Børnesår ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.835 visninger
17 svar
0 synes godt om
23. december 2015

Anonym trådstarter

hejsa

Min dreng har fået dette sår. Det kom i fredags ,troede han havde slået sin læbe. Idag ser jeg så ,at der er kommet gul snask deri . Googlede lige børnesår, og tænkte det kunne være det. Han lå syg i sidste uge ( man - Tor ) feber , hoste & udslæt på kroppen. 

Ringede til lægen , da jeg kunne læse det krævede behandling, hvilket hun siger nej til. Vi skal vaske det med sæbe & vand - klorhexidin . Da manden henter det på apoteket forstår hun slet ikke, at vi ikke har fået creme dertil.

jeg har aldrig set børnesår , så kender ikke lige hvad behandlingen er. Har dog hørt det smitter vanvittigt meget.

kunne det være børnesår ?? 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. december 2015

Klumpe-dumpe

hejsa

Min dreng har fået dette sår. Det kom i fredags ,troede han havde slået sin læbe. Idag ser jeg så ,at der er kommet gul snask deri . Googlede lige børnesår, og tænkte det kunne være det. Han lå syg i sidste uge ( man - Tor ) feber , hoste & udslæt på kroppen. 

Ringede til lægen , da jeg kunne læse det krævede behandling, hvilket hun siger nej til. Vi skal vaske det med sæbe & vand - klorhexidin . Da manden henter det på apoteket forstår hun slet ikke, at vi ikke har fået creme dertil.

jeg har aldrig set børnesår , så kender ikke lige hvad behandlingen er. Har dog hørt det smitter vanvittigt meget.

kunne det være børnesår ?? 

Det ligner meget godt børnesår, som mig bekendt altid kræver behandling. 

http://www.netdoktor.dk/vagtlaegen/fakta/boernesaar.htm

Anmeld Citér

23. december 2015

Blop2

Jeg har haft børnesår som voksen. Mit startede med en lille sår på hånden, som ret hurtigt voksede sig større. Man får gerne flere så, og det er tit ved munden, armhulerne, knæhaser altså steder hvor der er varmt. Det klør/svier og er temmelig ubehageligt. Det smitter rigtig meget, og man skal have pencelin mod det. 

Anmeld Citér

23. december 2015

Anonym trådstarter

Klumpe-dumpe skriver:

Det ligner meget godt børnesår, som mig bekendt altid kræver behandling. 

http://www.netdoktor.dk/vagtlaegen/fakta/boernesaar.htm

Jeg har nemlig aldrig set børnesår, så ved ikke hvordan det ser ud. Men det er blevet værre siden i fredags , hvilket fik mig til at tænke på børnesår . Googlede og kunne se det ofte kommer i forbindelse med sygdom ? Hvilket jo passer med udslæt mm sidste uge. Kunne se på google at det krævede behandling men lægen sagde nej. Hvilket hende på apoteket ikke kunne forstå. 

Anmeld Citér

23. december 2015

Anonym trådstarter

Blop2 skriver:

Jeg har haft børnesår som voksen. Mit startede med en lille sår på hånden, som ret hurtigt voksede sig større. Man får gerne flere så, og det er tit ved munden, armhulerne, knæhaser altså steder hvor der er varmt. Det klør/svier og er temmelig ubehageligt. Det smitter rigtig meget, og man skal have pencelin mod det. 

Det startede som en lille plet i fredags , og er så vokset de sidste dage. Idag var der så gult pus i , så kom til at tænke på børnesår. Kunne læse det krævede behandling men lægen sagde nej . Har jo godt hørt det smitter voldsomt og kan det ikke også brede sig meget ??

Anmeld Citér

23. december 2015

Fremad

Tror ikke det er børne sår men istedet forkølses sår/herpes.... 

Det lyder det meget til.....

Anmeld Citér

23. december 2015

Anonym trådstarter

sscm skriver:

Det får jeg selv, og der ser slet ikke sådan ud dem jeg får. Men det kan selvfølgelig være anderledes . Her kommer de bare kun på læben ikke over læben.

Anmeld Citér

23. december 2015

Anonym trådstarter

sscm skriver:

Der har slet ikke været de " bobler " som kommer på forkølelse sår. Men mere ala gult " betændelse " det er lige renset på billedet , derfor det kun er rødt.

Anmeld Citér

23. december 2015

Fremad

Anonym skriver:

Der har slet ikke været de " bobler " som kommer på forkølelse sår. Men mere ala gult " betændelse " det er lige renset på billedet , derfor det kun er rødt.

Jeg får selv det gule når jeg har dem.... Hvorfor ved jeg ikke...Men rigtig irriterende da det tager endnu længere tid om at hele.... Jeg får heller ikke de typiske bobler inden...

Anmeld Citér

23. december 2015

Anonym trådstarter

sscm skriver:

Jeg får selv det gule når jeg har dem.... Hvorfor ved jeg ikke...Men rigtig irriterende da det tager endnu længere tid om at hele.... Jeg får heller ikke de typiske bobler inden...

Nå okay . Mit starter altid med bobler og udvikler sig, så har slet ikke tænkt det kunne være det. Håber så nok det er børnesår da herpes jo desværre er et livsvarig problem 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.