Risse skriver:
Tak for svar! Jeg troede at det var meget tidligere og at første skanning var i uge 8, men det er bare super! Så prøver jeg at ringer jeg derned mandag og hører ad 
Hvad skal de bruge BMI til?
Første scanning ligger mellem 11 og 13 uge, der er det nf.. Så får du én igen omkring 20 uge, som er md scanning..
Det er dit fødested som tilbyder dette..
Scanning i uge 7, får du på klinikken, fordi du har været i behandling :)
Ved første lægesamtale, fik jeg taget urinprøve, BP., BT. og blev målt og vejet..
De skal bruge din BMI, dels for at tjekke du ikke er i risiko for at udvikle graviditets diabetes, men også så de kan se hvor meget du tager på i graviditeten :)
Hvis du har et højt BMI bliver du tilbudt en glukosebelastning senere i graviditeten, det samme hvis I, i familien har én der lider af diabetes..
Når du har fået oprettet din vandrejournal, får du efter nogle dage brev fra det fødested du har valgt, samt et brev med en tid fra en jm.
Hver obs. på, at i nogle regioner skal du selv bestille tid til doubletest (BP. som skal tages inden nf scanningen) og selv bestille tid til nf. over nettet.. Men spørg lægen om dette :)
Så skal du til 2 lægesamtale omkring uge 25 og til 3 lægesamtale omkring uge 32 :)