2 lægeundersøgelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

725 visninger
11 svar
4 synes godt om
17. december 2015

Anonym trådstarter

Hej 

jeg har lige været til 2 læge undersøgelse idag... Synes ikke det gik som jeg vil have det jeg er i forvejen meget skeptisk over for mit lægehus da de har fejlbehandleee min mand 2 gange.. 

Jeg kom derind idag og hun startede faktisk med måle mit blodtryk som jeg selv synes var vildt højt 3 gang hun målte var det 126/88 

men første gang var den 138/90 

er det ikke meget højt blodtryk at have ? 

Det skal siges det ikke er første gang nit blodtryk er så højt sidst jeg var til lægen lå det også højt men da jeg var til jordmoder sidst lod det perfekt så skal jeg være nervøs ? 

Desuden vil hun heller ikke måle mit blodprocent var der i sidste uge hvor det var på 6 kun men hun sagde det ikke var nødvendigt at måle idag, skal der ikke holdes ekstra øje med det? 

Hun vil ikke engang lytte til hjertelyd selvom jeg fortalte hende jeg var nervøs fordi jeg havde mærket mindre liv de sidste Par dage 

er det bare mig der maler fanden på væggen? 

Syned godt nok jeg gik derfra med en øv Følelse i min mave.. Og ved ikke rigtig om jeg er fuldstændig gal på den ...

det eneste positive idag er at jeg ikke har taget noget på siden sidste jordmoderbesøg som er over en måned siden 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2015

alenemor42

Tror du maler fanden lidt på væggen

Det er ikke et vildt højt blodtryk og det er ikke unormalt at det stiger lidt ved læge besøg, det er på ingen måde bekymrende.

Med hensyn til blodprocent tror jeg kun man måler den hvis der er tegn på den kan være for lav og det kan man som regelmærke... træthed ud over det sædvanlige.

Med hensyn til hjertelyd så hørte jeg den heller ikke hos lægen, selvom du mærker mindre liv så er det ofte sådan at livmoder er vokset og/eller baby har lagt sig anderledes. Så længe du mærker liv hver dag burde der ikke være noget i vejen.

Mon ikke det er fordi du ikke er glad for lægehuset at du "flipper" lidt ?!

Anmeld Citér

17. december 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB

Medmindre du har haft stort blodtab, så falder din blodprocent altså ikke drastisk på en uge.

jeg havde en blodprocent på omkring 4, og jeg fik den målt hver 14. Dag hos min læge, samtidig med at jeg selvfølgelig fik vanvittigt meget jern!

Tror du skal slå koldt vand i blodet, og tage det lidt roligt. Hører intet alarmerende.

Anmeld Citér

17. december 2015

GrønStjerne

Jo det er højt blodtryk. Få det dobbeltjekket med Jm. Det er en enkelt indikator på svangerskabsforgiftning. Ikke at man så har det, jeg har også haft højt blodtryk uden at have det, men få det tjekket.. Og ikke af dem..

Og hvis hun målte dig som det første da du kom har hun nok ikke fået taget et ordentligt blodtryk i hvile, så ligger det jo højere end hvis man sidder stille ti minutter først, så måske er det i virkeligheden helt normalt..

Jeg ville ringe til Jm i morgen. Hvis det ligger så højt vil hun måske se dig og få tjekket urin. 

Når du er utryg ved dem ville jeg så at få skiftet. Lige om lidt skal de tage sig af din baby, hvordan vil du have det med det når du ikke føler de har styr på det? 

Anmeld Citér

17. december 2015

Anonym trådstarter

alenemor42 skriver:

Tror du maler fanden lidt på væggen

Det er ikke et vildt højt blodtryk og det er ikke unormalt at det stiger lidt ved læge besøg, det er på ingen måde bekymrende.

Med hensyn til blodprocent tror jeg kun man måler den hvis der er tegn på den kan være for lav og det kan man som regelmærke... træthed ud over det sædvanlige.

Med hensyn til hjertelyd så hørte jeg den heller ikke hos lægen, selvom du mærker mindre liv så er det ofte sådan at livmoder er vokset og/eller baby har lagt sig anderledes. Så længe du mærker liv hver dag burde der ikke være noget i vejen.

Mon ikke det er fordi du ikke er glad for lægehuset at du "flipper" lidt ?!

Til dels nok derfor men har også mine grunde til at være skeptisk over for dem... 

Anmeld Citér

17. december 2015

Anonym trådstarter

GrønStjerne skriver:

Jo det er højt blodtryk. Få det dobbeltjekket med Jm. Det er en enkelt indikator på svangerskabsforgiftning. Ikke at man så har det, jeg har også haft højt blodtryk uden at have det, men få det tjekket.. Og ikke af dem..

Og hvis hun målte dig som det første da du kom har hun nok ikke fået taget et ordentligt blodtryk i hvile, så ligger det jo højere end hvis man sidder stille ti minutter først, så måske er det i virkeligheden helt normalt..

Jeg ville ringe til Jm i morgen. Hvis det ligger så højt vil hun måske se dig og få tjekket urin. 

Når du er utryg ved dem ville jeg så at få skiftet. Lige om lidt skal de tage sig af din baby, hvordan vil du have det med det når du ikke føler de har styr på det? 

Der er desværre ikke tilgang til andre læger i min by pt. Så der er ikke så mange valg

Anmeld Citér

17. december 2015

Anonym trådstarter

GrønStjerne skriver:

Har jo fået tjekket urin idag, men hvad skal jeg så forholde mig til nogen siger det ikke er højt og andre gør. Hende der tjekkede mig er ikke læge men hun sagde at det ikke var over grænsen

Anmeld Citér

17. december 2015

Anonym trådstarter

EBK skriver:

Medmindre du har haft stort blodtab, så falder din blodprocent altså ikke drastisk på en uge.

jeg havde en blodprocent på omkring 4, og jeg fik den målt hver 14. Dag hos min læge, samtidig med at jeg selvfølgelig fik vanvittigt meget jern!

Tror du skal slå koldt vand i blodet, og tage det lidt roligt. Hører intet alarmerende.

Okay det nok fordi jeg føler mig lidt utryg for tænk nu hvis jeg går med svangerskabsforgiftning  uden det bliver opdaget 

Anmeld Citér

17. december 2015

alenemor42

Et normalt blodtryk ligger mellem 100-140/60-90

Altså havde du ikke forhøjet blodtryk

Anmeld Citér

17. december 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB
Anonym skriver:

Okay det nok fordi jeg føler mig lidt utryg for tænk nu hvis jeg går med svangerskabsforgiftning  uden det bliver opdaget 

Tror du ikke, at du skal skifte læge hurtigst muligt? 

Du skal altså føle dig tryg hos din læge!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.