vi skal spare

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. december 2015

JC2014

Profilbillede for JC2014
Tine B skriver:

Hvor skal de få deres proteiner fra, hvis de hverken skal have kød til aften eller i madpakken? 

Der skulle jo netop stadig være kød til aften. Det skulle bare fylde en mindre andel af tallerkenen. Desuden er sådan noget som bønner, linser og kikærter sprængfyldt med proteiner, og disse indeholder i modsætning til kød godt med kostfibre.  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2015

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
JC2014 skriver:

Jeg vil også sig lav madplan, køb datovarer, og kig tilbudsaviserne igennem hver uge. Lav evt. madplanen ud fra ugens tilbud, samt hvad du har liggende af datovarer i fryseren (en fryser er virkelig det mest fantastiske når der skal spares lidt penge). Bag evt. grove pølsehorn af de små billige kyllingepølser eller lav minipizzaer til madpakkerne ind imellem. Det er billigere end skiveskåret pålæg, og ungerne vil sikkert elske det.  Men skær generelt ned på det skiveskårede pålæg. Det har en ret dyr kilopris. Lav selv dit pålæg. Man kan selv koge en hamburgerryg eller lave en stor portion frikadeller. Finder selv tit fars der er sat ned til 15 kr. for 500 gram. 2 af sådanne pakker bliver til virkelig mange frikadeller til madpakken. Hjemmelavet hummus er også mega lækkert på rugbrød og super sundt.  

Gør det også til vane ikke at smide mad væk. Syntes selv at jeg fik smidt alt for meget ud i en periode. Lavede en lille konkurrence med mig selv om at lade mindst muligt gå til spilde, og sparede sørme også en hel del mere på det end jeg havde forventet. 

har du en god opskrift på hummus.

syntes ikke den jeg plejer at bruge er så god.

Anmeld Citér

30. december 2015

Miti's mama

Fyld gryderetten godt op med tunge grøntsager som kål og gulerødder, så kan du skære med på kødet. Meget billigere. Eller lad være med at have hund, ved godt det er en upopulær mening, men så er det sagt 

Anmeld Citér

30. december 2015

hannetheis

Tatarata skriver:

Fyld gryderetten godt op med tunge grøntsager som kål og gulerødder, så kan du skære med på kødet. Meget billigere. Eller lad være med at have hund, ved godt det er en upopulær mening, men så er det sagt 

at undvære hund er en hård ting at sige. Når det er en pludselig opstået nødvendig operation. Og havde operationen kunne vente til feb/marts havde pengene ikke været et problem.

men sådan er det bare ikke og derfor er det en stram md hvor der skal spares.

så søgte ikke råd om at afskaffe vores hund.

Anmeld Citér

30. december 2015

Miti's mama

hannetheis skriver:

at undvære hund er en hård ting at sige. Når det er en pludselig opstået nødvendig operation. Og havde operationen kunne vente til feb/marts havde pengene ikke været et problem.

men sådan er det bare ikke og derfor er det en stram md hvor der skal spares.

så søgte ikke råd om at afskaffe vores hund.

Jeg ved godt december er en ekstra stram mdr. Jeg ser bare mine forældre der altid har finansielle problemer og stadig bruger en formue på deres hund. Har aldrig kunnet forstå det. Det var mig der generaliserede og det er jeg ked af. 

Anmeld Citér

30. december 2015

hannetheis

Tatarata skriver:

Jeg ved godt december er en ekstra stram mdr. Jeg ser bare mine forældre der altid har finansielle problemer og stadig bruger en formue på deres hund. Har aldrig kunnet forstå det. Det var mig der generaliserede og det er jeg ked af. 

der er også forskel på om det er et engangstilfælde eller et generelt problem.

hvis ikke det var fordi at både vaskemaskine og tørretumbler stod af i dec og med 3 børn kan vi ikke undvære det og måtte købe ny der. Havde problemer med penge til hundene operation heller ikke været der.

Anmeld Citér

30. december 2015

Miti's mama

hannetheis skriver:

hvis ikke det var fordi at både vaskemaskine og tørretumbler stod af i dec og med 3 børn kan vi ikke undvære det og måtte købe ny der. Havde problemer med penge til hundene operation heller ikke været der.

En af de der mdr hvor alt bare går galt, føler med jer held og lykke med det

Anmeld Citér

30. december 2015

esioul

hannetheis skriver:

Jeg bliver så glad, når jeg læser om folk der vil ofre penge på deres dyr.   Jeg havde gjort det samme, de er en del af familien 

Håber det hele går 

Anmeld Citér

30. december 2015

hannetheis

Tatarata skriver:

En af de der mdr hvor alt bare går galt, føler med jer held og lykke med det

ja det er bare md hvor alt ramler sammen. For havde vi ikke brugt børnepenge på vask og tørre så kunne de bruges på hunden

Anmeld Citér

30. december 2015

bøllen

hannetheis skriver:

vores hund skal stereliseres og vi skal derfor finde mellem 4-7 tusinde.

normalt bruger vi 5000 på kost. vil gerne forsøge at holde det nede på 3500. inkl bleer og mælke erstatning. vi er 2 voksne og 3 børn på 7,4,6 mdr.

jeg bruger normalt ca 1000 på madpakker om md. 3 persner skal have med hver dag.

så er der ca 2500 til bleer, restatning, morgenmad, frugt, eftermiddagsmad (kun i weekenden da børnene får i inst) og aftenmåltider.

tænker at lave en ugelig dag hvor vi kun får rugbrød.

men kom med jeres bedste sparre råd.

Her laver vi madplaner  , søger for at bruge resterne. Handel ind 1 gang om ugen supplere hvis nødvendigt . Kik efter dato kød som ofte findes til billige penge . Lav evt en suppedag om uge . Kik hvad I har I skabede / fryser og brug det.

nogle af de ting jeg gør ikke fordi pengene er små , men fordi jo mindre vi bruger på mad jo mere er der til opsparing 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.