Gnubberi / onani - pige 4 år

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. december 2015

Anonymor

Isabella_mor skriver:

Det er meget normalt. For hende er det ikke sexuelt på samme måde som det er for jer. Hun synes det er dejligt. 

Men i må jo holde fast i at man gerne må når man er alene på sit værelse. 

Så må i jo bede hende gå på værelset. 

Det at i beder hende lade være gør at hun begynder at føle skam over noget der er ganske normalt. 

Det er jeg ikke enig i - jeg synes ikke de pålægger hende skam, fordi de tillader jo hun gør det, men kræver det er alene og at der er nogle rammer omkring det. Det er da den helt rigtige måde at gøre det på - at lære barnet et afslappet forhold til egen seksualitet, men samtidig lære barnet normerne omkring det - det er da super vigtigt at barnet ved, at det er noget privat. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. december 2015

Anonym trådstarter

Isabella_mor skriver:

Det er meget normalt. For hende er det ikke sexuelt på samme måde som det er for jer. Hun synes det er dejligt. 

Men i må jo holde fast i at man gerne må når man er alene på sit værelse. 

Så må i jo bede hende gå på værelset. 

Det at i beder hende lade være gør at hun begynder at føle skam over noget der er ganske normalt. 

Jeg beder hende kun lade være hvis jeg er i samme værelse (hvilket jeg er når de kommer i seng), også til dels fordi hun jo skal sove - hun kan godt fortsætte meget længe!. Hvis det sker om dagen beder jeg hende gå ind på værelset, men af uvisse årsager ønsker hun for det meste ikke at være derinde, og siger hun hellere vil stoppe (hvilket hun så kun gør i få minutter). Ske synes hun det er hyggeligt med selskab, men vi finder det så ikke særlig hyggeligt... 

Anmeld Citér

24. december 2015

lineog4

Først vil jeg sige, der intet unormalt eller ulækkert er ved det. Men hun skal selvsagt lære nogle rammer for det, men det tager tid og sker ikke ved et trylleslag og ved ord, det sker ved gentagende ord. 

En forklaring om at det er dejligt, men det er privat skal tages tusind gange. Må dog indrømme jeg synes det er hårdt hun ikke må i sin seng når hun skal sove, det er jo netop hendes private rum og dig der går ind i hendes rum. 

Jeg gjorde det selv som barn, mine drenge har gjort og gør det. Og ja når de er små er sofaen bare det meget bedre end sengen, hvorfor måske fordi aleneheden er lidt farlig. De gør det jo ikke med de tanker du forbinder med det, de gør det alene pga den fysiske følelse det giver og har rigtig svært ved at forstå det ikke er acceptabelt for andre - det er så opgaven for os som forældre at forklare dem fx er det no go at gnubbe op af andres ben, men altid okay i sin seng (der ville jeg altså acceptere at det også kan være når jeg er tilstede). Min dreng var meget voldsom da han var 5-6 år og nu er han 8 og gør det aldrig mens der er andre, ja i det hele taget har jeg ikke hørt ham længe - så er lillebror tilgengæld i gang og han den belærende storebror: det må man ikke i stuen, kun i sengen!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.