grader. .. 

Anmeld Citér

7. januar 2016

Mor11

Profilbillede for Mor11
FruStolpe skriver:

Uhhh det er ikke helt rigtigt. Her hvor vi bor er noget af landets dyreste fjernvarme.  

145kvm og 32.000 om året i fjernvarme  og vi har en konstant varme på ca 22 grader. .. 

Nej er det rigtigt???!  Her er fjernvarme KLART at foretrække med mindre man har råd til at installere varmepumper. 

Ej jeg er da helt i chok. 

Anmeld Citér

7. januar 2016

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Og i får regningen direkte fra fjernvarmeudbyderen? Det beløb du skriver lyder HELT ude i hampen, så jeg bliver oprigtigt bekymret for om i er blevet snydt.  

Ja det gør vi , vi bor i rækkehus og de andre lejemål giver næsten det samme 

Anmeld Citér

7. januar 2016

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Nej er det rigtigt???!  Her er fjernvarme KLART at foretrække med mindre man har råd til at installere varmepumper. 

I det hus vi skal kigge på er der også en varmepumpe men det kender jeg heller ikke til  

Anmeld Citér

7. januar 2016

FruStolpe

Mor11 skriver:

Der er helt rigtigt -desværre 

Og derudover er der også tilslutningspligt, dvs at man kan/må ikke bare sætte anden varmekilde op. Og vælger man fx en brændeovn skal man stadig betale 6-800 om måneden i tilslutningsafgift... det er det rene tyveri -ganske lovligt

Anmeld Citér

7. januar 2016

Rockertand

Anonym skriver:

I det hus vi skal kigge på er der også en varmepumpe men det kender jeg heller ikke til  

Jeg tænkte også med det samme - hvorfor ikke være bekymret for udgiften til varmepumpen? Den kan sagtens løbe i 1000 kr i måneden, så det skal også indregnes.

I kan altid bede om at se opgørelsen for udgifterne, der står sort på Hvidt, hvad der er betalt i forbrug det foregående år, så kan I selv vurdere, om det er acceptabelt.

Anmeld Citér

7. januar 2016

Mor11

Profilbillede for Mor11
FruStolpe skriver:

Der er helt rigtigt -desværre 

Og derudover er der også tilslutningspligt, dvs at man kan/må ikke bare sætte anden varmekilde op. Og vælger man fx en brændeovn skal man stadig betale 6-800 om måneden i tilslutningsafgift... det er det rene tyveri -ganske lovligt

Nej nej nej hvor vildt! Er der ikke et lokalråd eller lign der kunne få lukket lortet? Det kan da slet ikke betale sig for jer - eller, jeg ved selfølgelig ikke om gasprisen fx er tilsvarende dyrere også.. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.