Bekymret gravid (arbejde)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.649 visninger
21 svar
46 synes godt om
19. december 2015

Anonym trådstarter

Jeg er gravid i uge 5 og arbejder i blandet vagter dag og nat på at plejecenter. Nu har jeg været til 2 nattevagter og har haft meget travlt/ stresset. Jeg glemmer at spise og bliver hurtig svimmel. Når jeg kommer hjem er jeg så træt at jeg ikke kan finde ro til at sove. Sover max 3 timer.

nu er det jo snart jul og nytår og føler at jeg vil få dårligsamvittighed over at sygemelde mig.

hvad tænker i? ��

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2015

alenemor42

Anonym skriver:

Jeg er gravid i uge 5 og arbejder i blandet vagter dag og nat på at plejecenter. Nu har jeg været til 2 nattevagter og har haft meget travlt/ stresset. Jeg glemmer at spise og bliver hurtig svimmel. Når jeg kommer hjem er jeg så træt at jeg ikke kan finde ro til at sove. Sover max 3 timer.

nu er det jo snart jul og nytår og føler at jeg vil få dårligsamvittighed over at sygemelde mig.

hvad tænker i? ��

Tænker at du må huske at spise og drikke. Umiddelbart ser jeg ikke nogen årsag til at du skal sygemelde dig.

Anmeld Citér

19. december 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB

Sygemelde dig?? Hvorfor dog det?

Anmeld Citér

19. december 2015

anjo01

Anonym skriver:

hvad tænker i? ��

Du skal selvfølgelig passe på dig selv og den lille inden maven, men har svært ved at komme med en valid begrundelse for, at du skal sygemeldes fordi du er træt. Du er nødt til at huske at spise i løbet af dagen og vagten. du kan evt sætte æggeuret, så du bliver bedre til at huske det. Får du nok med mad og drikke i løbet af en dag, kan det være det gør noget positivt for din nattesøvn

Anmeld Citér

19. december 2015

Cvbn

Det er jo helt naturligt at være træt i starten af graviditeten; det betyder jo ikke at man er syg. Sørg for at få godt med mad og drikke og hold pauser, når du får chancen... 

Anmeld Citér

19. december 2015

Morjanne76

Jeg tænker hellere ikke, at du er syg. Du sørger bare ikke for, at dække dine basale behov. 

Anmeld Citér

19. december 2015

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman

Du må ikke sygemeldte dig når du ikke er syg. Graviditet er ikke en sygdom. 

Anmeld Citér

19. december 2015

Sedigfor

Aisha skriver:

Det kan godt komme til at blive en " sygdom " jeg fik bækkenløsning i uge 14, min læge gjorde ingenting, nu otte mdr efter fødsel er min bækken så ødelagt at min læge fraråder mig at få flere børn, fordi min bækken er så ødelagt. 

Men så vil du jo os mene at man slet ikke skal sygemelde sig i graviditeten. 

Anmeld Citér

19. december 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Aisha skriver:

Man kam blive syg af at være gravid!

Anmeld Citér

19. december 2015

Stimap

Mom skriver:

Man kam blive syg af at være gravid!

Det siger hun da heller ikke, man ikke kan. Men træthed er en helt naturlig del af det at være gravid - det kunne jo også tænkes ts ville få det bedre, hvis hun spiste og drak noget. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.