Er et forsøg i det private strengt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. december 2015

ErDuHerIkkeSnart

KissMeKissMeKissMe skriver:

Ej, du beskriver det bare så godt. For ja. En måned eller to føles fuldstændigt uoverkommeligt. Var sikker på, at jeg aldrig ville blive glad igen, da jeg opdagede, at vi havde en tvungen pause henover jul. Og ærlig talt, så tror jeg ikke inde i hjertet på, at det nogensinde sker (selvom jeg godt ved det er åndssvagt). Nok ligesom, at jeg ikke tror, at jeg vinder på min skrabekalender. Er med i konkurrencen, men tror 0 på mine chancer. 

Men hold op en god historie. Mange tusind gange tillykke med din baby i maven. Bliver så glad hver gang, at nogens hårde kamp ser ud til at være endt "lykkeligt". Håber min tur i det private bliver lige så succesfuld. 

Og igen. Tusind tak for dit lange svar. Min dag blev markant bedre. 

Det er virkelig sødt skrevet - og selv tak. Det glæder mig hvis du kan bruge lidt af det. Krydsede fingre og tanker herfra!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2015

ErDuHerIkkeSnart

L-mor skriver:

Man må kun være i et behandlingsforløb ad gangen - hvis dit forløb hos gyn. er via sygesikringen. Du er ikke 'kunde' i en butik, som en har skrevet, du er patient i et behandlingsforløb, hvor en læge har diagnosticeret dig og tilrettelagt et behandlingsforløb. Han kan ikke tage ansvar for behandlingsforløbet, som han står for, hvis du i mellemtiden går til andre behandlere, indtager medicin, han ikke har ordineret, osv. Som minimum har han ret til at droppe dig som patient. 

Hvorfor ringer du ikke og siger, at du gerne vil forsøge? Enten vil han gennemføre et forsøg eller også vil han blive meget klar på sine bevæggrunde for at springe cyklus over.

Så vidt jeg kunne læse drejede det sig om en pause mellem behandlingsforsøg - grundet lægens julelukning. Dette er et ret "almindeligt" problem i fertilitetsbehandling - og derfor er det ikke unormalt at søge (den samme) behandling undervejs, ofte i det private. Flere klinikker - herunder Rigshospitalet - opfordrer ligefrem til denne praksis, fordi de ved at folk kommer i klemme. Man anser det som adskilte behandlinger for hver gang - snarere end ėt samlet forløb.

Når alt dette er sagt, så lader man jo selvfølgelig lægerne kommunikere på tværs, følger deres anbefalinger, deler journaler osv. Der er jo i vores egen interesse ��

Anmeld Citér

19. december 2015

KissMeKissMeKissMe

L-mor skriver:

Man må kun være i et behandlingsforløb ad gangen - hvis dit forløb hos gyn. er via sygesikringen. Du er ikke 'kunde' i en butik, som en har skrevet, du er patient i et behandlingsforløb, hvor en læge har diagnosticeret dig og tilrettelagt et behandlingsforløb. Han kan ikke tage ansvar for behandlingsforløbet, som han står for, hvis du i mellemtiden går til andre behandlere, indtager medicin, han ikke har ordineret, osv. Som minimum har han ret til at droppe dig som patient. 

Hvorfor ringer du ikke og siger, at du gerne vil forsøge? Enten vil han gennemføre et forsøg eller også vil han blive meget klar på sine bevæggrunde for at springe cyklus over.

Tak for dit svar. Sendte min læge en mail i går, hvor jeg skrev at jeg ville tage et forsøg i det private. Hans svar var: det lyder som en rigtigt god idé. Jeg håber det lykkes. 

Men hans bevæggrunde var jo netop julelukning, så der var jo ikke nogen god grund til pause. Næsten tvært imod. Mine hormonniveauer bliver kun værre jo længere de får lov at passe sig selv...

Så er ikke droppet som patient og min dårlige samvittighed er næsten væk. Ikke helt. Ved ikke hvorfor. Men alt er på det rene med lægerne.

Anmeld Citér

19. december 2015

L-mor

KissMeKissMeKissMe skriver:

Tak for dit svar. Sendte min læge en mail i går, hvor jeg skrev at jeg ville tage et forsøg i det private. Hans svar var: det lyder som en rigtigt god idé. Jeg håber det lykkes. 

Men hans bevæggrunde var jo netop julelukning, så der var jo ikke nogen god grund til pause. Næsten tvært imod. Mine hormonniveauer bliver kun værre jo længere de får lov at passe sig selv...

Så er ikke droppet som patient og min dårlige samvittighed er næsten væk. Ikke helt. Ved ikke hvorfor. Men alt er på det rene med lægerne.

Det var da dejligt. Man har ikke brug for skyldfølelse oven i bekymringen om det lykkes. Held og lykke med forsøget. Jeg krydser fingre og tær. Der skal nok blive en tyk lille baby til dig i 2016.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.