Når den ene vil i byen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.271 visninger
16 svar
28 synes godt om
1. januar 2016

Liv_86

Hej derude. 

Tænker lidt på hvordan I har det med når den ene vil i byen. Jeg synes personligt selv at man godt kan gå i byen en gang imellem, men at der er nogle tidspunkter hvor man er sammen med sin familie fx jul og nytår. 

Vi har været sammen med min familie i aften, da vi var sammen med min kærestes familie til jul. Har også en datter, som ikke er min kærestes. 

Vi er så lige kommet hjem 01.30 og min kæreste vil i byen. Hvilket jeg bliver sur over, da jeg jo godt kunne tænke mig at hygge med ham alene, nu vi er alene og min datter sover. Min kæreste mener så han godt kan tage op til sin søster og drikke nogle øl. Han har dog været deroppe tidligere og ønske godt nytår. 

Han valgte at blive hjemme fordi jeg blev sur. Jeg synes bare der er enormt tarveligt at skride fra den ene part. Det var sgu noget andet hvis jeg var død træt og ville på hovedet i seng. 

Det skal lige sige at jeg ellers ikke er ikke der siger til min kæreste at han ikke må. Men lige en aften som denne synes jeg ikke det er så fedt. 

Hvad er jeres holdning til dette?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. januar 2016

Mynewlife

Har sendt dig en privat besked :-)

Anmeld Citér

1. januar 2016

SandraXOXO

Hvorfor dog ikke? Jeres barn sover jo og så kan den ene part da lige så godt smutte ud og feste lidt hvis lysten er der. Hvis han alligevel ikke er i humør til kærestehygge så kunne i jo evt ha aftalt en anden dag til kærestehygge, det kan man jo på de alm dage, fester er kun i weekender og nytår. Jeg kunne godt ha fundet på at ta i byen og efterlade faren med de sovende unger ihvertfald. 

Anmeld Citér

1. januar 2016

lineog4

Tror det handler om forventningsafstemning, du har nogle forventninger til aftenen/natten som du måske ikke har indvilget din kæreste i. Han tror nu skal I bare i seng og så kan han lige så godt smutte i byen. 

Havde du nu på forhånd sagt: jeg har en flaske champagne på køl til dig og mig og så tænker jeg vi holder vores egen nytårsaften så havde han nok ikke ville smutte. Tror det er vigtigt i et forhold at fortælle om sine forventninger ellers kan man blive så forfærdelig skuffet som du er blevet i nat.

Anmeld Citér

1. januar 2016

sne190810

Jeg havde smidt ham afsted, og nydt lidt alenetid eller sovet sammen med min datter :-) 

Altså, sådan helt sort på hvidt så kan man sige, han har siddet sammen med dig og din datter samt svigerfamilie hele aftenen, så kan jeg måske godt forstå han vil ud og slå lidt til Søren .. Men jeg kan også godt forstå at du havde set frem til kærestehygge, selvom jeg syntes det er lidt sent i er hjemme til det.

Men som Line skriver, så handler det nok om forventningsafstemning. 

Anmeld Citér

1. januar 2016

Marts<3

Liv_86 skriver:

Hej derude. 

Tænker lidt på hvordan I har det med når den ene vil i byen. Jeg synes personligt selv at man godt kan gå i byen en gang imellem, men at der er nogle tidspunkter hvor man er sammen med sin familie fx jul og nytår. 

Vi har været sammen med min familie i aften, da vi var sammen med min kærestes familie til jul. Har også en datter, som ikke er min kærestes. 

Vi er så lige kommet hjem 01.30 og min kæreste vil i byen. Hvilket jeg bliver sur over, da jeg jo godt kunne tænke mig at hygge med ham alene, nu vi er alene og min datter sover. Min kæreste mener så han godt kan tage op til sin søster og drikke nogle øl. Han har dog været deroppe tidligere og ønske godt nytår. 

Han valgte at blive hjemme fordi jeg blev sur. Jeg synes bare der er enormt tarveligt at skride fra den ene part. Det var sgu noget andet hvis jeg var død træt og ville på hovedet i seng. 

Det skal lige sige at jeg ellers ikke er ikke der siger til min kæreste at han ikke må. Men lige en aften som denne synes jeg ikke det er så fedt. 

Hvad er jeres holdning til dette?

