Hvad koster det at have barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. december 2015

lillespir26

Sara95 skriver:

Hej

Som overskriften lyder, hvad koster det ca. Om mdr. At have et barn? Og hvad så, hvis man får tvillinger som det første?

Hvor meget sparede i ca. Op, inden i begyndte på projekt baby?

Jeg ville hvis jeg var dig spare 20/30.000 op heller have for mange penge sparet op end for lidt

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. december 2015

anna111

Profilbillede for anna111
EBK skriver:

Vi har nok brugt 17.000 på udstyr. 

Det første år kostede ca 1200 kr om måneden i MME, bleer, tøj, legetøj, børneopsparing m.v. 

Nu skal han både gå i DP som er 3000 kr., nye sko/støvler/sutsko 500, tøj, jakker, flyverdragt 500, legetøj, børneopsparing, mad, frisør, medicin. Vil skyde på det koster os 4500,- om måneden sådan ca. Vintermånederne er klart de dyreste med alt det tøj, sko osv, som skal købes.

Hold da op 4500 kr om mdr 

Vi har 2 ble børn hvor den ene får mme og det bruger vi på ingen måde heller ikke selv om tøj og over tøj er inklusiv så er det da mærketøj man kun køber 

Anmeld Citér

21. december 2015

Julemusen

anna111 skriver:

Vi har 2 ble børn hvor den ene får mme og det bruger vi på ingen måde heller ikke selv om tøj og over tøj er inklusiv så er det da mærketøj man kun køber 

De 3000 er til pasning, som jeg læser det

Anmeld Citér

21. december 2015

kesuh

Sara95 skriver:

Hej

Som overskriften lyder, hvad koster det ca. Om mdr. At have et barn? Og hvad så, hvis man får tvillinger som det første?

Hvor meget sparede i ca. Op, inden i begyndte på projekt baby?

Man siger at man har brugt Ca 1 million kr på barnet når det er fyldt 18, så kan du selv slå tallet i stykker og dele det ud :-P 

Vi brugte mellem 5-10 tusind..  I opstart :-D 

Anmeld Citér

21. december 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB
anna111 skriver:

Eksempel november 2015.

Dagpleje kr. 3.000

Børneopsparing kr 250

Bleer kr 160

MME kr 180

Flyverdragt kr 750

Vinterjakke kr 600

Støvler kr 900

Tøj kr 250

Legetøj kr 200

Medicin kr 380

Kr. 6.420. 

Behovet er jo forskelligt hver måned, så beløbene vil også være forskellige hver måned, men gennemsnitligt koster det os kr. 4.500 om måneden.

Nu spiser vores barn også de samme mængder som jeg gør, så madbudgettet bærer også præg af det.

Jeg har svært ved at se hvor mærketøjet er i ovenstående? Og hvis jeg havde lyst til at bruge kr 2.000 på mærketøj, så gjorde jeg det.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.