Er så skuffet!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. december 2015

Yoggibear

Jeg kan godt forstå, at du er frustreret. Jeg ville selv være stik tosset. Jeg kan også godt forstå, at man gerne vil have " alt" på plads inden der kommer så stor en omvæltning. Manden og jeg har haft det på præcis samme måde, men som andre også skriver, da det viste sig, at der var problemer med babybagningen, var det ligesom underordnet. Vi vil stadig gerne have alle de andre ting, men det er sekundært i forhold til baby. 

Vi er i gang med et behandlingsforløb og uanset om det lykkes her og nu eller ej, så er det dårlig timing, da jeg er i et barselsvikariariat, der snart slutter og som sandsynligvis ikke bliver forlænget, grundet finanser ( wuhuuu, for offentligt arbejde), men til hul med det. Vi finder ud af det fordi Baby er vigtigere. Intet ville gør os lykkeligere at få sådan en. 

Derfor er mit råd også til dig at, hvis du vil have en baby, så Go for it. Man ved ikke hvor lang tid det tager og om der eventuelt kan være komplikationer på vejen. 

God jul

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. december 2015

Oktober12

Yoggibear skriver:

Jeg kan godt forstå, at du er frustreret. Jeg ville selv være stik tosset. Jeg kan også godt forstå, at man gerne vil have " alt" på plads inden der kommer så stor en omvæltning. Manden og jeg har haft det på præcis samme måde, men som andre også skriver, da det viste sig, at der var problemer med babybagningen, var det ligesom underordnet. Vi vil stadig gerne have alle de andre ting, men det er sekundært i forhold til baby. 

Vi er i gang med et behandlingsforløb og uanset om det lykkes her og nu eller ej, så er det dårlig timing, da jeg er i et barselsvikariariat, der snart slutter og som sandsynligvis ikke bliver forlænget, grundet finanser ( wuhuuu, for offentligt arbejde), men til hul med det. Vi finder ud af det fordi Baby er vigtigere. Intet ville gør os lykkeligere at få sådan en. 

Derfor er mit råd også til dig at, hvis du vil have en baby, så Go for it. Man ved ikke hvor lang tid det tager og om der eventuelt kan være komplikationer på vejen. 

God jul

Ja det er desværre en udbredt tanke jeg tror mange nye kommende forældre tænker, at alt skal være på plads inden. Tror især det er mændene der har det sådan, måske pga. et urgammelt beskytter gen  Åh hvor er jeg ked af babybagningen ikke går helt som i ville have det  Sender en masse babystøv til jer  Må jeg spørge hvor lang tid i har prøvet? Vi er i midten og slutningen af 20érne så tror (og håber) det ikke bliver så svært når vi skal igang, men min families historie med babybagning siger desværre noget andet 

Som sagt er det manden her hjemme der er praktisk og "fornuftigt" anlagt og mig der tænker mere med hjertet, så tror desværre ikke jeg kan få ham overtalt til at begynde nu, selvom der ikke er noget jeg har mere lyst til! 

Rigtigt god jul og godt nytår til jer også! Håber der kommer babylykke for jer i det nye år 

Anmeld Citér

20. december 2015

pastry26

Livet kan ikke planlægges ned i alle detaljer. Mærk efter, hvis i har lyst til baby, så gå igang. Skrev selv BA mens jeg var på barsel.

Man behøver ikke at have hus mv for at danne trygge rammer omkring  et barn. Vi lejer en stor lejlighed, har ingen bil, men vores søn (og kommende lillebror) trives fint.

Personligt har vi aldrig snakket med banken omkring vores ønsker/planer omkring barn/børn - men nu ønsker vi heller ikke på nuværende tidspunkt at købe hus, og har generelt faktisk aldrig rigtig brug for at snakke med vores bank Men selvfølgelig skal der være styr på økonomien, det har vi også altid vægtet højt, min pointe er bare, at det sikkert nok skal gå og at man altid finder råd. Med mindre du får 6 på en gang 

Pøj pøj med det!

Anmeld Citér

20. december 2015

Yoggibear

elb1210 skriver:

Ja det er desværre en udbredt tanke jeg tror mange nye kommende forældre tænker, at alt skal være på plads inden. Tror især det er mændene der har det sådan, måske pga. et urgammelt beskytter gen  Åh hvor er jeg ked af babybagningen ikke går helt som i ville have det  Sender en masse babystøv til jer  Må jeg spørge hvor lang tid i har prøvet? Vi er i midten og slutningen af 20érne så tror (og håber) det ikke bliver så svært når vi skal igang, men min families historie med babybagning siger desværre noget andet 

Som sagt er det manden her hjemme der er praktisk og "fornuftigt" anlagt og mig der tænker mere med hjertet, så tror desværre ikke jeg kan få ham overtalt til at begynde nu, selvom der ikke er noget jeg har mere lyst til! 

