Hvad laver du på et babyforum?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Har du børn?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.358 visninger
17 svar
17 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. december 2015

Anonym trådstarter

Det spørgsmål har jeg ofte læst herinde, når nogle i en debat har nævnt at de ingen børn har og heller ikke har planer om det de næste par år. Det får mig egentlig lidt til at føle mig uvelkommen da jeg heller ingen børn selv har.

Jeg er kommet til at tænke over hvor mange herinde der har børn, hvor mange der forsøger og hvor mange der ikke gør, om det bare er mig der er dybt underlig fordi jeg befinder mig på et babyforum.

Jeg er på forummet fordi jeg har en meget stor interesse for børn, jeg er ved at uddanne mig til pædagog og jeg glæder mig helt vildt meget til den dag jeg selv får mulighed for at stifte familie. Jeg synes at baby.dk er lærerigt for mig på mange måder og føler også at jeg selv har noget at bidrage med. Derfor undrer det mig hver gang at jeg læser den sætning.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2015

Rockertand

Anonym skriver:

Det spørgsmål har jeg ofte læst herinde, når nogle i en debat har nævnt at de ingen børn har og heller ikke har planer om det de næste par år. Det får mig egentlig lidt til at føle mig uvelkommen da jeg heller ingen børn selv har.

Jeg er kommet til at tænke over hvor mange herinde der har børn, hvor mange der forsøger og hvor mange der ikke gør, om det bare er mig der er dybt underlig fordi jeg befinder mig på et babyforum.

Jeg er på forummet fordi jeg har en meget stor interesse for børn, jeg er ved at uddanne mig til pædagog og jeg glæder mig helt vildt meget til den dag jeg selv får mulighed for at stifte familie. Jeg synes at baby.dk er lærerigt for mig på mange måder og føler også at jeg selv har noget at bidrage med. Derfor undrer det mig hver gang at jeg læser den sætning.

Du skal ikke føle dig uvelkommen - kun uvidende.

Man kan læse alle de kloge bøger, men det er noget andet den dag, du selv står med alle problemerne og ikke mindst glæderne. Erfaring er den bedste læremester.

Anmeld Citér

28. december 2015

Marts17

Det er lidt det samme hos mig. Vi forsøger ikke, men begynder pb til sommer, og jeg bruger siden til at få viden og dermed bruge den lange ventetid på noget fornuftigt  

Anmeld Citér

28. december 2015

Paddehatten

Nu kan jeg kun tale for mig selv og jeg har aldrig haft behov for at være på et babyforum, før jeg selv stod med en lille baby. Jeg er her både for at få og (forhåbentlig) give gode råd 

Om folk har børn eller ej blander jeg mig altså ikke i, personligt har jeg dog hverken haft behovet eller interessen for at begive mig ind på et babyforum før jeg blev gravid, også selvom jeg interesserede mig for børn og vidste jeg gerne ville have nogle selv en dag 

Anmeld Citér

28. december 2015

januar16

Meldte mig ind da jeg blev gravid, og hang bare ved efter jeg mistede. Vi prøver dog ikke igen her lige med det samme, så i princippet har jeg nok ikke så meget at gøre herinde.

Anmeld Citér

28. december 2015

SandraXOXO

Jeg har selv børn, tre skønne styks. Jeg er her fordi mine veninder ikke har børn og selv om de tror de ved en masse, så har jeg bare brug for nogen der rent faktisk ved noget og selv står i det skønne kaos det er at ha børn og ikke bare nogen det tror de ved hvordan det er  før var jeg på ungmor men den side døde og så fandt jeg baby som jeg er rigtig glad for. 

Anmeld Citér

28. december 2015

Anonym

Er lige anonym, da ingen ved vi er igang med PB 

Men jeg har været her en del pr nu, og har 2 børn i forvejen.

Jeg bruger meget siden på at lære noget nyt, komme med gode råd og generelt hjælpe andre 

Ikke nok med det, så er der mulighed for at mødes med andre omkring en eller bare skrive med andre. 

Før jeg fik børn, da var jeg på et andet forum om børn.. Det var jeg af den årsag at jeg altid har interesseret mig for børn og havde med børn i min hverdag... Så kunne hjælpe med min viden der samt høre fra andre hvad deres viden var. 

Så var jeg osse godt rustet til den dag jeg selv stod med mit barn i hænderne 

Anmeld Citér

28. december 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11

havde barn da jeg blev medlem, og har været skruk og gravid igen siden  

spørgsmålet om hvad folk laver herinde er vel passende i nogen sammenhænge. Fx hvis man spørger om noget der absolut intert har med børn, familieliv eller andet at gøre og virker til at forvente kompetente svar fx har vi haft en genganger omkring Pæd. Uddannelsen, og det er da fint at spørge til råds herinde, men man kan da undre sig over at man ikke søger ind i et pædagogforum hvor folk rent faktisk kan svare på spørgsmål om pensum eller lign  

Anmeld Citér

28. december 2015

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

havde barn da jeg blev medlem, og har været skruk og gravid igen siden  

spørgsmålet om hvad folk laver herinde er vel passende i nogen sammenhænge. Fx hvis man spørger om noget der absolut intert har med børn, familieliv eller andet at gøre og virker til at forvente kompetente svar fx har vi haft en genganger omkring Pæd. Uddannelsen, og det er da fint at spørge til råds herinde, men man kan da undre sig over at man ikke søger ind i et pædagogforum hvor folk rent faktisk kan svare på spørgsmål om pensum eller lign  

Men så længe at retningslinjerne for forummet bliver overholdt, er der vel plads til alle. Håber at de fleste ved at man ikke nødvendigvis kan forvente kompetente svar herinde, men at disse blot er vejledende.

Jeg husker vedkommende du omtaler, og ja nogle af hendes spørgsmål kunne man måske undre sig over. Men hvad hun brugte baby.dk til udover at spørge ind til studiet kender jeg ikke noget til.

Jeg synes bare det er lidt trist at de gange jeg har set dette spørgsmål optræde, har været i debatter der er oprettet af brugere med børn, hvor brugere uden har haft kommenteret og virket stødt over at der er brugere der hverken har eller planlægger børn herinde, på trods af de rent faktisk har haft noget et bidrage med.  

Her er også brugere med børn der søger forslag til hundenavne, valg af bilmærke, råd til hudpleje mm. Som ikke har noget med børn eller familieliv at gøre. 

Anmeld Citér

28. december 2015

snuskesmor

Jeg har stillet spørgsmålet en enkelt gang, til en TS der basalt set var et trold. Men forummet er da åbent for alle, og så længe du har en interesse skal du da bare slå dig løs :-)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.