Brug af æg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. januar 2016

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Du kan lave en gratin. Fx blomkålsgratin. 

Eller spaghetti carbonara. Jeg laver en afart deraf. Med pasta(ikke spaghetti) og grøntsager fx asparges i stykker og broccolibuketter. Smager så godt. 

Bruger opskriften fra chiappa søstrene:

200g spaghetti
100g bacon, finsnittet
1 æg
100ml fløde
50g parmesan, fintrevet
Salt, peber, revet muskatnød

Pasta koges efter anvisning.
Svits bacon i en sauterpande.
Pisk æg, fløde og parmesan sammen seperat. Krydr med salt, peber, evt revet muskatnød.
Si pastaen og bland det med det sprødstegte bacon.
Tag panden af varmen og hæld ægmassen over. Rør godt igennem.

Tilsæt grøntsager efter baconen er som den skal være.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2016

debbie19

serinasmor skriver:

Grøntsags tærte ... Bruger gerne 5 æg i fyldet ( blandet med mælk /fløde og en lille smule mel ) og 1 æg i dejen

Porrer i ovn - 9 porrer renses og halveres (stadig rund stok) de koges i 5 min og tages op og køle ..  vikel 1 skive bacon om hver halve porre ... Læg i fad - hæld æggemasse over (5 æg og noget mælk) drys med hakkede nødder  Og bag i ovn i 25 min ved 200 grader ... Når færdig server med halve små tomater og hakket persille ...  ( nok til 6 personer serveret med lidt kød eller 5 personer som ret alene)

Kan man lave det med kød og uden grøntsager??  nemlig mega god idé men øhh spiser ikke grøntsager

Anmeld Citér

7. januar 2016

debbie19

SDD skriver:

Du kan lave en gratin. Fx blomkålsgratin. 

Eller spaghetti carbonara. Jeg laver en afart deraf. Med pasta(ikke spaghetti) og grøntsager fx asparges i stykker og broccolibuketter. Smager så godt. 

Bruger opskriften fra chiappa søstrene:

200g spaghetti
100g bacon, finsnittet
1 æg
100ml fløde
50g parmesan, fintrevet
Salt, peber, revet muskatnød

Pasta koges efter anvisning.
Svits bacon i en sauterpande.
Pisk æg, fløde og parmesan sammen seperat. Krydr med salt, peber, evt revet muskatnød.
Si pastaen og bland det med det sprødstegte bacon.
Tag panden af varmen og hæld ægmassen over. Rør godt igennem.

Tilsæt grøntsager efter baconen er som den skal være.

Tak men spiser ikke grøntsager så bliver den usunde slags

Anmeld Citér

7. januar 2016

serinasmor

debbie19 skriver:

Kan man lave det med kød og uden grøntsager??  nemlig mega god idé men øhh spiser ikke grøntsager

Hmm ... Så får du nok ikke brugt meget æg  

Men jo .. Kan sikkert laves med hamburgerryg eller skinke  ... Jeg ville bare ikke kunne spise så meget kød på 1 gang ... Det ville blive alt for kvalm for mig  

Hvis du kan lide kartofler så sikkert med dem som fyld i tærten i stedet 

Anmeld Citér

7. januar 2016

debbie19

serinasmor skriver:

Hmm ... Så får du nok ikke brugt meget æg  

Men jo .. Kan sikkert laves med hamburgerryg eller skinke  ... Jeg ville bare ikke kunne spise så meget kød på 1 gang ... Det ville blive alt for kvalm for mig  

Hvis du kan lide kartofler så sikkert med dem som fyld i tærten i stedet 

Elsker kartofler 

Anmeld Citér

7. januar 2016

FruStolpe

Madpandekager 

Anmeld Citér

7. januar 2016

serinasmor

debbie19 skriver:

Elsker kartofler 

Så vil jeg anbefale bacontern kogte kartofler og løg i skiver - og udfordrer dig til at bruge en kvart selleri som tærtefyld 

Anmeld Citér

7. januar 2016

Krydserfingre

debbie19 skriver:

Hmm kunne være man skulle prøve at lave det selv har nemlig altid elsket det men kun fået det ved andre eller på pakke i butikkerne tak for svar

Så kan jeg KLART anbefale at lave det. Det smager skønt! Min opskrift er således: 

svits bacon let gylden i en gryde, tilsæt løg og steg dem sammen. 
så tager du en skål og blander 2-3 æggeblommer med 1/2 L fløde, salt peber, hakket frisk basillikum og en god portion parmesan i.

når du har steget bacon og løg koger du spaghetti så den er næsten færdig og hælder vandet hurtigt fra - lad gerne lidt vand være tilbage på spaghettierne - og hæld så spaghettierne ned i gryden med bacon og løg... Og tilsæt så fløde-oste-blandingen og rør rundt under varme indtil fløden ligesom har sat sig på spaghettien og gjort konsistensen cremet.... Og til sidst lidt frisk parmesan og basillikum blade. Elsker den ret.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.