Praktisk spørgsmål - små børn i små biler

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. januar 2016

A. Nonymsen

Lenchick skriver:

Vi har en Chicco Liteway paraplyklapvogn og brugte den helt fra den yngste var 14 dage gammel. Han lå i en Voksipose. 

Har lige googlet den, den er ret smart... Tror næsten vi må investere i sådan en 

tusind tak for tippet

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2016

Lenchick

A. Nonymsen skriver:

Kan den ligges helt ned? Synes bare jeg husker fra den store, at de ikke må sidde i klapvogn før senere?

Den kan lægges helt ned og er godkendt fra 0+. 

Anmeld Citér

4. januar 2016

Lenchick

A. Nonymsen skriver:

Har lige googlet den, den er ret smart... Tror næsten vi må investere i sådan en 

tusind tak for tippet

Den er ovenikøbet en testvinder i Tænk og kan købes hos Kære Børn til 999! 

Vores er blevet slæbt rundt i mange storbyer og overlevede alle, selv Roms trapper. Vi fløj mindst 15 gange og var i Prag, London, Berlin, ROM, Verona, Tallinn og mange steder herhjemme. 

Anmeld Citér

4. januar 2016

Paddehatten

A. Nonymsen skriver:

Jeg har en bæresele der kan bruges til nyfødte, men må de være i sådan en i længere tid mon? 

Måske jeg skal investere i en strækvikle, der kan de også ligge ned ikke? Det er mere hvis han f.eks. Skal sove totalt ammehjerne her, kan ikke tænke selv 

De må gerne sidde i selen i længere tid, så længe den er ergonomisk og de sidder i frøstilling. Den gamle sele fra Babybjørn er ikke god - kan ikke huske, hvad den hedder, men hvis baby sidder med al sin vægt på skridtet og dingler frit med benene, så er det en skidt sele. 

Hvis ikke du kender frøstillingen, kan jeg anbefale at tjekke Slynger.dk eller video-instruktioner på YouTube  det er faktisk den bedste stilling for baby, og væsentlig nemmere end vuggestillingen, hvor baby ligger ned og kan have svært ved at trække vejret ordentligt.. 

Anmeld Citér

4. januar 2016

Paddehatten

A. Nonymsen skriver:

Jeg har en bæresele der kan bruges til nyfødte, men må de være i sådan en i længere tid mon? 

Måske jeg skal investere i en strækvikle, der kan de også ligge ned ikke? Det er mere hvis han f.eks. Skal sove totalt ammehjerne her, kan ikke tænke selv 

Og ja, kommer selvfølgelig an på, hvilken bæresele du har i forvejen, men en strækvikle er super god  

Anmeld Citér

4. januar 2016

Kay

A. Nonymsen skriver:

Vi har en lille Citroën C1, i den skal vi transportere vores to børn, en på 4 og en på 14 dage. 

Den fungerer ganske fint til formålet, men der er en ting jeg ikke kan få til at du... Så jer med babyer og små biler, hvad gør i når i skal ud i verden? Altså når vi handler har vi bare lillebror i autostolen i en vogn, men vi kan f.eks. Godt lide at gå en tur ned af gå gaden, eller køre et sted hen for at gå en tur. Hvad har i gjort? Vi kan ikke have barnevogn i bilen, og han er endnu for lille til paraply klapvogn. 

At investere i en større bil er ikke en mulighed pt da vi bege er studerende i nogle år endnu. 

Vi købte en "babyjogger city elite"

den kan klappes sammen til nærmest ingen ting og det kan gøres med 1 hånd  der kan stå en lift i, eller ligge en voksi pose Og sædet kan selvfølgelig ligges ned 

den har vi altid med på tur 

Anmeld Citér

4. januar 2016

EnGodMor

A. Nonymsen skriver:

Vi har en lille Citroën C1, i den skal vi transportere vores to børn, en på 4 og en på 14 dage. 

Den fungerer ganske fint til formålet, men der er en ting jeg ikke kan få til at du... Så jer med babyer og små biler, hvad gør i når i skal ud i verden? Altså når vi handler har vi bare lillebror i autostolen i en vogn, men vi kan f.eks. Godt lide at gå en tur ned af gå gaden, eller køre et sted hen for at gå en tur. Hvad har i gjort? Vi kan ikke have barnevogn i bilen, og han er endnu for lille til paraply klapvogn. 

At investere i en større bil er ikke en mulighed pt da vi bege er studerende i nogle år endnu. 

Kig i den blå avis efter et brugt stativ, til at have bag på bilen/ trækkrogen, det gjorde vi, og så var barnevognen pakket sammen ude på den, spændt fast og med regnslag som os fulgte med. 

Ellers en brugt tagboks kunne os være en mulighed at finde til bilen

Anmeld Citér

4. januar 2016

A. Nonymsen

Kay skriver:

Vi købte en "babyjogger city elite"

den kan klappes sammen til nærmest ingen ting og det kan gøres med 1 hånd  der kan stå en lift i, eller ligge en voksi pose Og sædet kan selvfølgelig ligges ned 

den har vi altid med på tur 

Har faktisk kigget på den, mest fordi jeg gerne ville have ham med ud og løbe... Den er dog en lidt over vores budget pt, især da vi har en dyr klapvogn i forvejen.. Måske man skulle se om man kunne købe den brugt

Anmeld Citér

4. januar 2016

Sedigfor

Min mor har sådan en bil " vi bor hos hende lige pt " vi kan nemt have min barnevogn med, nu er vi os kun min datter og jeg og min mor. 

Men ellers det de andre siger.

Anmeld Citér

4. januar 2016

Kay

A. Nonymsen skriver:

Har faktisk kigget på den, mest fordi jeg gerne ville have ham med ud og løbe... Den er dog en lidt over vores budget pt, især da vi har en dyr klapvogn i forvejen.. Måske man skulle se om man kunne købe den brugt

Ja det skulle være til at finde en brugt 

ellers er der jo også "city mini" ved dog ikke om der kan stå en lift 

Vi ønskede os den til navngivning til vores den store og elsker den  Den er snart 3 1/2 år gammel og køre stadig som en drøm vi har kun den som klapvogn (og så en søskende klapvogn købt brugt) 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.