Rigtigt god jul og godt nytår til jer også! Håber der kommer babylykke for jer i det nye år 

Det kan du have ret i.

tak for de søde ord. Men sådan er det. Jeg er ked af at det ikke blev opdaget før, men hvad kan jeg gøre, såååååå..... Tak for babystøvet jeg håber det giver pote  og også tilbage til jer.

det må du gerne 2 3/4 år. Efter tre måneder var der bonus, men det var en graviditet uden for livmoderen , de resulterede i fjernelsen af den ene æggeleder.  Vi prøvede i et års tid før vi kontaktede lægen med henblik på udredning, da det kunne være der var mere galt. En hulens masse tårer, undersøgelser, frustrationer, medicinske mysterier senere var der bonus igen men også denne gang var det uden for livmoderen  og vi skulle hele sorgprocessen igennem en gang til. Derefter er vi blevet tilknyttet en offentlig fertilitetsllinik og der har været en del ventetid. Da vi fik det grønne lys første gang var det som At få en billet til Willy Wonkas chokoladefabrik. Vi nåede dog kun at begynde på først omgang medicin før de afbrød det igen. Polyp i livmoderen der krævede en mindre operation . Derefter var der ventetid igen. Vi har lige fuldført vores første hele forløb med nød og næppe ( der er julenedlukning) så vi venter spændt om det sætter sig fast 

ens families historie siger ikke altid det hele. I min familie r de meget produktive og længe. Men jeg ved også godt at det ikke altid er sådan hos andre der har svært ved det. Jeg håber sdog at når i begge er klar at det forløber problemfrit for jer. Fertilitetsbehandling er en killer for begge parter og forholdet, skulle jeg hilse at sige.

håber også han snart ønsker det ligeså meget som du. 

Anmeld Citér

20. december 2015

Julemusen

elb1210 skriver:

Åhhh jeg er SÅ frustreret! 

For næsten 1 1/2 år siden skrev jeg et indlæg om, at min kæreste og jeg havde måtte udskyde PB da banken havde rådet os til det. De mente ikke vi ville kunne låne til et hus når vi er færdigt uddannet ( på det tidspunkt havde vi 2 1/2 år tilbage) hvis vi valgte at få et barn mens vi var studerende. Da det beløb vi ville kunne låne er baseret på vores indkomst, økonomi og vores rådighedsbeløb ville vi selvsagt kunne låne en del mindre hvis vi var 3 i stedet for 2 personer i husholdningen. PB blev derfor udskudt til uddannelsen og hus var på plads. 

I går var vi så i banken for at få et billede af, hvor meget vi skal havde opsparet og ville kunne låne om et års tid. Vi snakker selvfølelig om vores fremtidsplaner. Det skal lige siges at vi ALDRIG har lagt skjul på vi gerne vil have børn, hverken ved det første møde for 1 1/2 eller det vi havde for 9 måneder siden. Da vi nævner det igen til mødet i går siger bankrådgiveren "Jamen så sætter jeg jeres rådighedsbeløb til at et barn indgår i beregningerne". Jeg var ved at falde ned af stolen! Vi har MED VILJE udskudt PB for at kunne låne mere og kunne købe i den by vi drømmer om og for hvad?! Ingen verdens nytte! 

Og så kunne man selvfølelig sige "Hvad venter i på! Klart, parat, baby start!", men ironisk nok er dette det værste tidpunkt jeg potientielt kunne blive gravid. Skæbnen er nemlig den at hvis jeg blev gravid i morgen  (hvilket ikke sker) falder det sammen med vores sidste semester hvor vi skal afslutte 4 fag + skrive bachelor. Og så kan vi næsten lige så godt vente til vi er færdige februar 2017 

Åh hvor jeg ikke ved hvad vi skal gøre lige nu! Tankerne har fløjet rundt i mit hoved det sidste døgns tid, har næsten ikke kunne sove og min kæreste har været på arbejde siden før jeg vågnede i morges og kommer ikke hjem før sent i aften så vi har ikke engang kunne snakke det igennem! Men har aftalt at vi sætter os ned og snakker om det i aften når han kommer hjem 

Undskyld for det lange indlæg, men var simpelthen nødt til at dele de sidste 1 1/2 års frustrationer med jer  Tak fordi i lytter 

Kan da godt forstå dine frustrationer, men jeg kan faktisk ikke forstå, hvorfor I ikke fra starten af fik regnet børn med i rådighedsbeløbet for halvandet år siden. Hvis planen er at få børn mens man sidder i et belånt hus, så synes jeg da det er relevant at få regnet det med ind i økonomien. Også selvom i måske ville kunne låne en halv million mindre. Der er ikke noget værre end at sidde i et stort fint hus men ikke have råd til sjov og spas eller at sende børnene i dagpleje, børnehaven mm. Institutionspladser koster jo mellem 2000-7000 kr i måneden, alt efter hvor man bor. Ved os i Aalborg koster det 2600 kr for en dagplejeplads mens min veninde giver 6800 kr på Sjælland for en vuggestue plads. Det er virkelig relevante at få talt den udgift med.

