Kommentarer på ens madvaner :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. januar 2016

bøllen

Anonym skriver:

Ja det er jeg ved at være træt af at få

Jeg har nogle mærkelige spisevaner vil nogen nok mene på den måde at der er meget jeg ikke har lyst til at spise.

Det er ikke fordi jeg ikke kan lide det meste af det men mere konsistensen jeg ikke bryder mig om.

F.eks oksekød i stege osv, smelte ost i større mængder, Sprøde overflader på diverse mad.

Det er ikke det hele jeg ikke bryder mig om men sådan er jeg bare og det er ved at være træls altid at få kommentarer til det mad man spiser.

Jeg forlanger ikke andet mad end det vi får, jeg spiser bare det jeg bryder mig om, og det gør så jeg somme tider må sortere lidt.

Det er sku belastende at man ikke bare kan acceptere nogle folk ikke er altædende.

Ja, det ville da være rart men sådan er jeg bare ikke. og der går næsten ikke en dag hvor jeg ikke får kommentarer over min mad. oftest aftensmaden.

Hvad gør i andre som måske nogen vil mene har lidt mærkelige spisevaner. ?

I starten var det da okay men jeg syntes det er blevet træls at høre på det hele tiden Føler mig så vanskelig hver gang man bliver spurgt om noget med mad.

Jeg har selv været meget kræsen men er blevet meget bedre. Jeg bestræber mig på at smage , hvis vi er i byen at spise men INGEN skal tvinge mig til at smage . Jeg har en dreng på 6 som ikke spiser varmt mad, og der er ingen som skal bestemme over ham. Her har vi valgt at han ikke skal tvinges . Her vil familien meget gerne blande sig og kommenter, men de må ærligt passe sig selv. Syntes ofte folk har for travlt med at blande sig i andres sager. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. januar 2016

bøllen

MummiT skriver:

Jeg er af den holdning at når man er gæst så spiser man hvad der bliver serveret, med mindre det virkelig er så frastødende at man er ved at knække sig.

Jeg vil ikke sige at jeg er kræsen, men der er visse ting jeg ikke bryder mig om. Men hvis jeg er gæst og det bliver serveret så er det mindste man kan gøre at smage på det. Af respekt for at værten altså har brugt tid og penge på at tilberede det mad for din skyld.

Når man er hjemme hos sig selv kan man sortere som man vil, men når man er gæst er det altså temmelig barnligt. - Men det er jo bare min mening

Så gæster skal smage på maden for at glæde værter ? Trods nogle kan have svært ved forskelligt typer mad ? Jeg kan ikke udstå fisk og har på ingen måde lyst til at smage , så det ville du mene jeg skal ?? Hvilket jeg i øvrigt syntes er noget pjat. Den eneste det bestemmer , hvad jeg skal spise er mig.

Anmeld Citér

1. januar 2016

Vivienne

I vores familie har vi en mand, som er noget af det mest kræsne, jeg har set.

Vi var inviteret til aftensmad, hvor vi fik fisk, kartofler med mangold og persille/hvidløgssauce. Rigtig lækker aftensmad, hvis man ellers er til fisk. 

Ham her spiste en tør fisk med et stk. brød til. 

Må indrømme at det var lidt mærkeligt at se. 

Når han spiser pizza, fjerner han al salaten og løgene og peberen. 

Jeg siger ingenting højt, men jeg tænker at det er sjovt, at en voksen mand spiser sådan. 

Anmeld Citér

1. januar 2016

"Anarkisten"

Jeg har aldrig forstået hvorfor det er så vigtigt at blande sig i, hvad andre folk spiser. Jeg plejer at meddele min mand eller andre der kommenterer det jeg spiser, at hvis de passer deres tallerken, så passer jeg min! 

Det har jo ingen betydning for andre hvad du spiser. Du er et voksent menneske og bestemmer selv hvad du vil indtage. 

Anmeld Citér

1. januar 2016

Anonym trådstarter

Tak til jer der har forståelse for den enkelte at man vel selv bestemmer hvad man vil have.

Ja det kan nogen gange se kedeligt ud for andre det jeg spiser men det er ikke kedeligt for mig.

Da jeg var sammen med min eks fik jeg tit afvide at det fanme var så kedeligt mad jeg spiste men sådan kan jeg lide min mad. jeg behøver ikke alt muligt forskelligt for at være tilfreds.

Ja hvis folk bare passede dem selv og lod være at kommentere på alt andre gjorde ville det godt nok være noget nemmere må jeg nok sige.

Anmeld Citér

1. januar 2016

Bella&Lina

Du må bare lukke ørene eller lukke munden på din mor/hendes mand på en klar og høflig måde så det ikke er til at misforstå at dette, er din helt egen sag. Så kan du jo blot tilbyde at hvis det er et stort problem så må du jo selv stå for din egen mad, det er jo så også fair nok. 

