Familie forhold

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. december 2015

Mettefpigen

Jeg snakker med min mor hver dag og ser hende Ca 5 dage om ugen.... 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. december 2015

Liv_86

Anonym skriver:

Skrev den anden dag et indlæg om at være psykisk syg , et indlæg som omhandlede en konflikt med min mor. Mine tanker kører stadigvæk rundt i ring. Og spekulere meget over hele vores familie " bånd " . Som jeg ikke ser som værende " normalt "

men hvad er " normalt "? Hvor meget ser I jeres forældre , søskende ? Hvordan er jeres kontakt ? Ved godt at der er forskel på hver familie men hvordan er et sundt og fornuftigt familie forhold ?

Jeg tror jeg snakker med mine søskende hver, hveranden dag og ser dem mindst engang i ugen. Ser også svigerfamilie 1 gang i ugen ca. Min far ser jeg lidt sjældnere fordi han bor i Kbh og jeg i Jylland. 

Anmeld Citér

27. december 2015

Anonym trådstarter

alenemor42 skriver:

Der er sgu ikke noget mere kompliceret end familie. ..

Min far har jeg ikke kontakt til og har ikke set ham siden 2004, han har boet i udlandet siden 1981 og jeg har ikke haft meget kontakt til ham igennem årene. Besøgte ham i 2004 egentlig mest for at lukke det kapitel. .. brugte mange år på savnet og det svigt han gav. Da jeg besøgte ham i 2004 havde jeg ikke set ham i 18 år. Jeg ser ham aldrig igen og er fuldstændig afklaret omkring det.

Har en lillebror som jeg heller ikke har kontakt til ... egentlig pga. Den kone han har valgt sig. Jeg var meget tolerant i mange pga. Min bror men hans kone blev ved at gå langt over grænser for hvad jeg kunne acceptere og måtte tage et valg som jeg næsten var klar over ville koste mig kontakt med min bror, hvilket det gjorde. Desværre. ..

Mit forhold til min mor er kompliceret men hun er ved at være gammel og jeg gider ikke spilde tiden på kampe mere. Vi har et godt tæt forhold nu... mine børn har altid haft et meget tæt forhold til min mor også i perioder hvor jeg ikke talte med hende.

Mine bedsteforældre er døde desværre...

Så jeg har totalt fucked up familie forhold ... men sådan et det bare. Vi er en meget lille familie så det er vigtigt for mig nu at vi holder sammen da tiden pludselig render ud.

Nej det har du nok ret i. Ville ønske det anderledes men nok må være nok. Ved det koster mig kontakten til hele familen, hvilket er svært da vi bor i samme lille by. Så melder mig ind i klubben for fuck up familie

Anmeld Citér

27. december 2015

alenemor42

Anonym skriver:

Nej det har du nok ret i. Ville ønske det anderledes men nok må være nok. Ved det koster mig kontakten til hele familen, hvilket er svært da vi bor i samme lille by. Så melder mig ind i klubben for fuck up familie

Det er umuligt at sammenligne med andre ... ingen familier er "normale" for hvad er normal?!

Det bedste råd jeg kan give dig er at lære dig selv at fortælle dig selv at det altså ikke er dig der er gal på den. Spil det som en plade med hak i inde i dit hoved.

Nogle gange må man tage beslutningen om at stoppe kontakt der er skidt for en. Blod er ikke altid tykkere end vand! Man har ikke selv valgt sin familie 

Anmeld Citér

27. december 2015

Anonym trådstarter

alenemor42 skriver:

Det er umuligt at sammenligne med andre ... ingen familier er "normale" for hvad er normal?!

Det bedste råd jeg kan give dig er at lære dig selv at fortælle dig selv at det altså ikke er dig der er gal på den. Spil det som en plade med hak i inde i dit hoved.

Nogle gange må man tage beslutningen om at stoppe kontakt der er skidt for en. Blod er ikke altid tykkere end vand! Man har ikke selv valgt sin familie 

Det ved jeg godt , skrev jeg også  men der må være nogle forhold der er mere " normale " end mit f.eks. Normal er egenlig ikke en betegnelse jeg bruge , for som du siger hvad er normalt ??? Og ja du har ret , ved ikke hvorfor jeg har brug for at identificere mig med andet ?

Anmeld Citér

28. december 2015

Camilze

men hvad er " normalt "? Hvor meget ser I jeres forældre , søskende ? Hvordan er jeres kontakt ? Ved godt at der er forskel på hver familie men hvordan er et sundt og fornuftigt familie forhold ?

Jeg ser mine forældre nogle gange om måneden, altid 1-2 gange om måneden, vi bor et godt stykke fra hinanden, men er i kontakt næsten hver dag. Mine svigerforældre ser jeg minimum en gang om ugen, (jeg elsker min svigerfamilie) da vi ikke bor mere end max 1 km fra dem. Min bror ser jeg sjældent - 3-4 gange om året, da han bor 250 km nord for Göteborg i Sverige, men jeg kommer altid hjem til mine forældre, når han er hjemme på besøg. Jeg synes det er ganske fint, at jeg ser min familie og min svigerfamilie i det omfang, da vi er familiemennesker, og både min kæreste og jeg vægter familien meget højt.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.