Tidsfordriv i de frygtelige 2 uger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.482 visninger
20 svar
10 synes godt om
4. januar 2016

MRS.Thomsen

Vi har været igang med PB nogle måneder og jeg kan næppe være den eneste der finder de 2 ugers ventetid forfærdelige  Det tærer virkelig på kræfterne at overveje den mindste lille smerte i underlivet, den midste lille kvalme eller hvad der ellers kan opstå af mulig symptomer på at der er 2 streger, når de 2 uger er gået...

Det er enormt trættende at konstant tjekke datoer, regne tilbage, læse om tidlige graviditestsymptomer osv. Jeg har brug for noget andet til at distrahere mig. 

Vi har ikke været igang så længe, men man bliver jo fuldstændig tosset i de 2 uger. Jeg tænkte på, om der er nogle der vil dele nogle forslag til, hvordan de får tiden til at gå og få tankerne hen på noget andet???

Har I nogle gode projekter I kaster jer over? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2016

mija

Ååh, har ingen råd til hvordan du kan distrahere dig fra ventetiden, for er selv i samme situation, og gud hvor er det forfærdeligt!!  Jeg overtolker også et hvert symptom min krop kommer med, og bliver egentlig utrolig frustreret! Så jeg føler med dig!

Anmeld Citér

4. januar 2016

Babykuller

Ja det samme her. Vi har været i gang et halvt år nu, ikke fordi det er længe, men man er helt fjollet og håber også altid at den næste periode bliver væk. Jeg prøver at tænke positivt og sige til mig selv at min tid også kommer og for hver måned der går kommer jeg tættere på. men desværre bliver tankerne ikke helt væk. Jeg skal snart begynde at træne jeg håber at det hjælper 

herfra og held og lykke begge 2 

Anmeld Citér

4. januar 2016

Liv_86

Jeg er i sammen båd. 

Vi er lige begyndt her i december og kan første teste d 15.1. Synes der er virkelig lang tid til og læser lige som dig også om alt muligt. 

Har den sidste uge haft svien i underlivet og håber da på at det er fordi jeg er gravid. Men det er det jo nok næppe. Skal sikkert også passe at ens mens bliver forsinket fordi jeg tænker SÅ meget på det. 

Har det lige som dig. Og desværre ingen gode råd

Anmeld Citér

5. januar 2016

MsGadgaard

MRS.Thomsen skriver:

Vi har været igang med PB nogle måneder og jeg kan næppe være den eneste der finder de 2 ugers ventetid forfærdelige  Det tærer virkelig på kræfterne at overveje den mindste lille smerte i underlivet, den midste lille kvalme eller hvad der ellers kan opstå af mulig symptomer på at der er 2 streger, når de 2 uger er gået...

Det er enormt trættende at konstant tjekke datoer, regne tilbage, læse om tidlige graviditestsymptomer osv. Jeg har brug for noget andet til at distrahere mig. 

Vi har ikke været igang så længe, men man bliver jo fuldstændig tosset i de 2 uger. Jeg tænkte på, om der er nogle der vil dele nogle forslag til, hvordan de får tiden til at gå og få tankerne hen på noget andet???

Det er hårdt og vi gør det allesammen! 

Min mand og jeg prøvede i et år, før det lykkedes! Ironiske var, at jeg igennem året havde opfundet så mange fantom-symptomer (der enten ikke var der, eller nok bare var tegn på at mens var på vej), at det var manglen på symptomer op til min mens, som fik mig til at teste. Og der var sku 2 streger! 

Jeg har lært mig selv at strikke over det sidste år. Det er dejligt beroligende at skulle bruge hænderne på noget og have tankerne på et kompleks mønster, når man alligevel sidder og ser tv. Så tænkte jeg ikke het så meget på alt muligt andet 

Jeg synes også det hjalp at snakke med nogle gode veninder 

Anmeld Citér

5. januar 2016

MRS.Thomsen

Tak for de gode forslag, Nadia. 

Til jer andre, så krydser jeg fingre for, at i ikke behøver at vente så længe mere...

