Gravid trods prævention.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.005 visninger
11 svar
1 synes godt om
20. december 2015

Mor til Ella

Jeg har idag testet positiv...

har 2 piger under 4 og den sidste har trukket tænder ud, men vi er godt ovre det...

• jeg aner jo ikke hvor langt jeg er henne, har taget min prævention til i dag og haft uregelmæssige blæsninger siden nr 2, og testede kun fordi at jeg igår begyndte at have voldsom omme og store bryster.

tanken er at se hvor langt jeg er henne inden vi tager en beslutning, men lige nu hælder vi til at vi ikke skal have en uventet nr 3, selvom noget i mig ønsker at beholde.

Mit spørgsmål går på hvordan det mon vil forløbe ved lægen i min situation, vi er jo nød til at vide hvor langt jeg er i forhold til abortgrænsen hvis det er det som bliver beslutningen, nogle erfaringer????

fra en lidt fortvivlet mor ( måske til 3 )

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. december 2015

Mor til Ella

Okay træls trykkede at den skulle være anonym

Anmeld Citér

20. december 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB

Hvis I ønsker abort, så vil du blive sendt til scanning en af de nærmeste dage på det hospital hvor aborten skal foretages. 

Her vil I ikke se fosteret på nogen skærm, men derimod kun aftale det videre forløb. 

Hvis I beslutter at beholde, så vil du blive sendt til scanning hos en gynækolog.

Anmeld Citér

20. december 2015

linkon

Da jeg blev gravid på p piller fik vi hurtig en tid hos lægen der undersøgte min livmoder og vi forsøgte at finde ud af hvor langt jeg var, så fik jeg en tid til nf, da vi kom til nf viste det sig at jeg kun var 8+5 og fik så ny tid, men vi vidste jo at vi ville beholde inden vi kom til lægen.

Nu når i ikke ved hvor langt du er hen eller om i skal beholde bliver i nok sendt til scanning hurtigst muligt  :-)

Anmeld Citér

20. december 2015

Mor til Ella

EBK skriver:

Hvis I ønsker abort, så vil du blive sendt til scanning en af de nærmeste dage på det hospital hvor aborten skal foretages. 

Her vil I ikke se fosteret på nogen skærm, men derimod kun aftale det videre forløb. 

Hvis I beslutter at beholde, så vil du blive sendt til scanning hos en gynækolog.

Okay, virker tåbeligt at man ikke må se...

men det er vigtigt for mig hvor langt henne, da jeg ikke vil have en abort hvis ikke den kan være medicinsk...

Anmeld Citér

20. december 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB
Mor til Ella skriver:

Okay, virker tåbeligt at man ikke må se...

men det er vigtigt for mig hvor langt henne, da jeg ikke vil have en abort hvis ikke den kan være medicinsk...

Du må sikkert gerne, men de fraråder det på det allerkraftigeste. 

På Hvidovre hospital må man af princip ikke. Skærmen er vendt helt væk fra patienten.

Man knytter sig jo i løbet af et splitsekund, og der er ingen grund til at pine sig selv på den måde. 

Snak med din mand, og få ringet til lægen.  

Håber I finder en løsning 

Anmeld Citér

20. december 2015

Berta

Hej 

Du kontakter din egen læge i morgen og fortæller at du er gravid og ikke ved hvor langt du er henne og ikke ved om I vil beholde. Du skal op til din læge -  for at blive henvist. Du vil så blive henvist til sygehuset  (mest sandsyndligt) mhp. abort hvis det er det I synes er det rigtige. Alternativt bare til termins scanning. Det er ikke alle steder man ikke må se skærmen. Det finder man jo altså bare ud af med den man kommer ind til. (I hvert tilfælde her hvor jeg bor) Bare fordi man er henvist til abort kan man sagtens fortryde undervejs. De er helt vant til at håndtere situationer hvor man ikke er sikker. Og den der scanner dig og taler med jer om evt abort, metode samt om det overhovedet skal være er vant til at gøre det og have disse samtaler. Man kan evt. Også aftale en opfølgning samtale hvis ikke man er klar til at tage beslutningen. 

Rigtig øv for jer. Men husk at din læge og personalet på sygehuset gerne vil hjælpe jer - uanset hvad I ønsker udfaldet skal blive. I behøver ikke have taget en beslutning på forhånd. 

Tanker herfra. 

Anmeld Citér

20. december 2015

Berta

Man kan i øvrigt også vælge en medicinsk abort selvom man er længere henne end der hvor de umiddelbart anbefaler det. Så målmand forvente flere smerter, og vil måske blive tilbudt indlæggelse. Samt der er større risiko for at man alligevel skal have en kirurgisk udskrabning. Blot til info. 

Anmeld Citér

23. december 2015

Mor til Ella

Tak for svar.. 

Har fået en tid til scanning den 28...

Er slet ikke afklaret med hvad der skal ske, beholde eller fjerne....

øv altså...

Anmeld Citér

23. december 2015

Julemusen

Mor til Ella skriver:

Tak for svar.. 

Har fået en tid til scanning den 28...

Er slet ikke afklaret med hvad der skal ske, beholde eller fjerne....

øv altså...

Stod præcis i dine sko for 6 måneder siden! Fandt ud af jeg var gravid på trods af prævention. Jeg har to drenge på 4 år og en der bliver et år til nytår. Er altså blevet gravid 4 måneder efter jeg fødte nr to. Min mand var meget afklaret om, at han ville have barnet. Jeg selv ønskede abort. Vi tog til lægen og blev sendt videre til scanning. Jeg var 10 uger henne. Jeg fik lov at se scanningsbilledet og derefter var jeg ikke i tvivl. Jeg ville ikke kunne gennemføre en abort. Så nu er jeg højgravid med nr tre. Er begyndt at glæde mig da den midterste endelig er blevet mere rolig  Der sket jo meget med deres udvikling på 9 måneder. 

Sender et kæmpe trøste kram herfra! Håber du bliver afklaret med dine muligheder den 28. Der er absolut ingen skam i at vælge en abort! Det er utrolig hårdt at mærke sine begrænsninger og derefter acceptere dem. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.