Jeg har selv fået to børn under uddannelse. En under min bachelor og en under min kandidatuddannelse. Kan kun anbefale det, da man får helt/delvis økonomiske friplads til pasningen. Og man har tiden til ungerne i hverdagen og når de er syge. Fik min første da jeg var 21, nr 2 da jeg var 24 år. Og vi bøvlede med at blive gravide anden gang. Det tog knap to år.

Jeg blev færdiguddannet for 7 måneder siden, hvorefter jeg har holdt barsel med min yngste og venter nr tre efter nytår. Så er på barselsdagpenge. Vi bor i lejlighed indtil jeg er færdig med næste barsel og kommer i arbejde. Jeg er lykkelig over ikke at eje men leje i denne periode, da der ikke pludselig kommet uforudsete udgifter på hus/vedligeholdelse. Og fordi jeg bare kan ringe til min udlejer hvis noget går i stykker  ville da få stress over at skulle vedligeholde hus og have oven i at have tre små børn. Så jeg glæder mig til om 1-2 år når vi skal købe hus med lidt større børn  godtnok skal vi have et højere rådighedsbeløb, men det er jo reelt nok når børnene koster det de gør. Så vil jeg hellere låne mindre og købe mindre så der er råd til mine børn kan komme på ferie, til fritidsaktiviter mm 

Held og lykke med hus og baby planlægningen! 

Anmeld Citér

20. december 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
elb1210 skriver:

Tusind tak for alle jeres svar, er virkeligt dejligt der er så mange der vil hjælpe  Tror dog nogen af jer har misforstået hvad jeg mente. Vi ved godt at det mest fornuftige er at et barn medregnes, ellers kommer vi nemlig til at sidde rigtigt stramt i det økonomisk. Jeg er som sådan ikke sur over at hun medregner det, da det er for vores eget bedste og det netop er det mest forsvarlige fra bankens side når de ved vi gerne vil have et barn. Med det sagt er jeg sur over, at banken netop vidste dette og for 1 1/2 år og igen så sent som for 9 måneder siden rådet os til at vente med at få børn til vi havde hus da vi derved kunne udregne rådighedsbeløbet udfra kun 2 personer. Så det jeg er en smule skuffet over er ikke at banken medregner et barn i vores rådighedsbeløb, men at de har rådet os til noget andet for at vi netop IKKE skulle medregne det. I vores bank regner de med 11.000 for to voksne og 2.500 pr. barn. Tror jeg fik formuleret det lidt kringlet i indlægget 

Jeg tænker lidt, at udfaldet er det samme, hvad banken end har sagt tidligere. Det er jo ikke fuldstændigt fiktive beløb, de regner med. Havde I haft et barn nu, ville jeres rådighedsbeløb være lavere og påvirke mulighederne for at få et lån, og har I et barn om et år eller to, har det stadig stor indflydelse på rådighedsbeløbet. Du anerkender jo også selv, at det forholder sig sådan, og at det vil være surt at sidde med en alt for stram økonomi, så spørgsmålet er, om det i virkeligheden ikke er realiteterne, der skuffer dig - ikke banken.

Jeg forestiller mig, at I ikke ved, hvordan jobsituationen ser ud, når I er færdiguddannede. Det ville i mine øjne være skørt at etablere sig med hus udfra kriterier om, at det skal ligge tæt på jeres forældre, hvis nu drømmejobbet - eller bare det job, der er at få - ligger 80 km væk. Transporttid er en vigtig faktor, når man har små børn, der skal afleveres og hentes i institution. Jeg ville vente med huskøb, til den del er på plads og så se på, hvornår det ville passe godt at få et barn, om det så er før eller efter studietiden. Mest ideelt er det selvfølgelig at have en fastansættelse med fuld løn under barsel - det vil jo også påvirke jeres økonomi positivt - men jeg er fuldt forstående over for, at det kan være svært at udskyde babyplanerne. Selv ville jeg nok vælge barn først og vente med huskøb. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.