Kommentarer på ens madvaner :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.356 visninger
18 svar
25 synes godt om
1. januar 2016

Anonym trådstarter

Ja det er jeg ved at være træt af at få

Jeg har nogle mærkelige spisevaner vil nogen nok mene på den måde at der er meget jeg ikke har lyst til at spise.

Det er ikke fordi jeg ikke kan lide det meste af det men mere konsistensen jeg ikke bryder mig om.

F.eks oksekød i stege osv, smelte ost i større mængder, Sprøde overflader på diverse mad.

Det er ikke det hele jeg ikke bryder mig om men sådan er jeg bare og det er ved at være træls altid at få kommentarer til det mad man spiser.

Jeg forlanger ikke andet mad end det vi får, jeg spiser bare det jeg bryder mig om, og det gør så jeg somme tider må sortere lidt.

Det er sku belastende at man ikke bare kan acceptere nogle folk ikke er altædende.

Ja, det ville da være rart men sådan er jeg bare ikke. og der går næsten ikke en dag hvor jeg ikke får kommentarer over min mad. oftest aftensmaden.

Hvad gør i andre som måske nogen vil mene har lidt mærkelige spisevaner. ?

I starten var det da okay men jeg syntes det er blevet træls at høre på det hele tiden Føler mig så vanskelig hver gang man bliver spurgt om noget med mad.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. januar 2016

Ai sha

Hvem spørger? 

Anmeld Citér

1. januar 2016

Ccamilla

Profilbillede for Ccamilla
Så er min barsel officielt slut - og ferien begynder :)

Jeg har også haft nogen sære madvaner, men når man spiser ude, smager man på det der bliver serveret. Det lærer jeg også min datter, det er i hvert fald min holdning .. 

Når jeg har gæster, forventer jeg til gengæld også, at de smager på det der bliver serveret ..

Anmeld Citér

1. januar 2016

Anonym trådstarter

Hvis vi er ude og spise bestiller jeg altid nogen jeg kan lide så der er der sjældent et problem.

Det er mere her hjemme i privaten og ude ved familien (De nærmeste) hvor der næsten altid bliver kommenteret.

Det med at smage, nej jeg smager ikke på alt for hvis jeg ved jeg ikke bryder mig om det og har smagt det før men jeg ikke bryder mig om konsistensen af det så nej så smager jeg ikke. Da det er en ting som for mig er meget grænseoverskridende da jeg får det dårligt og mister appetitten hvis jeg skal spise noget jeg ikke bryder mig om.

Kød f.eks. jeg vil have "rent" kød altsår uden fedt, sener og hvad der ellers kan være. og det får jeg altid kommentarer på og det er bare en af tingene.

Jeg syntes det er så træls at man ikke kan være anderledes på det punkt uden folk ser en som en belastning.

Anmeld Citér

1. januar 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Jeg har nogle mærkelige spisevaner vil nogen nok mene på den måde at der er meget jeg ikke har lyst til at spise.

Det er ikke fordi jeg ikke kan lide det meste af det men mere konsistensen jeg ikke bryder mig om.

F.eks oksekød i stege osv, smelte ost i større mængder, Sprøde overflader på diverse mad.

Det er ikke det hele jeg ikke bryder mig om men sådan er jeg bare og det er ved at være træls altid at få kommentarer til det mad man spiser.

Jeg forlanger ikke andet mad end det vi får, jeg spiser bare det jeg bryder mig om, og det gør så jeg somme tider må sortere lidt.

Det er sku belastende at man ikke bare kan acceptere nogle folk ikke er altædende.

Ja, det ville da være rart men sådan er jeg bare ikke. og der går næsten ikke en dag hvor jeg ikke får kommentarer over min mad. oftest aftensmaden.

I starten var det da okay men jeg syntes det er blevet træls at høre på det hele tiden Føler mig så vanskelig hver gang man bliver spurgt om noget med mad.

Jeg er af den holdning at når man er gæst så spiser man hvad der bliver serveret, med mindre det virkelig er så frastødende at man er ved at knække sig.

Jeg vil ikke sige at jeg er kræsen, men der er visse ting jeg ikke bryder mig om. Men hvis jeg er gæst og det bliver serveret så er det mindste man kan gøre at smage på det. Af respekt for at værten altså har brugt tid og penge på at tilberede det mad for din skyld.

Når man er hjemme hos sig selv kan man sortere som man vil, men når man er gæst er det altså temmelig barnligt. - Men det er jo bare min mening

Anmeld Citér

1. januar 2016

FruStolpe

Anonym skriver:

Jeg ville be folk om at passe deres egen næse... Jeg spiser hvad jeg har lyst til, og der er absolut ingen som skal prøve at tvinge mine børn eller jeg til at spise noget vi ikke har lyst til 

Synes det er vigtigt at lære sine børn at det er ok at sige fra, på en pæn og ordentlig måde.  Med respekt 

Anmeld Citér

1. januar 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg har haft meget sære madvaner, og er først begyndt at spise "normalt" nu. 

Jeg har også fået mange kommentarer, men du er nødt til at lukke af for det, selvom det er svært.  

