jeg bor sammen med min mand, svigermor og to børn. Både min mand og svigermor er rygere og vi er derfor enige om at de skal gå ned i haven (vi bor på 1. sal) for at ryge, og de går tit ned sammen.
Jeg har flere gange oplevet at min mand kommer op og siger ting som gør at jeg bliver nødt til at ændre på mine planer for dagen, f.eks. har han kommet, kort før sengetid og sagt "mor og jeg er blevet enige om at køre storskrald væk i morgen". Nogle gange er vi blevet enige om at jeg skal se hvad vi har af kød i fryseren, og så tager de det som en selvfølge at så laver jeg også aftensmaden.
Min kusine ringede til mig for et par dage siden og spurgte om vi kunne tænke os at komme til varm mad og eftermiddagskaffe - altså frokost og eftermiddagskaffe. Jeg spurgte derfor min mand og svigermor, der begge sagde ja, så jeg takkede ja til invitationen. Her til eftermiddag kommenterede min mand noget angående i morgen, og det gik op for mig at han havde forstået det som at det var aftensmad, så jeg måtte rette ham og sige det var frokost.
Nu da ungerne var kommet i seng fandt jeg ud af at min svigermor også havde forstået det som at det var aftensmad - jeg havde åbenbart ikke fået sagt direkte at det var frokost - så hun havde planlagt at hun skulle bage brød og at vi skulle hente juletræet inden vi skulle køre på besøg, men det kan vi jo ikke nu. Både hun og min mand lød sure over det og jeg prøvede at sige undskyld, men fik bare at vide at et undskyld ikke er nok når jeg ikke mener det og gør det igen - men jeg mente det jo.
Jeg aner ærligt talt ikke hvad jeg skal gøre, for det er os der skal være værter juleaften og så er det jo nødvendigt med et træ - men samtidig føler jeg heller ikke at jeg kan tillade mig at ringe til min kusine i morgen tidlig og sige "jeg glemte at sige til familien at det var til frokost, så kan vi ikke rykke det?" for hun har fire børn der glæder sig (plus en masse tilberedningstid).
undskyld det lange indlæg, men tak for din tid hvis du kom hertil. Forhåbentlig vil du bruge lidt mere på at give dit ord med på vejen; er jeg helt galt på den, eller hvad kan jeg gøre?
Anmeld
Citér