Lukket land.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.029 visninger
12 svar
4 synes godt om
16. december 2015

TyndPCOSpige

Hej,

Jeg er en pige på 24 år og jeg har lige fået at vide at mine æggeledere er vokset fuldstændig sammen og jeg aldrig vil kunne få børn naturligt
 Derfor er jeg henvist til Rigshospitalet for IVF behandling. Kan dog forstå at der ikke er så stor succesrate (25% levende børn efter 3 behandlinger) og lang ventetid, og med den i forvejen triste nyhed, er jeg lidt nede. 
Især fordi jeg højst sandsynlig ikke kan få behandlingen, da mine perioder er mellem 30-45 dage, så skal på p-pille behandling først, men må ikke få p-piller grundet kronisk migræne med aura. Sidst jeg fik det forværrede det min situation fra et par gange om måneden til at jeg et par gange om måneden ikke har migræne..

Jeg ville derfor høre om ikke i har nogle opmuntrende ord eller anekdoter fra jeres egne forløb, for jeg er ærlig talt meget opgivende pt. 

Mvh en meget opgivende ung pige.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2015

Rtjm05

Jeg har lige været igennem ivf behandling på ouh, der fik vi af vide at der var 30 procent chance pr forsøg og efter 3 forsøg var det lykkedes for 70 procent, så det er da nogen lidt andre tal end dem du har fået 

Jeg testede positiv d. 7. December. Efter første forsøg 

Jeg ønsker dig alt mulig held og lykke, og håber det lykkes hurtigt for dig 

Anmeld Citér

16. december 2015

MarianneRubi

De kan styre din cyklus med en lang protokol via en næsespray de kalder det nedregulering hvor kroppen går i en slags falsk overgangsalder, så tror ikk du skal bekymre sig omkring at sku ha noget som helst med p piller at gøre 

i dag er de så dygtige og ka hjælpe de fleste på en eller anden måde 

selv mange kvinder uden æggeledere er blevet gravide!! Gennem behandling 

så længe du producere æg vil jeg mene de kan hjælpe dig 

kan de også uden du ka producere æg så ville Man kunne bruge en ægdonor 

Anmeld Citér

16. december 2015

TyndPCOSpige

rikkeivalo skriver:

Jeg har lige været igennem ivf behandling på ouh, der fik vi af vide at der var 30 procent chance pr forsøg og efter 3 forsøg var det lykkedes for 70 procent, så det er da nogen lidt andre tal end dem du har fået 

Jeg testede positiv d. 7. December. Efter første forsøg 

Jeg ønsker dig alt mulig held og lykke, og håber det lykkes hurtigt for dig 

Ja, der er forskel fra hospital til hospital kan jeg se 

75 % opnår graviditet efter de 3 gange men kun 25 % får et levende barn ud af behandlingen ifølge rigshospitalet.

Ej hvor dejligt - KÆMPE TILLYKKE!!!  
- Hvordan var det at få taget æg ud og være på hormoner i så lang tid (nu ved jeg selvfølgelig ikke hvordan din behandling var skruet sammen, men ja)

Tusinde tak, har brug for al den held og lykke jeg kan få!! 

Anmeld Citér

16. december 2015

TyndPCOSpige

MarianneRubi skriver:

De kan styre din cyklus med en lang protokol via en næsespray de kalder det nedregulering hvor kroppen går i en slags falsk overgangsalder, så tror ikk du skal bekymre sig omkring at sku ha noget som helst med p piller at gøre 

i dag er de så dygtige og ka hjælpe de fleste på en eller anden måde 

selv mange kvinder uden æggeledere er blevet gravide!! Gennem behandling 

så længe du producere æg vil jeg mene de kan hjælpe dig 

kan de også uden du ka producere æg så ville Man kunne bruge en ægdonor 

Ja, men der er de hormoner i som jeg ikke kan tåle.
Men ja, jeg tænker også umiddelbart at jeg ikke kan være den første der ikke kan tåle den almindelige behandling. 

Havde ikke produceret æg ved mild hormonbehandling.
Blev sat i behandling førend HSG, eller hvad det nu hedder det der skanning, da de regnede med at alt var som det skulle være og at jeg skulle insemineres i sidste uge.. 

Men ja IVF behandlingen er jo også en del kraftigere, så det håber!!  

Jeg er ikke interesseret i at bruge en æg-doner eller sæd-doner..

Anmeld Citér

16. december 2015

Rtjm05

TyndPCOSpige skriver:

Ja, der er forskel fra hospital til hospital kan jeg se 

75 % opnår graviditet efter de 3 gange men kun 25 % får et levende barn ud af behandlingen ifølge rigshospitalet.

Ej hvor dejligt - KÆMPE TILLYKKE!!!  
- Hvordan var det at få taget æg ud og være på hormoner i så lang tid (nu ved jeg selvfølgelig ikke hvordan din behandling var skruet sammen, men ja)

Tusinde tak, har brug for al den held og lykke jeg kan få!! 

Jeg var i kort ivf behandling, fik hormoner i 11 dage, fik taget 4 æg ud, 2dage efter fik jeg lagt et æg op og et blev dyrket videre til blastocyst og er frosset ned....jeg har siden oplægningen har jeg fået crione gel, som også er et homon

Jeg synes ikke ægudtagningen var slem, men jeg havde jo heller ikke ret mange æg, har hørt at det gør mere ondt jo flere der er 

På ouh er chancen 70 procent  for at få et levende barn med hjem efter 3 behandlinger, når du blir gravid ved ivf, er der ikke større risiko for spontan abort end ved naturlig undfangelse, det var i hvert fald hvad vi fik af vide.....

