vi skal spare

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.117 visninger
20 svar
6 synes godt om
29. december 2015

hannetheis

Profilbillede for hannetheis

vores hund skal stereliseres og vi skal derfor finde mellem 4-7 tusinde.

normalt bruger vi 5000 på kost. vil gerne forsøge at holde det nede på 3500. inkl bleer og mælke erstatning. vi er 2 voksne og 3 børn på 7,4,6 mdr.

jeg bruger normalt ca 1000 på madpakker om md. 3 persner skal have med hver dag.

så er der ca 2500 til bleer, restatning, morgenmad, frugt, eftermiddagsmad (kun i weekenden da børnene får i inst) og aftenmåltider.

tænker at lave en ugelig dag hvor vi kun får rugbrød.

men kom med jeres bedste sparre råd.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. december 2015

Fremad

Kød = dato varer er en KÆMPE besparelse her...

Gode gryderetter, og mad på frost er os go besparelse 

Anmeld Citér

29. december 2015

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
sscm skriver:

Kød = dato varer er en KÆMPE besparelse her...

Gode gryderetter, og mad på frost er os go besparelse 

dato varre skal helt sikkert jagtes.

Anmeld Citér

29. december 2015

esioul

hannetheis skriver:

normalt bruger vi 5000 på kost. vil gerne forsøge at holde det nede på 3500. inkl bleer og mælke erstatning. vi er 2 voksne og 3 børn på 7,4,6 mdr.

jeg bruger normalt ca 1000 på madpakker om md. 3 persner skal have med hver dag.

så er der ca 2500 til bleer, restatning, morgenmad, frugt, eftermiddagsmad (kun i weekenden da børnene får i inst) og aftenmåltider.

Jeg laver mad til 2-3 dage af gangen. 

Bruger meget hvidkål da det rækker langt imadlavningen.

Køber kød der er sat ned. 

Anmeld Citér

29. december 2015

sne190810

Bag brød og boller selv, hvis i ikke gør det i forvejen. Hurtigt kan du opskrifterne i hovedet, og så er det så nemt som ingenting at smide en dej sammen. 

Bliv bedre til at slukke unødvendig lys og lamper, fjernsyn osv. Det giver alligevel lidt både på regningen, og for miljøet. 

Madplan 

Genbrug, både tøj, møbler og sådan. Tag billige og gratis oplevelser, hvis i vil lave noget med børnene. Der ryger hurtigt en del penge på biograf, lørdagsslik osv. 

Anmeld Citér

29. december 2015

Roselil

Profilbillede for Roselil

ville hovedsageligt fylde maverne til aften med vegetarmad. Bruge basisvarer som diverse bønner (lavet fra bunden, ikke dåse) kartofler, rodfrugter, kål og ris. (Bor du tæt på en arabisk grønthandel kan du købe 5-10 kg. Ris. Og diverse andre varer i store mængder til billigere pris. Når der laves kød kan i gå ud fra at det kun skal fylde 1/3-1/4 af tallerkenen. Og så selvfølgelig holde jer til de billigste produkter. Fravælg kødpålæg fra madpakkerne da det er meget dyrt. Bag dit eget brød. Det nemmeste er koldhjertede brød, det skal ikke æltes, men bare klattes på pladen og smager fantastisk! Køb det billige frugt osv.

Anmeld Citér

30. december 2015

Bshizzle

Roselil skriver:

ville hovedsageligt fylde maverne til aften med vegetarmad. Bruge basisvarer som diverse bønner (lavet fra bunden, ikke dåse) kartofler, rodfrugter, kål og ris. (Bor du tæt på en arabisk grønthandel kan du købe 5-10 kg. Ris. Og diverse andre varer i store mængder til billigere pris. Når der laves kød kan i gå ud fra at det kun skal fylde 1/3-1/4 af tallerkenen. Og så selvfølgelig holde jer til de billigste produkter. Fravælg kødpålæg fra madpakkerne da det er meget dyrt. Bag dit eget brød. Det nemmeste er koldhjertede brød, det skal ikke æltes, men bare klattes på pladen og smager fantastisk! Køb det billige frugt osv.

Ren nysgerrighed... Hvis man skal fravælge Kødpålæg til madpakkerne.. Hvad tænker du så man skal gå efter?  

Her er de 3 halve i sønnens madpakke da med kød 

Desuden køber jeg tit en skære-pølse (leverpølse) i Lidl som typisk holder til 2 drenges middagsmad samt min mand og jeg engang imellem når vi har lyst til rugbrød.. .stadig er en del af tilbage når ugen er slut. 

Anmeld Citér

30. december 2015

EnGodMor

Ren nysgerrighed... Hvis man skal fravælge Kødpålæg til madpakkerne.. Hvad tænker du så man skal gå efter?  

Her er de 3 halve i sønnens madpakke da med kød 

Desuden køber jeg tit en skære-pølse (leverpølse) i Lidl som typisk holder til 2 drenges middagsmad samt min mand og jeg engang imellem når vi har lyst til rugbrød.. .stadig er en del af tilbage når ugen er slut. 

Det tænkte jeg os lige og kom i tanke om at man så kunne bruge æg, tomat, agurk osv, MEN det er jo ligeså dyrt som kødpålæg. 

Anmeld Citér

30. december 2015

Tine B

Roselil skriver:

Hvor skal de få deres proteiner fra, hvis de hverken skal have kød til aften eller i madpakken? 

Anmeld Citér

30. december 2015

JC2014

Profilbillede for JC2014

Jeg vil også sig lav madplan, køb datovarer, og kig tilbudsaviserne igennem hver uge. Lav evt. madplanen ud fra ugens tilbud, samt hvad du har liggende af datovarer i fryseren (en fryser er virkelig det mest fantastiske når der skal spares lidt penge). Bag evt. grove pølsehorn af de små billige kyllingepølser eller lav minipizzaer til madpakkerne ind imellem. Det er billigere end skiveskåret pålæg, og ungerne vil sikkert elske det.  Men skær generelt ned på det skiveskårede pålæg. Det har en ret dyr kilopris. Lav selv dit pålæg. Man kan selv koge en hamburgerryg eller lave en stor portion frikadeller. Finder selv tit fars der er sat ned til 15 kr. for 500 gram. 2 af sådanne pakker bliver til virkelig mange frikadeller til madpakken. Hjemmelavet hummus er også mega lækkert på rugbrød og super sundt.  

Gør det også til vane ikke at smide mad væk. Syntes selv at jeg fik smidt alt for meget ud i en periode. Lavede en lille konkurrence med mig selv om at lade mindst muligt gå til spilde, og sparede sørme også en hel del mere på det end jeg havde forventet. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.