Skoldkopper??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. januar 2016

Kløver

Omsorgsgiver skriver:

Det er de store på den ene arm han har og som skrevet så er de andre ikke så store. Beklager kvaliteten men han kan ikke sidde stille den lille mand 

Hvis der kommer blærer på kan det godt ligne skoldkopper, men umiddelbart ville jeg holde hjemme uanset og evt ringe til lægen mandag/tirsdag alt efter hvordan det udvikler sig 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2016

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
Berta skriver:

Hvis ikke han er syg og du ikke synes de ligner skoldkopper - så ja. Det kan være alle mulige andre vira. 

Men jeg synes nu de ligner skoldkopper lidt - selvom det er svært at se. Er der ikke lidt væske i midten af dem - billedet snyder måske pga kvaliteten. Det er bare umuligt at tage gode billeder af unger i den alder. 

Jeg har aldrig haft et barn med skoldkopper selvom jeg har en datter på 4 år så er meget i tvivl. 

Nej, det er billedet der snyder for der er ingen væske i dem. De ligner mest bumser med lidt gult i sig. 

Anmeld Citér

3. januar 2016

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
Årgangs Mor skriver:

Jeg har lige nu 4 børn med skoldkopper. Vi troede for et par mdr siden den ene havde. Men for at det er skoldkopper starter prikkerne oftest i hovedet for at gå ned og udefter, der skal inden for få timer komme blærer på de første prikker, og der skal være udvikling med alle faserne over 3 dage, dvs der hver dag skal komme nye prikker med blærer 

Ok. Han har ingen i hovedet... Og som sagt så er der ikke blærer på på nogen af dem... Der er dog kommet nye til men ikke voldsomt mange og de er mindre end dem på armen og ingen har blærer på sig.,

Anmeld Citér

3. januar 2016

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
Dut-ugle skriver:

Vores datter har skoldkopper lige nu, og synes bestemt ikke det din søn har ligner skoldkopper overhovedet 

Ok. Hvordan ser din datters ud?

Anmeld Citér

3. januar 2016

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2

Hvis det ikke er skoldkopper hvad pokker kan det så være?? 

Anmeld Citér

3. januar 2016

Kløver

Omsorgsgiver skriver:

Ok. Han har ingen i hovedet... Og som sagt så er der ikke blærer på på nogen af dem... Der er dog kommet nye til men ikke voldsomt mange og de er mindre end dem på armen og ingen har blærer på sig.,

Lyder lidt alla det min søn havde for nogle mdr siden. Prikkerne forsvandt efter 1 uges tid, men det var ikke skoldkopper og han har også skoldkopper nu. Vi skulle holde hjemme, for man kan aldrig vide hvad det er, så skal man forbi lægen for at udelukke feks røde hunde, mæslinger eller andet, for at de kan komme afsted. Både smitterisiko men også at det ikke er allergisk reaktion. 

Vi blev rådet til en anden gang at tage billeder af prikkerne hen over nogle dage og gerne også af nogle man tegner ting om med kuglepen så man kan se om de udvikler sig 

Anmeld Citér

3. januar 2016

Kløver

Omsorgsgiver skriver:

Lyder lidt alla det min søn havde for nogle mdr siden. Prikkerne forsvandt efter 1 uges tid, men det var ikke skoldkopper og han har også skoldkopper nu. Vi skulle holde hjemme, for man kan aldrig vide hvad det er, så skal man forbi lægen for at udelukke feks røde hunde, mæslinger eller andet, for at de kan komme afsted. Både smitterisiko men også at det ikke er allergisk reaktion. 

Vi blev rådet til en anden gang at tage billeder af prikkerne hen over nogle dage og gerne også af nogle man tegner ting om med kuglepen så man kan se om de udvikler sig 

Anmeld Citér

3. januar 2016

Dut-ugle

Profilbillede for Dut-ugle
Omsorgsgiver skriver:

Ok. Hvordan ser din datters ud?

Der er ved at være skorpe på alle hendes. Det startede med en lille rød plet som blev fyldt med væske i løbet af en time også ser hun sådan ud nu.

Hun havde en enkelt på kinden juleaften og slog ud på kroppen nytårsaften og på arme og ben efterfølgende dage.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.