elb1210 skriver:
Åhhh jeg er SÅ frustreret!
For næsten 1 1/2 år siden skrev jeg et indlæg om, at min kæreste og jeg havde måtte udskyde PB da banken havde rådet os til det. De mente ikke vi ville kunne låne til et hus når vi er færdigt uddannet ( på det tidspunkt havde vi 2 1/2 år tilbage) hvis vi valgte at få et barn mens vi var studerende. Da det beløb vi ville kunne låne er baseret på vores indkomst, økonomi og vores rådighedsbeløb ville vi selvsagt kunne låne en del mindre hvis vi var 3 i stedet for 2 personer i husholdningen. PB blev derfor udskudt til uddannelsen og hus var på plads.
I går var vi så i banken for at få et billede af, hvor meget vi skal havde opsparet og ville kunne låne om et års tid. Vi snakker selvfølelig om vores fremtidsplaner. Det skal lige siges at vi ALDRIG har lagt skjul på vi gerne vil have børn, hverken ved det første møde for 1 1/2 eller det vi havde for 9 måneder siden. Da vi nævner det igen til mødet i går siger bankrådgiveren "Jamen så sætter jeg jeres rådighedsbeløb til at et barn indgår i beregningerne". Jeg var ved at falde ned af stolen! Vi har MED VILJE udskudt PB for at kunne låne mere og kunne købe i den by vi drømmer om og for hvad?! Ingen verdens nytte!
Og så kunne man selvfølelig sige "Hvad venter i på! Klart, parat, baby start!", men ironisk nok er dette det værste tidpunkt jeg potientielt kunne blive gravid. Skæbnen er nemlig den at hvis jeg blev gravid i morgen (hvilket ikke sker) falder det sammen med vores sidste semester hvor vi skal afslutte 4 fag + skrive bachelor. Og så kan vi næsten lige så godt vente til vi er færdige februar 2017 
Åh hvor jeg ikke ved hvad vi skal gøre lige nu! Tankerne har fløjet rundt i mit hoved det sidste døgns tid, har næsten ikke kunne sove og min kæreste har været på arbejde siden før jeg vågnede i morges og kommer ikke hjem før sent i aften så vi har ikke engang kunne snakke det igennem! Men har aftalt at vi sætter os ned og snakker om det i aften når han kommer hjem 
Undskyld for det lange indlæg, men var simpelthen nødt til at dele de sidste 1 1/2 års frustrationer med jer
Tak fordi i lytter 

Synes egentlig det jeres bank gør, virker rimelig fornuftigt.. Men når det er sagt så:
Kan jeg snakke om dårlig timing.. Da jeg opdagede jeg var gravid, havde min mand og jeg kun været kærester i 3 mdr, jeg havde 5 dage forinden startet på uddannelse, men vi valgte at beholde den lille, skæbnen ville dog at jeg blev så syg som følge af graviditeten at jeg var indlagt on/off i 9 mdr og blev smidt af min uddannelse! Jeg startede efter barsel og lidt andre ting op på uddannelse igen, men endnu en gang var jeg blevet gravid og vi valgte endnu en gang at beholde, igen blev jeg syg som følge af graviditeten og valgte derfor at sætte min uddannelse på standby til efter barsel..
idag snart 6 år efter vi opdagede første graviditet, står jeg med to børn, en mand, en uddannelse der er færdig gjort med topkaraktere selvom jeg måtte kæmpe mod en udsmidning pga. fravær igen pga. meget syge børn, vi lever meget stramt økonomisk (vi kan kun lige få det til at løbe rundt) da jeg desværre er kommet til skade og pt ikke står til at kunne varetage et job..
men vi lever, vi er glade, vi har et hjem, vi er mætte, vi har tøj på kroppen og vi har hinanden!
Det jeg blot vil fortælle dig er at man ikke kan planlægge sig frem til eller igennem alt.. Ja det er hårdt at studere med børn, men det kan lade sig gøre, og hånden på hjertet, det er der tiden til barnet er der (føler jeg!).. Ingen kan fortælle dig hvilken graviditet du vil få og ej heller barn..
følg jeres mavefornemmelse og stol på at den vil give jer svaret