Skoldkopper??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.857 visninger
17 svar
4 synes godt om
3. januar 2016

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Jeg skal starte på arbejde imorgen efter barsel så det er virkelig er dårligt tidspunkt hvis min søn har fået skoldkopper. 

Om aftenen d. 1 opdagede jeg nogle store røde knopper/prikker på hans arm. Der er så kommet flere til på den anden arm og på benene men de er mindre i ingen af knopperne er væskefyldte. Min søn er desuden i godt humør og der er intet at bemærke på ham. Tror I at det kan være skoldkopper?? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2016

female

Omsorgsgiver skriver:

Jeg skal starte på arbejde imorgen efter barsel så det er virkelig er dårligt tidspunkt hvis min søn har fået skoldkopper. 

Om aftenen d. 1 opdagede jeg nogle store røde knopper/prikker på hans arm. Der er så kommet flere til på den anden arm og på benene men de er mindre i ingen af knopperne er væskefyldte. Min søn er desuden i godt humør og der er intet at bemærke på ham. Tror I at det kan være skoldkopper?? 

Ingen regler uden undtagelse, men skoldkopper starter sædvanligvis på kroppen og i ansigtet og spreder sig efterfølgende til arme og ben. Desuden vil der relativt hurtigt komme væske i dem. Så umiddelbart vil jeg ikke tro, at det er skoldkopper.

Anmeld Citér

3. januar 2016

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
female skriver:

Ingen regler uden undtagelse, men skoldkopper starter sædvanligvis på kroppen og i ansigtet og spreder sig efterfølgende til arme og ben. Desuden vil der relativt hurtigt komme væske i dem. Så umiddelbart vil jeg ikke tro, at det er skoldkopper.

Ok. Jeg er i tvivl om jeg skal kontakte vagtlægen selvom det godt kan vente til imorgen men det er bare så vi er på forkant med pasning til ham hvis det nu skulle vise sig at være skoldkopper... 

Anmeld Citér

3. januar 2016

Berta

Hvis ikke han har feber og er syg - og de ikke ligner klassiske skoldkopper, så ville jeg antage at han ikke har skoldkopper. Men man ved selvfølgelig aldrig om det kan udvikle sig alligevel. Hvis du har muligheden for det så planlæg evt. noget pasning til at have i baghånden. 

Jeg forstår godt at du ikke vil have barn sygedag på første dag efter barsel - men så må far tage den hvis ikke I har andre muligheder. 

Jeg synes ikke du skal kontakte vagtlægen for at afgøre det af pasningsmæssige hensyn. Brug kun vagtlægen hvis dit barn er syg og det ikke kan vente.

God bedring med ham.

Anmeld Citér

3. januar 2016

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
Berta skriver:

Hvis ikke han har feber og er syg - og de ikke ligner klassiske skoldkopper, så ville jeg antage at han ikke har skoldkopper. Men man ved selvfølgelig aldrig om det kan udvikle sig alligevel. Hvis du har muligheden for det så planlæg evt. noget pasning til at have i baghånden. 

Jeg forstår godt at du ikke vil have barn sygedag på første dag efter barsel - men så må far tage den hvis ikke I har andre muligheder. 

Jeg synes ikke du skal kontakte vagtlægen for at afgøre det af pasningsmæssige hensyn. Brug kun vagtlægen hvis dit barn er syg og det ikke kan vente.

God bedring med ham.

Ville du så aflevere ham i vuggestuen imorgen alligevel?? Og så måske sige det til pædagogerne at jeg faktisk er i tvivl om han har skoldkopper eller ej? Altså jeg har læst mig frem til at skoldkopper er væskefyldte blærer og det er ikke det han har. 

Anmeld Citér

3. januar 2016

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2

Det er de store på den ene arm han har og som skrevet så er de andre ikke så store. Beklager kvaliteten men han kan ikke sidde stille den lille mand 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

3. januar 2016

Berta

Omsorgsgiver skriver:

Det er de store på den ene arm han har og som skrevet så er de andre ikke så store. Beklager kvaliteten men han kan ikke sidde stille den lille mand 

Hvis ikke han er syg og du ikke synes de ligner skoldkopper - så ja. Det kan være alle mulige andre vira. 

Men jeg synes nu de ligner skoldkopper lidt - selvom det er svært at se. Er der ikke lidt væske i midten af dem - billedet snyder måske pga kvaliteten. Det er bare umuligt at tage gode billeder af unger i den alder. 

Anmeld Citér

3. januar 2016

Berta

Og hvis du ikke tror på at det er skoldkopper så bare sig at han har noget udslæt, men ikke er generet af det. 

Anmeld Citér

3. januar 2016

Kløver

Omsorgsgiver skriver:

Jeg har lige nu 4 børn med skoldkopper. Vi troede for et par mdr siden den ene havde. Men for at det er skoldkopper starter prikkerne oftest i hovedet for at gå ned og udefter, der skal inden for få timer komme blærer på de første prikker, og der skal være udvikling med alle faserne over 3 dage, dvs der hver dag skal komme nye prikker med blærer 

Anmeld Citér

3. januar 2016

Dut-ugle

Profilbillede for Dut-ugle

Vores datter har skoldkopper lige nu, og synes bestemt ikke det din søn har ligner skoldkopper overhovedet 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.