I kan ikke haft hygget Jer helt vildt, hvis du har haft tid til at sidde på baby.dk og skrive et indlæg...

Jeg havde også pænt vinket farvel og lagt mig til at sove, så jeg var nogenlunde frisk til min søn stod op... 

Anmeld Citér

1. januar 2016

Liv_86

Vi har sådan set også forventningsafstemt. Jeg har i hver fald gjort det meget klart fra start af i dette forhold hvad jeg synes man kan og ikke kan. 

Bl.a. At man er sammen nogle bestemte dage fx, nytår. Og har udtrykkelig sagt at jeg ikke gider være den der bare sidder tilbage. Hvilket han jo i og for sig har accepteret eller havde han nok ikke valgt at indgå et forhold med mig. 

Men jeg kan da sagtens forstå han gerne vil i byen, nu han har drukket sig fuld. 

Vi fik skam en hyggelig aften hjemme sammen alligevel, selvom jeg nåede at skrive et indlæg på baby.dk som en skriver. 

Anmeld Citér

1. januar 2016

Babs12

Liv_86 skriver:

Vi har sådan set også forventningsafstemt. Jeg har i hver fald gjort det meget klart fra start af i dette forhold hvad jeg synes man kan og ikke kan. 

Bl.a. At man er sammen nogle bestemte dage fx, nytår. Og har udtrykkelig sagt at jeg ikke gider være den der bare sidder tilbage. Hvilket han jo i og for sig har accepteret eller havde han nok ikke valgt at indgå et forhold med mig. 

Men jeg kan da sagtens forstå han gerne vil i byen, nu han har drukket sig fuld. 

Vi fik skam en hyggelig aften hjemme sammen alligevel, selvom jeg nåede at skrive et indlæg på baby.dk som en skriver. 

Så du har eneret på at diktere hvad der er reglerne i Jeres forhold,  for ellers kunne han bare smutte? Det lyder rimeligt usundt. 

Jeg siger ikke,  at han formentlig har skuffet dig,  men tror ærlig talt,  at Jeres problemer ligger et helt andet sted. 

Anmeld Citér

1. januar 2016

Julemusen

Jeg kan, ligesom de andre, ikke helt forstå, at det var et problem at han ville smutte forbi sin søster til en hygge øl. Men jeg er så også vokset op med, at man efter kl 24 gik på besøg ved naboerne og ønskede godt nytår og fik et stk kage, hotdog eller lignende  

Og når i nu havde været ved din familie hele aftenen kan jeg da godt forstå hans behov for lige at smutte forbi sin søster  det er jo ikke ham der har barn og er nødt til at blive hjemne når barnet sover, selvom det er lidt hårdt sagt. Også selv om det havde været et fælles barn havde jeg da ladet manden tage på runde.  

Du skriver at dine forventninger til jeres parforhold er, at man er sammen på bestemte dage såsom nytår. Men det havde i jo også været. Du burde overveje om dit behov for at holde på din kæreste hele nytårsaften og resultatet =to skuffede personer, er vigtigere end at han lige havde hygget sig en time ved sin søster og du havde set lidt tv eller gået lidt tidligere i seng og været lidt mere klar til at din datter vågnede næste morgen. 

Anmeld Citér

1. januar 2016

Liv_86

Babs12 skriver:

Så du har eneret på at diktere hvad der er reglerne i Jeres forhold,  for ellers kunne han bare smutte? Det lyder rimeligt usundt. 

Jeg siger ikke,  at han formentlig har skuffet dig,  men tror ærlig talt,  at Jeres problemer ligger et helt andet sted. 

Nej det har jeg ikke og det siger jeg ikke. 

Men når man går ind i et forhold så snakker man da lige netop om hvad man forventer af den anden. Hvilket vi har gjort. Mig har jo netop sagt hvad jeg forventer hvilket bl.a er at højtiderne er helliget familien. 

Der havde han jo så muligheden for at sige at det kunne han ikke acceptere, hvilket han ikke har gjort. 

Han synes fx at man godt kan tage på ferie uden kæreste og børn sammen med vennerne, det synes jeg ikke. Men det er så en kamel jeg måtte "sluge". 

Så synes bestemt ikke vi har et usundt forhold eller at jeg diktere hvad der skal ske. Jeg har bare nogle ting jeg ikke vil gå på kompromis med. Hvilket du sikkert selv også har i dit forhold 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.