Jeg har kigget lidt på det store internet for at finde inspiration til tidsfordriv... Så jeg deler lige min fund med jer her 

Flere steder er der foreslået noget baby-relaterer som at tjekke sit nabolag for gode jævne stier til barnevognsture. Smart nok, men jeg tror bare jeg vil synke dybere i mine tanker hvis mit tidsfordriv involverer baby. Jeg vil hellere noget helt andet. 

- Hækling (jeg lærte det sidste år, tror dog måske jeg ville blive fristet til at hækle babyting... Så mange grydelapper har jeg heller ikke brug for )

- strikke som Nadia foreslår

- ordentlig oprydning (rydde ud i skabe, skuffer, loft og kælder - tag evt på loppemarked med de ting man ikke skal bruge mere) 

- øve mig på at tage billeder med mit kamera (man glemmer hurtigt de mange funktioner. Det er dejligt at komme lidt ud og tage flotte billeder og så er det ret handy når baby kommer at man er god til at tage billeder af den) 

- træning, svømning, gåture er godt til at klare tankerne

- find en ny spændende tv serie at følge med i (en med mange afsnit tilgængelige, så man ikke skal vente en hel uge)

- hvis man har evnerne kunne man begynde at skrive lidt (digte, noveller, blogs, artikler)

- male/tegne hvis man har evnerne

- læse bøger

- havearbejde (om sommeren eller hjælpe nogle med deres have, hvis man ikke har en selv)

Her var lidt forslag, jeg kaster mig nok over fotograferingen som det første  Kom meget gerne med flere forslag, vi er nok mange, der godt kunne bruge dem 

Jeg læste et sted, hvor der stod noget ala "hvordan gavner det dig at du kender svaret lidt hurtigere?" Det har jeg tænkt meget over, og synes det virker for mig. man skal jo alligevel glæde sig i mange uger efter man kender svaret, så en uge fra eller til. Det er jo mest bare spænding for om man får det man ønsker sig mest. Nogle ting er jo værd at vente på ❤️ Og er den der ikke, skal man jo alligevel vente på ÆL man kan jo ikke prøve igen med det samme. 

Beklager at det blev lidt langt  Håber det kan hjælpe nogen

Anmeld Citér

10. januar 2016

Blackcode

Hej i dejlige damer

jeg er i samme båd... Jeg er helt ustyrlig... Jeg har i de sidste par dage haft stik og jag og øm omkring skambenet og oppustet... Jeg håber helt vildt. Jeg tænker det kunne hjælpe at skrive lidt herinde og følge jer andre lidt måske det vil hjælpe mig lidt... Jeg synes ikke min mens plejer at føles sådan.. Er der andre der har det sådan?

Anmeld Citér

10. januar 2016

brevkassen-35510

Jeg har det på samme måde. Er ved at blive sindssyg og jeg kan mærke det stresser mig helt vildt 

Anmeld Citér

10. januar 2016

MRS.Thomsen

Også her  Har haft ømme bryster og ondt i underlivet siden d 2/1 og jeg kan først teste den 14/1 - ventetiden virker meget lang  

nogen der har prøvet lignende med et positivt resultat? 

Derfor jeg fik idéen til at starte en tråd med alternative ting at fordrive tiden med... Det går ikke helt godt her  

Hvis der er nogle der har nogle forslag til hvad der kan lede tankerne væk tager jeg gerne imod forslag 

Anmeld Citér

10. januar 2016

Doubleup

MRS.Thomsen skriver:

Vi havde prøvet i 4 måneder og hver gang slog den fejl + to bio'er. En dag sagde jeg at jeg ville holde en pause med at teste, stresse osv. og så blev jeg sgu gravid. Det var rigtig dejligt at give slip på projekt baby med alt muligt, tv, familie, gåture osv. Den måned gjorde jeg det jeg ville

Håber du kan finde noget at slå tiden ihjel med, tag i biffen eller gå ud og forkæl dig eller jer med noget god mad. Det er altså dejligt sådan noget 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.