Familie forhold

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

960 visninger
15 svar
0 synes godt om
27. december 2015

Anonym trådstarter

Skrev den anden dag et indlæg om at være psykisk syg , et indlæg som omhandlede en konflikt med min mor. Mine tanker kører stadigvæk rundt i ring. Og spekulere meget over hele vores familie " bånd " . Som jeg ikke ser som værende " normalt "

men hvad er " normalt "? Hvor meget ser I jeres forældre , søskende ? Hvordan er jeres kontakt ? Ved godt at der er forskel på hver familie men hvordan er et sundt og fornuftigt familie forhold ?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. december 2015

Tiggi

Vil tro at vi ser mine svigerforældre ca. En weekend om måneden, ihvertfald efter at vi har fået vores datter :-) har svinget en del da vi bor rimelig langt fra hinanden, men vil tro at vi er i kontakt med svigermor ca. 5 dage om ugen. Måske bare et billede af vores datter ect. 

Min mands brødre kommer så oftest også hjem når vi er på besøg, men de har jo også travlt.

Vil tro at min far er Ca.  1 weekend pr. 1,5 måned men svinger også meget pga afstand :-) men hvis der er gået 4-5 dage uden kontakt synes jeg at det er længe.

Men svinger jo meget fra familie til familie :-) vi holdte f.eks jul sammen med både min far og svigerforældre :-)

Anmeld Citér

27. december 2015

Monski

Skrev den anden dag et indlæg om at være psykisk syg , et indlæg som omhandlede en konflikt med min mor. Mine tanker kører stadigvæk rundt i ring. Og spekulere meget over hele vores familie " bånd " . Som jeg ikke ser som værende " normalt "

men hvad er " normalt "? Hvor meget ser I jeres forældre , søskende ? Hvordan er jeres kontakt ? Ved godt at der er forskel på hver familie men hvordan er et sundt og fornuftigt familie forhold ?

Jeg snakker med mine forældre hverdag, ser dem måske et par gange om ugen, det samme gælder min søster. Min bror ser jeg lidt sjældnere men stadig tit. Vi bor allesammen i en radius af ca 80 meter og mine søskendes børn og min yngste søn går på samme stue i vuggestuen så vi er meget tætte.

Min svigerfamilie er en hel anden sag. Svigermor har vi intet kontakt til og har ikke haft det i 1,5 år ca. Svigerfar ser vi til festlige lejligheder og det samme med onkel. Dog skriver onkel tit og spørger hvordan det går med børnene.. Det gør svigerfar ikke 

Anmeld Citér

27. december 2015

B&J

Min mor vil genre havde det bånd til vores søn som jeg havde til min bedste så min mor spiser her hver onsdag og torsdag. Og ellers snakker jeg med hende når jeg får lyst.

min sviger familie ser vi max 3-4 måned min kæreste snakker med dem ca 1 gang om ugen. 

Og nej jeg har ikke altid det bedste forhold til min mor men det er også for mest for vores søn skyld 

Anmeld Citér

27. december 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Geografisk afstand har jo en del at sige, men: Min mor ser jeg ca. en gang om ugen. Hun bor kun fem km væk. Min bror bor i USA, så der kan gå et år eller to imellem. Min ene (sted)søster ser jeg nok ca. hveranden måned. Vi er egentlig ret tætte og burde ses oftere. Min anden stedsøster så vi lige så ofte førhen, men af grunde, vi ikke kender til, har hun trukket sig fra os andre, og vi ser kun hende og hendes familie til fødselsdage og lignende. Både min far og min stedfar er døde - for hhv. 40 og fem år siden. 

Anmeld Citér

27. december 2015

esioul

Anonym skriver:

Der kan godt gå måneder mellem at jeg snakker med min far. 

Min mor og søster skriver jeg næsten med dagligt. 

Svigerforældrene ses vi med ca. hver 3-4 måned. 

Anmeld Citér

27. december 2015

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller

Jeg ser mine forældre 2-3 gange om året. Vi tager til Dk 1-2 gange om året, og de kommer her en gang. 

Derudover taler jeg i telefon med min mor 1-2 gange om måneden. 

Mine søskende ser jeg, når jeg er i Dk.

De plejer at komme til mine forældres hus en enkelt dag, når vi er der, og vi taler aldrig sammen derudover. Dog kan min svigerinde og jeg godt kommentere på hinandens fB opslag en gang i mellem, men det er yderst sjældent. 

Anmeld Citér

27. december 2015

Marts<3

Ingen familie er perfekt... Der findes ikke et "normalt" billede af hvad en familie er og burde være... 

Snakker med min far hverdag, ser dem mindst hveranden weekend(de bor 100km væk), mine søskende 4-5 gange om ugen. Ser ikke min ene søster. Min mor ses jeg med 2-3 om måneden men vi snakker ikke så tit sammen i hverdagene... 

Anmeld Citér

27. december 2015

Anonym trådstarter

Marts<3 skriver:

Ingen familie er perfekt... Der findes ikke et "normalt" billede af hvad en familie er og burde være... 

Snakker med min far hverdag, ser dem mindst hveranden weekend(de bor 100km væk), mine søskende 4-5 gange om ugen. Ser ikke min ene søster. Min mor ses jeg med 2-3 om måneden men vi snakker ikke så tit sammen i hverdagene... 

Nej det er jeg klar over . Derfor jeg skrev " normalt " for vores er på ingen måde normalt .

Anmeld Citér

27. december 2015

alenemor42

Der er sgu ikke noget mere kompliceret end familie. ..

Min far har jeg ikke kontakt til og har ikke set ham siden 2004, han har boet i udlandet siden 1981 og jeg har ikke haft meget kontakt til ham igennem årene. Besøgte ham i 2004 egentlig mest for at lukke det kapitel. .. brugte mange år på savnet og det svigt han gav. Da jeg besøgte ham i 2004 havde jeg ikke set ham i 18 år. Jeg ser ham aldrig igen og er fuldstændig afklaret omkring det.

Har en lillebror som jeg heller ikke har kontakt til ... egentlig pga. Den kone han har valgt sig. Jeg var meget tolerant i mange pga. Min bror men hans kone blev ved at gå langt over grænser for hvad jeg kunne acceptere og måtte tage et valg som jeg næsten var klar over ville koste mig kontakt med min bror, hvilket det gjorde. Desværre. ..

Mit forhold til min mor er kompliceret men hun er ved at være gammel og jeg gider ikke spilde tiden på kampe mere. Vi har et godt tæt forhold nu... mine børn har altid haft et meget tæt forhold til min mor også i perioder hvor jeg ikke talte med hende.

Mine bedsteforældre er døde desværre...

Så jeg har totalt fucked up familie forhold ... men sådan et det bare. Vi er en meget lille familie så det er vigtigt for mig nu at vi holder sammen da tiden pludselig render ud.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.