Brug af æg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.372 visninger
17 svar
2 synes godt om
7. januar 2016

debbie19

Har 15 æg som skal bruges indenfor 8 dage er træt af spejlæg vi fik en masse æg gratis ... Hvad kan jeg bruge æg til udover spejlæg æggekage og kogteæg ???

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2016

Krydserfingre

du kan bage lækre kager eller brød

Anmeld Citér

7. januar 2016

debbie19

Krydserfingre skriver:

du kan bage lækre kager eller brød

Hvilken kage eller brød

Anmeld Citér

7. januar 2016

Krydserfingre

og efter du har bagt, kan du lave spaghetti carbonara - der bruger jeg gerne 2-3 æggeblommer... og hviderne bruger jeg til marengs  

Anmeld Citér

7. januar 2016

Krydserfingre

Du kan bare almindelige teboller eller boller med kerner i. Google en opskrift. Der bruger man jo æg. 

Og hvilken som helst kage, man bruger jo æg i alle så hvad i kan lide.

Anmeld Citér

7. januar 2016

Englehår

Profilbillede for Englehår

Æggemuffins til madpakker  

Eller lækre omeletter.

En tærte med æg og cremfraiche som stand.

Bag pandekager.

Spis kogte æg med salat og evt. Tun.

Anmeld Citér

7. januar 2016

debbie19

Krydserfingre skriver:

og efter du har bagt, kan du lave spaghetti carbonara - der bruger jeg gerne 2-3 æggeblommer... og hviderne bruger jeg til marengs  

Hmm kunne være man skulle prøve at lave det selv har nemlig altid elsket det men kun fået det ved andre eller på pakke i butikkerne tak for svar

Anmeld Citér

7. januar 2016

debbie19

AnjaHM skriver:

Æggemuffins til madpakker  

Eller lækre omeletter.

En tærte med æg og cremfraiche som stand.

Bag pandekager.

Spis kogte æg med salat og evt. Tun.

Manden er træt af kogt æg og jeg bryder mig ikke om dem kun spejlæg... Og æggekage har vi fået meget ommrletter er det samme synes vi... Ægge muffins aldrig prøvet lyder spændene 

Anmeld Citér

7. januar 2016

serinasmor

debbie19 skriver:

Har 15 æg som skal bruges indenfor 8 dage er træt af spejlæg vi fik en masse æg gratis ... Hvad kan jeg bruge æg til udover spejlæg æggekage og kogteæg ???

Grøntsags tærte ... Bruger gerne 5 æg i fyldet ( blandet med mælk /fløde og en lille smule mel ) og 1 æg i dejen

Porrer i ovn - 9 porrer renses og halveres (stadig rund stok) de koges i 5 min og tages op og køle ..  vikel 1 skive bacon om hver halve porre ... Læg i fad - hæld æggemasse over (5 æg og noget mælk) drys med hakkede nødder  Og bag i ovn i 25 min ved 200 grader ... Når færdig server med halve små tomater og hakket persille ...  ( nok til 6 personer serveret med lidt kød eller 5 personer som ret alene)

Anmeld Citér

7. januar 2016

debbie19

Krydserfingre skriver:

Du kan bare almindelige teboller eller boller med kerner i. Google en opskrift. Der bruger man jo æg. 

Og hvilken som helst kage, man bruger jo æg i alle så hvad i kan lide.

Ville nu gerne havde nogle bud med mere æg i for kage spiser vi ikke særlig ofte. Og bøller bruger jeg aldrig æg i  men tak for inspirationen

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.