I forhold til og være gæst, jeg kan ikke udstå champignoner, men når jeg er ude så kan jeg i visse tilfælde godt klemme dem ned . Ikke hos mine nærmeste venner og familie, men få gange har jeg været er sted hvor jeg har mødt nogen første gang eller lign, og der har jeg spist det for ikke og skulle se kræsen ud , har så tilgengæld ikke spist mig mæt (fx hvis det har været en gryderet) men blot spist liiiige passende mængde så det så ud som om jeg nød måltidet. 

Men om jeg nogensinde ville se skævt til mine gæster hvis de gik udenom noget af den mad jeg serverede... Aldrig. Ville hverken bruge krudt på og tænke så langt over det, eller kommentere på det. Og jeg ville med glæde inviterer dem på mad igen! Ingen skulle bestemme over mig eller mine børn, DET er decideret uhøfligt. Så håber aldrig mine børn skulle ende som gæst i et sådant hjem hvis de var kræsne . Hvilket de så heldigvis på ingen måder er

Tilgengæld har jeg lidt tvangstanker omkring maden. Jeg kan ikke spise noget som folk har været for tæt på mens de snakker Fx, fordi jeg så er bange for der er kommet spyt på maden . Kan heller ikke drikke eller spise af samme service 2 gange hvis der går for længe med at servicen bare har stået med rester . DET hører jeg tit for af mine nærmeste (som er de eneste der ved hvordan jeg har det) men det er nok også mere fordi det jo er noget psykisk... Kan godt følge dem, ville ønske jeg bare kunne slå det fra og være "normal" på det punkt, men det kan jeg ikke og sådan er det bare ... Det fortæller jeg dem hvis de kommenterer, og så er det dét, indtil næste gang de kommenterer det samme igen   Det rør mig dog ikke, og er ikke noget der nager mig, det er alligevel sjældent vi spiser ude, og min mor (som kommenterer mest) er faktisk begyndt og tage hensyn til det  så det må jo betyde at det har hjulpet og give lidt svar tilbage .. Og selvom jeg ikke forlanger nogen tager hensyn, så er det faktisk rigtig rart 

Anmeld Citér

1. januar 2016

Anonym trådstarter

jeg er begyndt at sige det er ikke fordi jeg er kræsen men det er konsistensen jeg ikke bryder mig om.

Men jeg siger det nok ikke skarpt nok fordi jeg ikke er en der duer til at sådan noget.

Men jeg skla nok bare lære at høre udeonom det.

For hvad er normale spisevaner egentligt ? for nogen er det jo som jeg har det og for andre er normalt når man spiser alt.

Man er jo så forskellig med mange ting.

Anmeld Citér

1. januar 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Anonym skriver:

jeg er begyndt at sige det er ikke fordi jeg er kræsen men det er konsistensen jeg ikke bryder mig om.

Men jeg siger det nok ikke skarpt nok fordi jeg ikke er en der duer til at sådan noget.

Men jeg skla nok bare lære at høre udeonom det.

For hvad er normale spisevaner egentligt ? for nogen er det jo som jeg har det og for andre er normalt når man spiser alt.

Man er jo så forskellig med mange ting.

Nogle mennesker kan have svært ved at forstå det, der er endda nogle som bliver provokeret af det (min erfaring) 

synes det er noget underligt noget.. Kan de ikke passe deres egen tallerken. Det er jo ikke dem som skal spise det...

Jeg har valgt at lukke af For det... 

Kunne forstå hvis man krævede at der skulle laves andet mad eller man Sad og var sur fordi man ikke kan lide det... 

Jeg spiser dog nogle gange mad jeg ikke kAn lide af høflighed... 

Anmeld Citér

1. januar 2016

jenny4

Med fare for at lyde gammel så vil jeg sige at det problem (i hvert fald for mig) er blevet mindre med alderen. Jeg har også været temmelig kræsen og primært på grund af konsistensen på ting - eks champignon, kød med sener, asparges fra dåse mm. Jeg bryder mig fortsat ikke om de ting men jeg kan nemt spise det hvis jeg er i er selskab hvor jeg ikke føler det er casual nok til en tallerkensortering. Til gengæld ved både familie og venner hvilke ting jeg helst undgår, og ofte er de så søde at de så går udenom de ting. Og er de en del af retten så lægger jeg til side eller spiser det hvis det ikke kan sorteres. Og jeg er endnu ikke død af det

til ts - handler det her måske ikke mest om, at din stedfar er uenig med din mor i, at I skal have særbehandling ved middagsbordet og prøver at give stikpiller igennem at påtale det indirekte igennem dig? Jeg synes du skal skide hul i ham og sige til ham, at han skal være glad for at hun gider laver lækker mad til ham, præcis ligesom du er for at hun laver det til dig.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.