Er min mand mig utro?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. januar 2016

Sedigfor

Min datters far var ikke hasmisbruger men det har jeg selv været for mange år siden, tag fat i en familierådgiver nu! 

Men min datters far var utro hele to gange, det er skide usundt for barnet, både utroskab fordi der er tvivl mellem jer og det kan jeres søn mærke med det samme! Men hans hashmisbrug er nok det værste i dit tilfælde. Spørg boget familie eller venner om i ik kan bo der. Jeg bor hos min mor indtil jeg finder noget at bo i, vi har idag et nogenlunde samarbejde. Måske i kunne få det især hvis han får hjælp. 

Håber i finder ud af noget og i kommer væk (: god dag til dig.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2016

jenny4

Anonym skriver:

Jeg er virkelig bare nået i det punkt jeg ikke ved hvad jeg skal gøre.. Egentlig så tør jeg heller ikke og ødelægge det for mit barn da han egentlig elsker sin far, jeg vil heller ikke skille dem fra hinanden.. Jeg er selv opvokset uden en far da min far døde meget tidligt.. Så jeg ved at man føler sig lidt ensom og at mangler noget.. Det er måske ikke det samme, men jeg håber bare at manden denne gang mener det, at han vil stoppe med at ryge hash, selvom jeg har hørt rigtig mange gange.. Jeg har prøvet og snakke med ham om det og hver gang så er det bare ja kg stopper når den klump bliver færdig, men den klump bliver bare aldrig færdig..

1. Din mand er misbruger og en misbruger kan du ikke stole på. Så når han siger at han vil stoppe, så bed ham gøre det med det samme og søge hjælp. Han er velkommen i jeres liv når han har fået styr på sit. Hvis du bruger dine ressourcer på din mand, så går det fra dit barn.

2. Din mand er voldsom og kaster med ting. Statistikken (især når der også er misbrug) siger, at det kun er et spørgsmål om tid før det udvikler sig til vold (fysisk eller psykisk) mod dig eller dit barn. 

3. Du er MOR - din opgave er at beskytte dit barn, opfostre det til at blive et selvstændigt individ med selvværd og kærlighed som rettesnore. Hvis DU ikke sikrer dit barns fremtid med det samme, så risikerer du at det vokser op og føler sig mindre værd, og måske endda ender med at opføre sig som sin far.

4. Hvis ikke du får stoppet situationen NU så risikerer du, at du selv er så sovset ind i det hele, at du ikke kan se klart til at få det stoppet. Dit selvværd bliver mindre og pludselig tror du, at det er sådan livet er, og det er det lod som er tildelt dig. Men det er det IKKE!

5. Utroskab er det mindste af dine problemer lige nu. 

6. Brug dit netværk. Du har brug for støtte i det her.

Anmeld Citér

5. januar 2016

Mille123

Kære du, du virker til at have svært ved at give slip for trygheden og følelserne, og ja det er nemt for os andre at komme med råd. Men tænk på, at hvis din søn vokser op sammen med sin far, så risikerer du at han (din søn) pga social arv/miljø selv ender med at blive misbruger. - du giver ham den bedste chance ved at fjerne ham fra "den daglige trummerum" altså faderens misbrug. Derefter kan det være at det motiverer faderen til at stoppe, når der pludselig er en gulerod for enden. Lige nu er det jo nemt for din mand at lov guld og grønne skove når der ikke er nogen konsekvens for ham. 

Anmeld Citér

5. januar 2016

Anonym trådstarter

Jeg er godt klar over det hele.. Jeg kan også se hvordan fremtiden bliver... Men min mand ønsker ikke noget hjælp... Han kan ikke holde sig fra det.. Jeg har tit sagt til ham enten os eller dit hash men han har aldrig rigtig svaret på mit spørgsmål.. Det eneste jeg ønsker er bare at vi bliver en normal familie.. Han er jo trods alt en voksen mand og burde se at det er forkert det han gør.. Han gør meget for os, vores drøm er at få bygget vores drømmehus og det knokler han også med både dag og nat.. Men jeg synes bare ikke det er nok... Om jeg elsker ham som før, det gør jeg egentlig ikke men jeg ønsker heller ikke at splitte vores familie ad.. Han kan ikke styre sit temperement og han finder altid på et skænderi selvom der egentlig ikke er noget at skændes over.. Jeg har selv haft en dårlig barndom uden en far, derfor vil jeg heller ikke have min søn skal opvokse væk fra sin far.. Det er virkelig en indviklet situation jeg står i.. 

