Bekymret gravid (arbejde)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. december 2015

SandraXOXO

Jeg bliver også træt og uoplagt når jeg glemmer at spise og drikke, og jeg er ikke spor gravid husk mad og drikke og så klare du det nok. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2015

Stimap

Jeg kender selv trætheden alt for godt ! For mig hjalp det at spise en masse små måltider i løbet af dagen. Det er vigtigt du får spist godt inden arbejde, får en frokost pause og spiser igen når du har fri. Måske du kan have en pose på dig med rosiner/små kiks eller andet til at spise, når du bliver svimmel .. (Gerne inden du når at blive svimmel ;-))Snak evt med din læge om det kunne hjælpe med nogle jerntabletter? 

Trætheden skull gerne mindskes inden for de næste 7-8 uger - mit bedste råd er at holde ud! Ellers bliver det en laaaaang graviditet... 

Anmeld Citér

19. december 2015

Mom

Profilbillede for Mom

Det siger hun da heller ikke, man ikke kan. Men træthed er en helt naturlig del af det at være gravid - det kunne jo også tænkes ts ville få det bedre, hvis hun spiste og drak noget. 

"Graviditet er ik en sygdom". Så jo det er det hun siger.

Jeg er skam helt enig i, at i det her tilfælde er TS ik syg, hun skal blot blive bedre til at tage vare pø sig selv...

Anmeld Citér

19. december 2015

Love2

Mom skriver:

"Graviditet er ik en sygdom". Så jo det er det hun siger.

Jeg er skam helt enig i, at i det her tilfælde er TS ik syg, hun skal blot blive bedre til at tage vare pø sig selv...

Selve graviditeten er ikke sygdom, men kvinder udvikler bækkenløsning pga forandringer i kroppen, flere kg at bære rundt i, der kan være mange årsager til det. Det er jo helt andet at sygmelde sig pga bækkenløsning , for der kan man ikke arbejde, men bare for man er træt syntes jeg ikke man kan sygmelde sig pga. Det. Det tror jeg at alle er i starten sit graviditet. 

Anmeld Citér

19. december 2015

Becks

Anonym skriver:

Jeg er gravid i uge 5 og arbejder i blandet vagter dag og nat på at plejecenter. Nu har jeg været til 2 nattevagter og har haft meget travlt/ stresset. Jeg glemmer at spise og bliver hurtig svimmel. Når jeg kommer hjem er jeg så træt at jeg ikke kan finde ro til at sove. Sover max 3 timer.

nu er det jo snart jul og nytår og føler at jeg vil få dårligsamvittighed over at sygemelde mig.

hvad tænker i? ��

Jeg tænker, hvorfor vil du sygemeldte dig? Alle ny gravide, er trætte i starten :)

Der flyver en masse hormoner rundt i kroppen jo :)

Hvis I har så travlt, at I ikke når at holde pause, så må du tage fat I lederen..

For gravid eller ej, så har alle krav på pause, hvis vagten overstiger 6 timer..

Anmeld Citér

19. december 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Love2 skriver:

Selve graviditeten er ikke sygdom, men kvinder udvikler bækkenløsning pga forandringer i kroppen, flere kg at bære rundt i, der kan være mange årsager til det. Det er jo helt andet at sygmelde sig pga bækkenløsning , for der kan man ikke arbejde, men bare for man er træt syntes jeg ikke man kan sygmelde sig pga. Det. Det tror jeg at alle er i starten sit graviditet. 

Jeg er helt enig (som jeg også skrev)

Anmeld Citér

19. december 2015

Sedigfor

Love2 skriver:

Nej graviditeten er ikke en sygdom men sådsn som hun skriver, så siger hun jo at man ikke skal sygemelde sig overhoved. 

Anmeld Citér

19. december 2015

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Mom skriver:

Man kam blive syg af at være gravid!

Jeg skrev. Graviditet er ikke en sygdom! Jeg ved godt man godt kan blive syg af den. Det har jeg skam prøvet. Men TS er ikke syg. 

Anmeld Citér

19. december 2015

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Sedigfor skriver:

Nej graviditeten er ikke en sygdom men sådsn som hun skriver, så siger hun jo at man ikke skal sygemelde sig overhoved. 

Du skal ikke læse mellem linjerne for der står skam ikke noget. Graviditet er ikke en sygdom man kan godt blive syg af den men det TS oplever er almindelig graviditets træthed. Og nej man kan ikke sygemeldte sig fordi man ikke når og spise sin mad eller almindelig træthed som næsten alle gravide oplever. 

Anmeld Citér

19. december 2015

Panther

Profilbillede for Panther

Nej, det var overhovedet ikke det, hun skrev. Måske du lskulle læse det igen uden de subjektive briller på.

Edit: og til TS - selvfølgelig skal du ikke sygemeldes, fordi du er træt og glemmer at spise. Men hvad du til gengæld skal gøre er at tage ansvar for dit velbefindende ved at kræve dine overenskomstmæssige pauser (selvom der er travlt) og konferere med læge/arbejdsgiver ift tunge løft mv (kender ikke din arbejdsbeskrivelse, men lader mig forstå, at det kan være et problem i plejebranchen).

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.