Anmeld Citér

16. december 2015

TyndPCOSpige

rikkeivalo skriver:

Jeg var i kort ivf behandling, fik hormoner i 11 dage, fik taget 4 æg ud, 2dage efter fik jeg lagt et æg op og et blev dyrket videre til blastocyst og er frosset ned....jeg har siden oplægningen har jeg fået crione gel, som også er et homon

Jeg synes ikke ægudtagningen var slem, men jeg havde jo heller ikke ret mange æg, har hørt at det gør mere ondt jo flere der er 

På ouh er chancen 70 procent  for at få et levende barn med hjem efter 3 behandlinger, når du blir gravid ved ivf, er der ikke større risiko for spontan abort end ved naturlig undfangelse, det var i hvert fald hvad vi fik af vide.....

Okay. Det lyder godt nok nemt  

Du er en heldig en. Men ja, jeg tror ikke jeg dyrker mange æg. Har som sagt fået hormon før uden succes, men dette er jo også lidt skrappere sager 

Ja, det er jo en helt anden snak end på Rigshospitalet, det er lige førend at man burde undersøge om man kan få lov at rykke derover, selvom vejen er lidt længere..

Anmeld Citér

16. december 2015

Rtjm05

TyndPCOSpige skriver:

Okay. Det lyder godt nok nemt  

Du er en heldig en. Men ja, jeg tror ikke jeg dyrker mange æg. Har som sagt fået hormon før uden succes, men dette er jo også lidt skrappere sager 

Ja, det er jo en helt anden snak end på Rigshospitalet, det er lige førend at man burde undersøge om man kan få lov at rykke derover, selvom vejen er lidt længere..

Ja det gik rimeligt nemt, havde dog lige et vægttab på 30 kg inden vi kunne komme igang 

Men så er det jo dejligt at der er succes i første forsøg 

Jeg ved ikke om der er noget i jeres situation der forringer jeres chance, men jeg synes da ikke det er gode odds du har fået 

så måske skulle i vælge et andet sted hvis det er bedre 

Jeg har selv pcos og min kæreste har meget ringe sædkvalitet,derfor fik vi ivf behandling 

Anmeld Citér

16. december 2015

TyndPCOSpige

rikkeivalo skriver:

Ja det gik rimeligt nemt, havde dog lige et vægttab på 30 kg inden vi kunne komme igang 

Men så er det jo dejligt at der er succes i første forsøg 

Jeg ved ikke om der er noget i jeres situation der forringer jeres chance, men jeg synes da ikke det er gode odds du har fået 

så måske skulle i vælge et andet sted hvis det er bedre 

Jeg har selv pcos og min kæreste har meget ringe sædkvalitet,derfor fik vi ivf behandling 

Ja det forstår jeg godt! 

Jo altså, flere aspekter hvilket også er grunden til at vi er gået så meget all in allerede og at jeg er så ked af at jeg bliver mødt med så dårlige chancer og så lang en ventetid.. 

Har fået lavet en kegleoperation for 5 måneder siden og det tyder på at kræften er kommet/kommer igen, så vil gerne have børn inden de er nød til at fjerne det hele. Min gynækolog har lavet en ny test i dag og var MEGET glad for at høre at vi var gået i gang, for han havde i forvejen planlagt at bede mig om det, hvis jeg gerne ville have børn.

Derudover har jeg haft underlivsbetændelse flere gange, som følge af blærebetændelser og penicillin jeg ikke kunne tåle, hvilket har resulteret i at mine æggeledere er vokset helt og aldeles sammen. 
Min migræne gør at jeg ikke må få de gængse behandlinger, da jeg risikere at få en blodprop eller forværre min situation og ende med værre migræne end jeg i forvejen har. 

Og ja, så har min kæreste også nedsat sædkvalitet. 

SÅ der er ikke meget der taler imod at jeg er så heldig som dig. Men jeg håber 

Anmeld Citér

16. december 2015

Yoggibear

Hey you.

Jeg er selv i gang med Ivf og har ikke nogen æggeledere. De er begge blevet opereret væk fordi der har siddet to graviditeter i dem der fik dem til at springe. Jeg kender jo ikkedin specifikke situation og er selvfølgelig heller ikke læge men jeg tror ikke du skal opgive håbet endnu. Jeg v du lige har fået denne teste nyhed og den er hård. Man har fået af vide at man hele livet har kunne få børn og folk har næsten advaret mod at komme for tæt på et par herreunderbukser og så viser der så pludselig en anden virkelighed. Den er svær at sluge og der er mange ting at forholde sig til. Det er jo det mange forbinder med kvindelighed, at kunne producere sine egne børn hjemme i soveværelset. Det kan føles svært også fordi ingen kan se det, eller forstå det medmindre de selv har prøvet det og verden forsætter bare. Jeg var selv ødelagt over det og jeg ville lyve hvis jeg sagde at jeg ikke selv tænker på det fra tid til anden.

Jeg har været i en lang behandling og har lige fået høstet 14 æg. Jeg læste en anden sagde at det ikke gjorde så ondt men hun havde hørt at det var værre nu flere æg der var. Det kan jeg bekræfte. Det gjorde ondt og min mave er stadig øm derefter. Men er det ikke hele værd i den sidste ende? 

Jeg tror selvom procents satsen var mindre ville kvinder stadig gå ind i kampen fordi det betyder så ufatteligt meget.

Du er velkommen til at skrive en pb, hvus det er.

til dig

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.