Hvad koster det at have barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.451 visninger
14 svar
17 synes godt om
20. december 2015

Sara95

Hej

Som overskriften lyder, hvad koster det ca. Om mdr. At have et barn? Og hvad så, hvis man får tvillinger som det første?

Hvor meget sparede i ca. Op, inden i begyndte på projekt baby?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. december 2015

Zelinasmor

Sara95 skriver:

Hej

Som overskriften lyder, hvad koster det ca. Om mdr. At have et barn? Og hvad så, hvis man får tvillinger som det første?

Jeg sparede intet op. Købte ting hen af vejen. Brugte omkring 5000 på alt det nødvendige. 

Nu kunne jeg ikke amme så købte også modermælks erstatning hvilket er lidt dyrt.

brugte i omegn af 900kr i måneden på alt. Bleer, servietter, modermælkserstatning, tøj, ekstra sutter osv 

jeg synes ikke det er dyrt at have barn. Det er hvad man gør det til. Skal du absolut have dyr barnevogn og mærketøj er det nok 3 gange så dyrt 

Anmeld Citér

20. december 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB

Vi har nok brugt 17.000 på udstyr. 

Det første år kostede ca 1200 kr om måneden i MME, bleer, tøj, legetøj, børneopsparing m.v. 

Nu skal han både gå i DP som er 3000 kr., nye sko/støvler/sutsko 500, tøj, jakker, flyverdragt 500, legetøj, børneopsparing, mad, frisør, medicin. Vil skyde på det koster os 4500,- om måneden sådan ca. Vintermånederne er klart de dyreste med alt det tøj, sko osv, som skal købes.

Anmeld Citér

20. december 2015

Steffecph

Vi har brugt 25000-30000 i startomkostninger. Vi har dog ikke købt dyr barnevogn. 

Hun har kostet mellem 400 og 2000 om måneden inkl erstatning, tøj, bleer osv. 

Nu er hun startet i vuggestue og det koster også. Vi giver 1050, da vi har delvis friplads. 

Anmeld Citér

20. december 2015

Heksemutter

Jeg synes egentlig ikke, at selve barnet er så voldsomt dyrt. Vi sparede ikke noget op og brugte ca. 8000 kr. til alt udstyr inkl. barnevogn osv. Vi købte rigtig meget brugt og gør det stadig - vores datter er 2 år nu.

Vi har sat 500 kr. af om måneden til barn, og det passer sådan meget godt. De måneder, hvor vi ikke bruger så meget gemmer vi til, når der skal købes lidt større ting. Fodtøj kommer dog oveni, da det er ret dyrt, og deres fødder vokser hurtigt. Min datter har haft to par sko denne sommer, da hun voksede ud af det første par, og de koster ca. 500 kr. parret. Det er så også kvalitet, det kan sikkert gøres billigere.

Den helt store udgift for os er daginstitution, vi giver ca. 3800 kr. om måneden. Men man kan jo få hel eller delvis friplads, hvis man ikke tjener så meget. Vi tjener lige akkurat nok til, at vi ingen tilskud får.

Og så er der alt det andet: man skal have en bolig med plads til barn - de fylder ikke meget de første par år, men derefter er det altså rart at have noget plads, både til dem selv + tøj og legetøj. Hvis man har en bil, skal der helst være plads til en autostol på bagsædet og en barnevogn bagi. Hvis man tager på ferie hvert år, skal der spares ekstra op til at have barn med osv. osv. 

Så alt i alt går der en del penge på det, men man kan jo skalere op og ned efter, hvad man har råd til.

Anmeld Citér

20. december 2015

Mullesmith

Sara95 skriver:

Hej

Vi havde intet sparet op. Det koster faktisk ik mere end man selv synes. Vi fik tvillinger første gang og vi fik en barnevogn af min far en Basson tvillinge vog til 7000kr ca tror jeg det var og så blev der købt sutteflasker så de havde 6 hver var vi vidst oppe på! Tøj koster jo en del når man skal have dobbelt hver gang, det meste købte vi hm. Modermælkserstatnig var også en stor post samt bleer, dem købte vi i Aldi og senere hen rema. Autostole var også lidt smådyre da vi købte helt nye rømer med selebaser. Så det er da en bekostelig affære at få børn, Men lige hvad det koster på månedsbasis det har jeg intet tal på. 

Anmeld Citér

20. december 2015

Carina:-)

Det er hvad du gør det til

Jeg er glad for molo og lign mærker så jeg bruger mange penge på tøj. Men det er jo ikke noget der er bydende nødvendigt at bruge penge på rollingerne skal jo bare have tøj -Det er bare moren her der har et veludviklet shoppegen. 

Inst er nok stadig den dyreste post pt 

Da vi fik den første havde vi ikke sparet op og købte ret meget brugt på nær barnevogn- 

Men man kan få meget lækkert brugt til billige penge så hvis man er bevist om at spare så kan det gøres ret billigt . 

Anmeld Citér

20. december 2015

Sara95

Hvis nogen af jer bruger stofbleer, kan i få mærke en forskel i overgangen fra engangs til stof?

Anmeld Citér

21. december 2015

ErDuHerIkkeSnart

Indtil de når institutionen, behøver det ikke at koste ret meget. Vi har ikke sparret op - og jeg vil skyde på at vi alt i alt kommer til at bruge 5000-7000 kr. i startomkostninger alt inklusiv. Jeg vælger så lidt udstyr, som jeg overhovedet kan slippe afsted med, og køber brugt når jeg synes at det giver mening.

Institutionen sætter vi 3800 kr. af til, når den tid kommer. Det er selvfølgelig en stor post for de fleste. Tøj, legetøj og udstyr i de første år bliver dels brugt og dels begrænset, fordi det er sådan vi bedst kan lide det. 

Held og lykke

Anmeld Citér

21. december 2015

AnnaK89

Sara95 skriver:

Hvis nogen af jer bruger stofbleer, kan i få mærke en forskel i overgangen fra engangs til stof?

Vi gik fra engangs til stof, og det er lidt dyrt i starten. Men igen så kommer det også helt an på hvilke bleer du køber. 

Jeg er rigtig glad for hybrider og gerne costume made og det er klart den helt dyre løsning. Specielt hvis man vælger et mærke som Southern Comfort (SoCo), men vælger man noget fra en dansker så kan man ofte spare lidt. Der er f.eks. 4 U by Natasja (på Facebook). Det er rigtig lækre bleer! 

Man skal bare hele tiden tænke på, at det er en engangs investering (hvis man dog ikke bliver afhængig, som nogle af os ), så det bliver ofte billigere i sidste ende

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.