Hvem er blevet gravid på pergotime og hjemmerul?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.123 visninger
13 svar
0 synes godt om
21. december 2015

Viki4

Hej derude,

Min kæreste og jeg er igang med vores #1 pergotime (1 tbl á 50 mg x 5 dage) + ovitrelle. Jeg er egentlig bare nysgerrig ift. hvem derude som er blevet gravid på 'bare' hormonbehandling (gerne pergotime) og så hjemmerul ("at lave babyen derhjemme selv") da min mand intet fejler??

Min fertilitetslæge fastslår at vores barnløshed skyldes min manglende ægløsning (anovulatorisk blødning) trods at jeg hver måned siden vi smed p-pillerne har fået min menstruations. Det er meget skørt...

Nå, men jeg vil bare meget gerne høre jeres erfaringer, solstrålehistorier mm.? Også gerne med en tidshorisont

Mange knus

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. december 2015

Flomse

Det blev jeg:-) vi stod midt i en flytning, så det var kun hormoner der var tid til i den omgang og vupti, så var jeg gravid:-)

Anmeld Citér

22. december 2015

Viki4

Abrazos skriver:

Det blev jeg:-) vi stod midt i en flytning, så det var kun hormoner der var tid til i den omgang og vupti, så var jeg gravid:-)

Fantastisk at høre Jeg var inde og blive scannet igår, for at se antal æg mm. efter hormonerne, og der var et flot stort æg! Så vi (jeg) skulle direkte hjem og tage min ÆL-sprøjte (Ovitrelle) og så skal vi give den gas i dag og i morgen, så vi håber virkelig at det 'bare' er det der skal til Jeg var i hvert fald heller ikke i tvivl om, at hormonerne virkede, det fik min kære mand i hvert fald at føle da det varede hihi. Hvad var jeres førsøgs-horisont? Var det i første hug eller?

Anmeld Citér

22. december 2015

ErDuHerIkkeSnart

Det er svært at bruge andres historier til noget, fordi det er så afhængig af den specifikke problematik. Statistik kan desværre i den sammenhæng bruges til meget lidt. Men... Når din læge vurderer at det er vejen frem, må man selvfølgelig stole på at hun ved hvad hun laver - og jeg kan godt forstå at du har behov for at høre andres erfaringer.

Jeg er to gange blevet gravid på Pergotime + hjemmerul. De to eneste gange vi prøvede denne model, faktisk. Desværre viste vores problemer sig at være nogle helt andre, så ingen af graviditeterne kunne gennemføres - men det er jo ikke Pergotimens skyld 

Held og lykke!

Anmeld Citér

22. december 2015

Viki4

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Det er svært at bruge andres historier til noget, fordi det er så afhængig af den specifikke problematik. Statistik kan desværre i den sammenhæng bruges til meget lidt. Men... Når din læge vurderer at det er vejen frem, må man selvfølgelig stole på at hun ved hvad hun laver - og jeg kan godt forstå at du har behov for at høre andres erfaringer.

Jeg er to gange blevet gravid på Pergotime + hjemmerul. De to eneste gange vi prøvede denne model, faktisk. Desværre viste vores problemer sig at være nogle helt andre, så ingen af graviditeterne kunne gennemføres - men det er jo ikke Pergotimens skyld 

Held og lykke!

Ja, det ved jeg. Men som du selv skriver, når man er i processen så vil man bare gerne høre nogle solstrålehistorier  Og så er jeg bare meget tryg ved min fertilitetslæge, og han er meget positiv ift vores situation, hvilket gør, at jeg også slapper mere af i det(selvom vi jo naturligvis ikke er lovet noget).

Men dejligt at høre, at det kan lade sig gøre - og så begge gange! I første hug? Men jeg er ked af at høre, at der så var noget andet i vejen, det må ikke være sjovt når man jo ER blevet gravid. Jeg håber at jeres læge kan stille den korrekte "diagnose", så det hele kan ske snart - I ved i det mindste, at I passer sammen, når nu du er blevet gravid to gange. Jeg sender en masse positive tanker herfra

Anmeld Citér

22. december 2015

Flomse

JViki skriver:

Fantastisk at høre Jeg var inde og blive scannet igår, for at se antal æg mm. efter hormonerne, og der var et flot stort æg! Så vi (jeg) skulle direkte hjem og tage min ÆL-sprøjte (Ovitrelle) og så skal vi give den gas i dag og i morgen, så vi håber virkelig at det 'bare' er det der skal til Jeg var i hvert fald heller ikke i tvivl om, at hormonerne virkede, det fik min kære mand i hvert fald at føle da det varede hihi. Hvad var jeres førsøgs-horisont? Var det i første hug eller?

Det var efter 2 gange inseminationsforsøg:-)

Anmeld Citér

22. december 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB

Hvad er hjemmerul? Er det noget nyt? 

Anmeld Citér

22. december 2015

Viki4

EBK skriver:

Hvad er hjemmerul? Er det noget nyt? 

Det betyder såmænd bare, at man får hormoner + at man "selv laver babyen derhjemme"  Det mener vores fertilitetslæge burde kunne virke for os da min mand er perfekt og jeg egentlig 'bare' mangler ægløsningen (så al anatomien virker, men fysiologien skal bare lige have et skub hos os/mig). Hvis det så ikke virker efter 3 forsøg, så går vi videre til hormoner + IUI. Situationer hvor fx manden har nedsatte svømmere der går man så direkte til hormoner + IUI

Anmeld Citér

22. december 2015

ErDuHerIkkeSnart

JViki skriver:

Ja, det ved jeg. Men som du selv skriver, når man er i processen så vil man bare gerne høre nogle solstrålehistorier  Og så er jeg bare meget tryg ved min fertilitetslæge, og han er meget positiv ift vores situation, hvilket gør, at jeg også slapper mere af i det(selvom vi jo naturligvis ikke er lovet noget).

Men dejligt at høre, at det kan lade sig gøre - og så begge gange! I første hug? Men jeg er ked af at høre, at der så var noget andet i vejen, det må ikke være sjovt når man jo ER blevet gravid. Jeg håber at jeres læge kan stille den korrekte "diagnose", så det hele kan ske snart - I ved i det mindste, at I passer sammen, når nu du er blevet gravid to gange. Jeg sender en masse positive tanker herfra

Tak for dine søde ord. Det lykkedes faktisk i femte omgang for os. Selve graviditeterne har vi aldrig haft svært ved - men det viste sig at mine æggeledere var ødelagte, selvom vi troede at vi intet fejlede. Nu er jeg i uge 25 med en lille pige, og begynder så småt at ånde lettet op.  

Ja - begge gange i første hug på Pergotime. Det var ret utroligt - men første gang desværre udenfor livmoderen og anden gang en MA. Vi gik derefter videre til IUI (ikke den store forskel - ud over at man selvfølgelig følges lidt tættere) og til sidst IVF - som blev det dér lykkedes.

Rigtig meget held og lykke med jeres process. Jeg håber at I snart får jeres drøm opfyldt. Glædelig jul 

Anmeld Citér

22. december 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB
JViki skriver:

Det betyder såmænd bare, at man får hormoner + at man "selv laver babyen derhjemme"  Det mener vores fertilitetslæge burde kunne virke for os da min mand er perfekt og jeg egentlig 'bare' mangler ægløsningen (så al anatomien virker, men fysiologien skal bare lige have et skub hos os/mig). Hvis det så ikke virker efter 3 forsøg, så går vi videre til hormoner + IUI. Situationer hvor fx manden har nedsatte svømmere der går man så direkte til hormoner + IUI

Jeg håber det lykkes for jer i første hug

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.