Mindre liv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. december 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Hvad sagde lægen? Og mærker du ham lidt mere igen nu?

Når han har en stille dag kan du altid forsøge at få lidt liv i ham ved at drikke noget iskoldt vand, og/eller lægge dig ned og slappe af en times tid. Baby er ofte mere aktiv når du ikke render rundt og alt muligt + du kan bedre mærke efter når du ligger og slapper af, fremfor hvis du går rundt hele tiden

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2015

Anonym trådstarter

MummiT skriver:

Hvad sagde lægen? Og mærker du ham lidt mere igen nu?

Når han har en stille dag kan du altid forsøge at få lidt liv i ham ved at drikke noget iskoldt vand, og/eller lægge dig ned og slappe af en times tid. Baby er ofte mere aktiv når du ikke render rundt og alt muligt + du kan bedre mærke efter når du ligger og slapper af, fremfor hvis du går rundt hele tiden

Lægen sagde ikke så meget og vil heller ikke lytte til hjertelyd  

men jeg mærkede ham en del igår og kunne se et spark ude på maven men det var så også det,  synes dog han er stille igen idag men jeg mærkede ham i morges så ved ikke om jeg skal bekymre mig mere om det 

Anmeld Citér

18. december 2015

MamaGulloev

Anonym skriver:

Lægen sagde ikke så meget og vil heller ikke lytte til hjertelyd  

men jeg mærkede ham en del igår og kunne se et spark ude på maven men det var så også det,  synes dog han er stille igen idag men jeg mærkede ham i morges så ved ikke om jeg skal bekymre mig mere om det 

Hvis du er bekymret og du synes det har stået på et par dage, med mindre liv, så ring til fg.

Jeg var selv skide bange for at virke pylret hver gang jeg ringede, men de var så søde derinde og tog mig alvorligt hver gang. Og man skal hellere ringe en gang for meget end en gang for lidt. 

Anmeld Citér

18. december 2015

katrine7

Hvorfor vil lægen ikke lytte efter hjertelyd? 

Anmeld Citér

18. december 2015

Anonym trådstarter

MummiT skriver:

Hvis du er bekymret og du synes det har stået på et par dage, med mindre liv, så ring til fg.

Jeg var selv skide bange for at virke pylret hver gang jeg ringede, men de var så søde derinde og tog mig alvorligt hver gang. Og man skal hellere ringe en gang for meget end en gang for lidt. 

Men er der da nogen forholdsregler med hvor meget man skal mærke liv jeg er jo kun 25+1  har jo mærket ham.  Det er bare ikke regelmæssigt endnu 

Anmeld Citér

18. december 2015

Anonym trådstarter

katrine7 skriver:

Hvorfor vil lægen ikke lytte efter hjertelyd? 

Fordi hun ikke er læge Hun er min læges assistent 

Anmeld Citér

18. december 2015

MamaGulloev

Anonym skriver:

Men er der da nogen forholdsregler med hvor meget man skal mærke liv jeg er jo kun 25+1  har jo mærket ham.  Det er bare ikke regelmæssigt endnu 

Uuh, det kan jeg ikke lige huske, jeg mærkede liv hver dag fra uge 19, og det er efterhånden 2 år siden.

Jeg mener først man skal mærke liv hver dag fra uge 27, men man skal have mærket liv første gang i uge 24. 

Hvis du ikke mærker liv hver dag endnu, så tror jeg roligt du kan slappe af. Maven vokser jo også i ryk, så af og til har baby pludselig lidt mere plads, og så kan det være lidt sværere at mærke liv indtil baby har vokset sig større

Anmeld Citér

18. december 2015

Anonym trådstarter

MummiT skriver:

Uuh, det kan jeg ikke lige huske, jeg mærkede liv hver dag fra uge 19, og det er efterhånden 2 år siden.

Jeg mener først man skal mærke liv hver dag fra uge 27, men man skal have mærket liv første gang i uge 24. 

Hvis du ikke mærker liv hver dag endnu, så tror jeg roligt du kan slappe af. Maven vokser jo også i ryk, så af og til har baby pludselig lidt mere plads, og så kan det være lidt sværere at mærke liv indtil baby har vokset sig større

Ja tror netop også min livmoder vokser i øjeblikket har en del ligamentsmerter 

Anmeld Citér

20. december 2015

Carina:-)

Spiloppi skriver:

Ikke når hun ikke er længere i sin graviditet, det har jeg efterhånden hørt mange gange og læst! Det er faktisk først fra uge 27-28 at du SKAL mærke den hver dag der var også stor variation i dagene da jeg var i uge 25, men nu er der intet at tage fejl af længere her i uge 33! Jeg ville bestemt tage det helt roligt

Ikke  ifølge de læger jeg har mødt i mine graviditeter

Der er det fra uge 24 

Og det stemmer jo også ret godt sammen med at det er fra den uge man aktivt redder baby hvis der er prob. 

Anmeld Citér

20. december 2015

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Ikke  ifølge de læger jeg har mødt i mine graviditeter

Der er det fra uge 24 

Og det stemmer jo også ret godt sammen med at det er fra den uge man aktivt redder baby hvis der er prob. 

kan man ringer til fødegangen nu? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.