Anmeld Citér

5. januar 2016

Sedigfor

Anonym skriver:

Jeg er godt klar over det hele.. Jeg kan også se hvordan fremtiden bliver... Men min mand ønsker ikke noget hjælp... Han kan ikke holde sig fra det.. Jeg har tit sagt til ham enten os eller dit hash men han har aldrig rigtig svaret på mit spørgsmål.. Det eneste jeg ønsker er bare at vi bliver en normal familie.. Han er jo trods alt en voksen mand og burde se at det er forkert det han gør.. Han gør meget for os, vores drøm er at få bygget vores drømmehus og det knokler han også med både dag og nat.. Men jeg synes bare ikke det er nok... Om jeg elsker ham som før, det gør jeg egentlig ikke men jeg ønsker heller ikke at splitte vores familie ad.. Han kan ikke styre sit temperement og han finder altid på et skænderi selvom der egentlig ikke er noget at skændes over.. Jeg har selv haft en dårlig barndom uden en far, derfor vil jeg heller ikke have min søn skal opvokse væk fra sin far.. Det er virkelig en indviklet situation jeg står i.. 

Jeg er selv vokset op uden en far men fortjener din søn at vokse op med en far som er farlig og ryger hash? Næppe. Enden så lever du med det, eller os så får du røven ud af huset.. 

Hårdt sagt men sådan er det. 

Anmeld Citér

5. januar 2016

Isabella_mor

Anonym skriver:

Hej allesammen... Jeg ved egentlig ikke hvor jeg skal starte fra... Men min mand og jeg har været gift i to år.. Vi fik den dejligste gave, vores lille søn i april.. Men efter jeg har født har min mand ændret sig rigtig meget.. Han bliver hurtig agressiv og kaster/smadre ting herhjemme... Dog er det pinligt for mig at fortælle det, men jeg vil være ærlig og fortælle jeg at min mand er en hashmisbruger.. Når han ikke ryger det er han helt oppe at kører... Når vi skændes går han ud pg kommer igen efter 2-3 timer... Og det er altid ham der får et skænderi op.. Hvis jeg f.eks skal bruge bilen så tager han bare nøglen og smutter.. Han bliver sur hvis jeg ikke gør hans tøj klar hver morgen.. Eller hvis jeg bare smider en Tom cigaretpakke ud... Det er mærkelige ting han bliver sur over og vi skændes hver evig eneste weekend da vi kun rigtig får tid til hinanden der, netop fordi han arbejder både nat og dag... Jeg har koden til hans facebook.. Og jeg kan se hvem han søger efter hver dag... Han stalker nemlig en anden kvindes profil næsten hver dag.. Men de har ingen beskeder sammen.. Desværre stalker han også mange andre.. Men jeg vil bare ikke sige det til ham fordi jeg ikke vil have han skal tro jeg ikke stoler på ham.. Han snakker skjult i telefon... Hver gang jeg kommer i nærheden lægger han på... Jeg kan mærke han skjuler noget for mig... Det har stået på siden jeg fødte... Det skal dog siges at min mand og jeg var dødforelskede i hinanden fra dag 1.. Han gjorde mig aldrig ked af det, eller gjorde noget jeg vil mistænke over... Når jeg spørger om vi skal gå ud og se en film i biografen eller tage ud at spise sammen og bruge lidt tid på hinanden siger han altid vi ikke har råd.. Men det irritere mig bare helt vildt at han så betaler over 1000 kr på hans hash.. Jeg havde tager 20 kilo på.. Jeg tror måske det har med udseendet at gøre men jeg er ikke sikker... Ærligt så ved jeg slet ikke hvordan vores ægteskab er kommet så langt ude.. Jeg forstår det ikke... Hvorfor skal man stalke andre når man er gift og har et barn... Selvfølgelig er der mange der dummer sig med det, men sådan en type har min mand bare aldrig været  

jeg er virkelig ked af det her fortiden.... håber i kan hjælpe mig og give mig råd...

Det har da intet med dig at gøre. Din mand er misbruger og hans adfærd viser tegn på at han har et seriøst problem. 

Var du min søster, veninde eller datter, så havde jeg på det kraftigste advaret dig om at være i forhold med en mand som har et misbrug hvor han flegner sådan ud. Men du elsker ham fordi i sikkert også har nogle stunder hvor han er en god kæreste eller en god far. 

Han skal have hjælp og vil han ikke det, så får i det nok ikke bedre. Et misbrug kan få selv det dejligste menneske til at gøre de værste ting imod dem de elsker. Jeg taler af bitter erfaring da min søster har været hashmisbruger og hun behandlede mig som lort. Men hun var min søster og jeg elskede hende. Heldigvis tog hun sig sammen efter noget tid hvor hun stod på egne benbog var nærmest hjemløs. Hun søgte hjælp. Idag er hun så clean og har været det i 8 år. Hun er selvstændig og har sit eget firma og hun har fået en kæreste som hun er rigtig glad for ig så er hun bonusmor for hans to skønne børn.

