Hvad laver du på et babyforum?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. december 2015

TNBC

Anonym skriver:

Det spørgsmål har jeg ofte læst herinde, når nogle i en debat har nævnt at de ingen børn har og heller ikke har planer om det de næste par år. Det får mig egentlig lidt til at føle mig uvelkommen da jeg heller ingen børn selv har.

Jeg er kommet til at tænke over hvor mange herinde der har børn, hvor mange der forsøger og hvor mange der ikke gør, om det bare er mig der er dybt underlig fordi jeg befinder mig på et babyforum.

Jeg er på forummet fordi jeg har en meget stor interesse for børn, jeg er ved at uddanne mig til pædagog og jeg glæder mig helt vildt meget til den dag jeg selv får mulighed for at stifte familie. Jeg synes at baby.dk er lærerigt for mig på mange måder og føler også at jeg selv har noget at bidrage med. Derfor undrer det mig hver gang at jeg læser den sætning.

Jeg har heller ikke børn.

Jeg fandt siden fordi jeg ledte efter børnepasningsjob, og så er jeg blevet, fordi jeg synes det er en god side og jeg er glad for at hjælpe mødre, fædre og kommende forældre..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Men så længe at retningslinjerne for forummet bliver overholdt, er der vel plads til alle. Håber at de fleste ved at man ikke nødvendigvis kan forvente kompetente svar herinde, men at disse blot er vejledende.

Jeg husker vedkommende du omtaler, og ja nogle af hendes spørgsmål kunne man måske undre sig over. Men hvad hun brugte baby.dk til udover at spørge ind til studiet kender jeg ikke noget til.

Jeg synes bare det er lidt trist at de gange jeg har set dette spørgsmål optræde, har været i debatter der er oprettet af brugere med børn, hvor brugere uden har haft kommenteret og virket stødt over at der er brugere der hverken har eller planlægger børn herinde, på trods af de rent faktisk har haft noget et bidrage med.  

Her er også brugere med børn der søger forslag til hundenavne, valg af bilmærke, råd til hudpleje mm. Som ikke har noget med børn eller familieliv at gøre. 

Ja, men det med hundenavne osv er jo heller ikke noget der kræver noget specielt af dem det svarer det er bare hyggesnak og det er der da masser af plads til. og ja, fred da være med at den omtalte studerende stiller sine spørgsmål her, det må han/hun selv om. Det er ikke mit studie det går udover men man kan godt undres over hvordan vedkommende var havnet her med sine spørgsmål om netop det. Vedkommende har i øvrigt aldrig oprettet debatter om andet end sit studie, nok derfor man har spurgt.  

det andet du nævner med at andre brugere, der ikke har børn/er gravid, svarer i debatter og får spørgsmål om hvorfor de er her, det har jeg aldrig set. Måske fordi det jo så ikke har været henvendt til mig. Men synes ligesom du, at det er fjollet. Alle må da være her og kan have deres grunde til at interessen lige er faldet på baby.dk  

Anmeld Citér

28. december 2015

Loa

Tror nu heldigvis flertallet herinde byder alle velkomne, både folk med og uden børn  

Jeg meldte mig selv ind da jeg ventede min datter men bruger da også siden til spørgsmål der ikke er vedr børn. 

Anmeld Citér

28. december 2015

TNBC

Anonym skriver:

Men så længe at retningslinjerne for forummet bliver overholdt, er der vel plads til alle. Håber at de fleste ved at man ikke nødvendigvis kan forvente kompetente svar herinde, men at disse blot er vejledende.

Jeg husker vedkommende du omtaler, og ja nogle af hendes spørgsmål kunne man måske undre sig over. Men hvad hun brugte baby.dk til udover at spørge ind til studiet kender jeg ikke noget til.

Jeg synes bare det er lidt trist at de gange jeg har set dette spørgsmål optræde, har været i debatter der er oprettet af brugere med børn, hvor brugere uden har haft kommenteret og virket stødt over at der er brugere der hverken har eller planlægger børn herinde, på trods af de rent faktisk har haft noget et bidrage med.  

Her er også brugere med børn der søger forslag til hundenavne, valg af bilmærke, råd til hudpleje mm. Som ikke har noget med børn eller familieliv at gøre. 

Jeg har fået den kommentar en gang, og nøj hvor hun fik af vide at det kunne man ikke sige til en anden(af de andre i debatten).. (at jeg ikke vidste noget, fordi jeg jo ikke havde børn.. )

Ellers hører jeg det aldrig, og jeg skriver i mange debatter, også omkring børn..

Og jeg må da ikke se de debatter, for jeg har da ikke set den kommentar i de seneste debatter jeg har læst.

Anmeld Citér

28. december 2015

Anonym

Anonym skriver:

Det spørgsmål har jeg ofte læst herinde, når nogle i en debat har nævnt at de ingen børn har og heller ikke har planer om det de næste par år. Det får mig egentlig lidt til at føle mig uvelkommen da jeg heller ingen børn selv har.

