Du må bare lukke ørene eller lukke munden på din mor/hendes mand på en klar og høflig måde så det ikke er til at misforstå at dette, er din helt egen sag. Så kan du jo blot tilbyde at hvis det er et stort problem så må du jo selv stå for din egen mad, det er jo så også fair nok.
I forhold til og være gæst, jeg kan ikke udstå champignoner, men når jeg er ude så kan jeg i visse tilfælde godt klemme dem ned . Ikke hos mine nærmeste venner og familie, men få gange har jeg været er sted hvor jeg har mødt nogen første gang eller lign, og der har jeg spist det for ikke og skulle se kræsen ud , har så tilgengæld ikke spist mig mæt (fx hvis det har været en gryderet) men blot spist liiiige passende mængde så det så ud som om jeg nød måltidet.
Men om jeg nogensinde ville se skævt til mine gæster hvis de gik udenom noget af den mad jeg serverede... Aldrig. Ville hverken bruge krudt på og tænke så langt over det, eller kommentere på det. Og jeg ville med glæde inviterer dem på mad igen! Ingen skulle bestemme over mig eller mine børn, DET er decideret uhøfligt. Så håber aldrig mine børn skulle ende som gæst i et sådant hjem hvis de var kræsne . Hvilket de så heldigvis på ingen måder er
Tilgengæld har jeg lidt tvangstanker omkring maden. Jeg kan ikke spise noget som folk har været for tæt på mens de snakker Fx, fordi jeg så er bange for der er kommet spyt på maden . Kan heller ikke drikke eller spise af samme service 2 gange hvis der går for længe med at servicen bare har stået med rester . DET hører jeg tit for af mine nærmeste (som er de eneste der ved hvordan jeg har det) men det er nok også mere fordi det jo er noget psykisk... Kan godt følge dem, ville ønske jeg bare kunne slå det fra og være "normal" på det punkt, men det kan jeg ikke og sådan er det bare ... Det fortæller jeg dem hvis de kommenterer, og så er det dét, indtil næste gang de kommenterer det samme igen
Det rør mig dog ikke, og er ikke noget der nager mig, det er alligevel sjældent vi spiser ude, og min mor (som kommenterer mest) er faktisk begyndt og tage hensyn til det
så det må jo betyde at det har hjulpet og give lidt svar tilbage .. Og selvom jeg ikke forlanger nogen tager hensyn, så er det faktisk rigtig rart 
Anmeld
Citér