Men vil han ikke i behandling og blive clean så nytter det ikke at præsse ham ud i det, han skal SELV vælge det. Så må du tænke over hvad det er DU vil for dig selv og vigtigst. Din søn.

Jeg havde valgt at flytte med besked om at jeg ikke ville se ham før han kom i behandling og blev clean.

Det er sgu heller ikke sundt for et barn at vokse op med en far der er misbruger, så der skal du varetage hans tarv og beskytte ham.

Held og lykke.  

Anmeld Citér

6. januar 2016

Mettefpigen

Jeg er selv vokset op uden en far, me min søn skulle ikk vokse op i et familieliv med en mor og far der ikk kunne sammen....

Det er DIT ansvar at dit barn vokser op i trygge rammer, og vil du virkelig have at han vokser op med en far der er udadreagerende og måske ender med at være voldelig, eller at være delebarn? .... 

Du skriver selv at du er bange for at han kommer til at se op til sin far, men det synes jeg egentlig et normalt at børn gør... Synes du så ikk selv at det er et forkert forhold du lever i? 

Din mand lover at stoppe hele tiden.... Han er misbruger, man kan ikk stole på en misbruger, og når du har truet med at gå hvis han vælger hashen og du ikk har gjort det endnu, så er det da klart at han ikk tror på dig... 

Som andre skriver så ligger ansvaret på dig.... Hellere smutte nu, og støt ham på sidelinjen, så sønnike kan få en ordentlig far med tiden, istedet for at vokse op i et miljø der absolut ikk er sundt for ham.... 

Jeg ved det er hårdt skrevet, men du skriver selv en hel masse dårlige som du selv skriver at du ved er dårlige, me du synes det er svært... Men helt ærligt, så er det ikk kun dig du burde tænke på, men jeres søn!!!...

Anmeld Citér

6. januar 2016

ErDuHerIkkeSnart

Anonym skriver:

Jeg kan sagtens forstå at du er fortvivlet. Det er hverken nemt eller sjovt det du står i lige nu med din lille søn. Din mand har det formentlig heller ikke særlig godt - men uden at være for hård vil jeg alligevel forsøge at skille tingene lidt ad i forhold til det du skriver ovenfor:

1: Du har tit sagt til ham at det er enten eller. Men du mener det jo ikke, siden I stadig er sammen - så selvfølgelig har det ikke nogen virkning. Det skal ikke være et spørgsmål du stiller ham, det er et ultimatum som han måske først forstår når du er gået din vej.

2: Du ønsker blot at I bliver en normal familie - det kan jeg godt forstå, men det er I ikke og det bliver I heller ikke når tingene ser ud som de gør nu.

3: Han har også gode sider - selvfølgelig har han det. Men han er syg, aggressiv og misbruger hash.  Hvad pokker skal man så med et såkaldt drømmehus, når alt det andet sejler? Det bliver jo komplet ligegyldigt.

4: Du savnede selv en far i din opvækst - og forståeligt ønsker du noget andet for din søn. Men det skal ikke gå ud over ham at du ingen far havde, til en grad hvor du nu er villig til at lade ham vokse op i så skadeligt et miljø som du beskriver - blot for at have en far?

Jeg håber at du vil finde nogen som kan hjælpe dig og din søn i den svære situation. Jeg håber det bedste for jer. 

Anmeld Citér

6. januar 2016

Mille123

Anonym skriver:

Forstår godt det er følelsesmæssigt hårdt, nok også fordi du måske indserst inde godt selv ved, hvad der skal til, men drømmen om det "perfekte familieliv" er svær at slippe - jeg har selv haft misbrug helt tæt inde på kroppen, og kan kun give ret i, hvad rådgiveren sagde til mig da jeg skulle konfrontere, vedkommende med misbruget. Det eneste der virker er konsekvens for den der misbruger! En form for trussel. Eks. Hvis du ikke vil stoppe med at ryge hash så går jeg. - og så skal man selvfølgelig være parat til at gå, hvis han nægter. Han ved, at han sagtens kan love at holde op, fordi han ved du bliver. - men hvis du først går, så skal han virkelig forholde sig til, om han vil misbruget eller jer!! Du har intet at tabe. Hvis han fortsætter sit misbrug efter du går, så havde han også gjort det, hvis du bliver, og stopper han, så er der måske en fremtid for jer. - man kan få gratis rådgivning om misbrug ved kommunen, og du kan jo altid prøve at ringe til dem, og få deres erfaring på området.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.