Jeg er kommet til at tænke over hvor mange herinde der har børn, hvor mange der forsøger og hvor mange der ikke gør, om det bare er mig der er dybt underlig fordi jeg befinder mig på et babyforum.

Jeg er på forummet fordi jeg har en meget stor interesse for børn, jeg er ved at uddanne mig til pædagog og jeg glæder mig helt vildt meget til den dag jeg selv får mulighed for at stifte familie. Jeg synes at baby.dk er lærerigt for mig på mange måder og føler også at jeg selv har noget at bidrage med. Derfor undrer det mig hver gang at jeg læser den sætning.

Jeg forstår godt at folk stiller spørgsmål ved hvorfor man er på en babyside, når man ikke selv har børn.

1. Jeg ville aldrig selv være her, hvis jeg ikke havde et barn. Ligesom jeg heller ikke ville være på en håndarbejdsside, hvis jeg ikke lavede det i min fritid.

2. Det er bare irriterende når folk der ikke selv har børn, tror de kan sætte sig ind i hvordan det er at have børn. Om det så er fordi man er pædagog, passer sin søsters børn engang imellem, eller hvad det måtte være. Det er bare ikke det samme, og derfor kan man ikke rigtigt bruge rådene til noget.

Jeg har dog ikke spurgt nogen om de har børn. Det er ikke op til mig at bestemme hvem der har profil herinde. Jeg springer bare over de indlæg der ikke er relevante for mig, men krummer da nogengange tæerne lidt

Anmeld Citér

28. december 2015

Frk.S

Jeg har 2 børn. 

Dengang jeg oprettede mig som bruger herinde, var da min mand og jeg var så tæt på PB, at vi havde bestemt os for hvornår jeg skulle stoppe med P-piller... så altså med planer for PB inden for rimelig kort tid.

Selvfølgelig må man da deltage herinde selvom man ikke selv har børn, eller er tæt på at have det.

Er ret sikker på at der også er en bruger herinde, uden egne børn, som er au pair (og nu har jeg svaret uden at læse tråden, så måske hun selv har svaret). Og det giver da fin mening at hun er her selvom hun ikke selv har børn. Som pædagog giver det da også fin mening. 

Der er også brugere herinde med voksne børn - men evt. med små børnebørn. 
Der er vel ikke regler for om man skal have småbørn/forsøge på at få  for at må være her. 

Det kan også være man bare kan lide at være her og bruger debatten til at debattere alt muligt andet end børn (hvilket jo også er muligt).

Så i mine øjne er du selvfølgelig ganske velkommen herinde selvom du ikke har børn eller planer om det lige nu. 
Mon ikke det også bare er fordi folk undres over det og ikke så meget "så har du ikke noget at gøre her"? 

Anmeld Citér

29. december 2015

TNBC

Jeg har 2 børn. 

Dengang jeg oprettede mig som bruger herinde, var da min mand og jeg var så tæt på PB, at vi havde bestemt os for hvornår jeg skulle stoppe med P-piller... så altså med planer for PB inden for rimelig kort tid.

Selvfølgelig må man da deltage herinde selvom man ikke selv har børn, eller er tæt på at have det.

Er ret sikker på at der også er en bruger herinde, uden egne børn, som er au pair (og nu har jeg svaret uden at læse tråden, så måske hun selv har svaret). Og det giver da fin mening at hun er her selvom hun ikke selv har børn. Som pædagog giver det da også fin mening. 

Der er også brugere herinde med voksne børn - men evt. med små børnebørn. 
Der er vel ikke regler for om man skal have småbørn/forsøge på at få  for at må være her. 

Det kan også være man bare kan lide at være her og bruger debatten til at debattere alt muligt andet end børn (hvilket jo også er muligt).

Så i mine øjne er du selvfølgelig ganske velkommen herinde selvom du ikke har børn eller planer om det lige nu. 
Mon ikke det også bare er fordi folk undres over det og ikke så meget "så har du ikke noget at gøre her"? 

Godt husket..

Ja, jeg har svaretog jeg oplever ikke at få kommentaren om at jeg ikke har børn(kun en enkelt gang og det fik hun af vide at det kunne man ikke tillade sig at sige) og tak for dine fine ord...

Anmeld Citér

29. december 2015

Isabella_mor

Anonym skriver:

Det er jo primært et forum for folk der har børn, prøver at få børn eller ønsker børn. Nen her er da også folk som kan lide at være her fordi man kan bruge debatten til mange ting. Det er tit muligt at få talt med ligesindende selvom man ikke har børn, da der også er spørgsmål som ikke altid omhandler børn osv. Her er meget frit for alle, så længe man overholder reglerne i debatten og behandler hinanden ordenligt  

og jeg er her fordi jeg har børn og fordi jeg arbejder her frivilligt som en del af moderatorgruppen �� Hvilket jeg er rigtig glad for. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.