Så længe du ved, at du ikke er uhøflig omkring det... Og det lyder til du ikke er det. så må du bare sige til Dig selv at sådan er du bare. 

Anmeld Citér

1. januar 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Hvis vi er ude og spise bestiller jeg altid nogen jeg kan lide så der er der sjældent et problem.

Det er mere her hjemme i privaten og ude ved familien (De nærmeste) hvor der næsten altid bliver kommenteret.

Det med at smage, nej jeg smager ikke på alt for hvis jeg ved jeg ikke bryder mig om det og har smagt det før men jeg ikke bryder mig om konsistensen af det så nej så smager jeg ikke. Da det er en ting som for mig er meget grænseoverskridende da jeg får det dårligt og mister appetitten hvis jeg skal spise noget jeg ikke bryder mig om.

Kød f.eks. jeg vil have "rent" kød altsår uden fedt, sener og hvad der ellers kan være. og det får jeg altid kommentarer på og det er bare en af tingene.

Jeg syntes det er så træls at man ikke kan være anderledes på det punkt uden folk ser en som en belastning.

"Herhjemme i privaten" - er det din mand, der er efter dig? Jeg vil sige, at man har lov at være kræsen på hjemmebane, hvis man er det i stilhed. Min mand kan fx ikke fordrage fjerkræ, men når jeg serverer det, vil jeg ikke finde mig i, at han sukker eller ser skuffet ud. Til gengæld kunne jeg ikke drømme om at nævne for ham, at det er noget underligt noget, han ikke rører det. 

Er man i byen, så skal der efter min mening virkelig være tale om, at man ikke KAN få maden ned, før man lader det stå. De eneste madvarer, jeg slet ikke bryder mig om, er stærk ost og champignons - men jeg kan godt klemme sidstnævnte ned i høflighedens tjeneste, hvorimod stærk ost er absolut no-go. 

Når det er dine nærmeste, der kommenterer det, så forstår jeg egentlig ikke, de gider blive ved. Det kan vel ikke komme som en overraskelse for dem? 

Anmeld Citér

1. januar 2016

Mami

MummiT skriver:

Jeg er af den holdning at når man er gæst så spiser man hvad der bliver serveret, med mindre det virkelig er så frastødende at man er ved at knække sig.

Jeg vil ikke sige at jeg er kræsen, men der er visse ting jeg ikke bryder mig om. Men hvis jeg er gæst og det bliver serveret så er det mindste man kan gøre at smage på det. Af respekt for at værten altså har brugt tid og penge på at tilberede det mad for din skyld.

Når man er hjemme hos sig selv kan man sortere som man vil, men når man er gæst er det altså temmelig barnligt. - Men det er jo bare min mening

Hvorfor skal man som voksen smage på noget man absolut ikke kan lide?

jeg afskyr ketchup og rosenkål f.eks. Og der No Way jeg smager på det, jeg kan ikke fodrage det og jeg har ikke tænkt mig at blive halv kvalm af ren høflighed. 

Værten er da om nogen uhøflige når de kræver folk bliver decideret dårlige.. 

Anmeld Citér

1. januar 2016

Anonym trådstarter

Jeg bor hjemme i øjeblikket og har gjort det 8 mdr og har gjort det før også i perioder. min mor og hendes mand har været sammen 8 år så nej det kommer ikke som en overraskelse for ham (Det er mest ham der kommentere fordi han selv spiser alt)

Ja jeg spiser nok mere med øjnene i stedet for bare at spise alt.

Jeg syntes ikke jeg er uhøflig hvis jeg er ude, jeg går bare pænt uden om det jeg ikke bryder mig om, og sidder ikke og siger, det kan jeg ikke lide.

Det er så tabu agtigt at have specielle madvaner syntes jeg

Men det jo ikke fordi jeg kun spiser få ting, jo i følge nogen gør jeg nok. men det passer ikke. for hvis jeg selv lavede mad fik jeg meget forskelligt.

men f.eks iceberg eller andet salat blade agtige noget bryder jeg mig ikke om. og det ser mange jo som mærkeligt. men det gør jeg ikke da jeg bare blander min egen salat med de ting jeg bryder mig om.

Så sent som i går til nytårsaften fik vi roastbeef men da det er oksekød bryder jeg mig ikke om det og det ved min mor og hun er så sød at tage en svinefilet op (til min lillebror og mig) fordi hun ved det. uden kommentarer. men alligevel skal man lige høre for det er besværligt med special mad. der kunne jeg så heller ikke lade være at sige det kunne jo også være det de 3 andre skulle have der var specielt. men igen i dag da min mor spørger hvad jeg vil have til resterne og jeg siger hvad der er som ikke er besværligt får man igen den med at det er vel lige så besværligt som det var i går.

Jeg bliver bare så ked af folk ikke bare kan acceptere at ikke alle er altædende .

Og som en siger at det skal være så mange virkelig ikke kan få det ned og sådan har jeg det altsår. jeg får brækfornemmelser af tingene pga konsistensen. og jeg gider altsår ikke sidde og føle jeg kal brække mig af maden. så hellere gå uden om det når jeg ved det.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.