Aconto varme hver mdr ? hvad bruger i

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.783 visninger
19 svar
0 synes godt om
16. december 2015

SANIE89

Profilbillede for SANIE89

Jeg ser så småt på lejlighed til når jeg får elevplads og har råd til en lejlighed selv

Jeg kigger på 3 værelses på ca 80 kvm.

Men dem jeg har kig på står acontovarmen til 900 hver mdr. det syntes jeg lyder lidt vildt.

Derfor vil jeg meget gerne høre hvad i andre bruger sådan ca hver mdr i varme.

Om sommeren bruger man jo oftest mindre men syntes 900 lyder af meget hver mdr.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2015

Benjamins'mor

SANIE89 skriver:

Jeg ser så småt på lejlighed til når jeg får elevplads og har råd til en lejlighed selv

Men dem jeg har kig på står acontovarmen til 900 hver mdr. det syntes jeg lyder lidt vildt.

Vi boede i 4 værelses på 94 kvm og gav 961,- i aconto pr mdr. Det var både vand og varme. 

Synes ikke det lyder af meget, måske bruger i ikke så meget om sommeren men så bruger i måske mere om vinteren. Og ellers kommer der jo opgørelse og man bliver sat ned i aconto samt får penge tilbage.

Oftest er aconto sat efter dem der boede der før og sættes så efter ens eget forbrug ved regnskabsårets slutning. 

Anmeld Citér

16. december 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
SANIE89 skriver:

Jeg bor i en 4-værelses lejlighed og har en aconto varme der lyder på 1000 kr. Men jeg får ALTID penge tilbage.. Jeg har kun 1 enkelt rum hvor det er nødvendigt at have varme på i øjeblikket og der står radiatoren kun på 2. Af og til kommer den op på 3 efter jeg har luftet ud. 

Anmeld Citér

16. december 2015

Benjamins'mor

En tilføjelse: 

Vi bor i en 3 værelses på 70 kvm, vi giver 700,- i aconto varme og 100,- i aconto vand. Vi har ikke boet her et helt år endnu, så ved endnu ikke om det er for meget eller for lidt.

Anmeld Citér

16. december 2015

Fremad

Afgifter mm er steget meget, og har i sin tid betalt mellem 600-900 kr acontobeløb... 

Så det lyder ok, hellere betale for meget end for lidt, og blive positiv overrasket.... Udover at må indse at nærmest alt går til afgifter og ikke forbrug  

Anmeld Citér

16. december 2015

SANIE89

Profilbillede for SANIE89

Syntes bare 900 lyder af meget hvis man i hele sommerperioden kun bruger varmt vand men ingen varme på.

Anmeld Citér

16. december 2015

Klumpe-dumpe

SANIE89 skriver:

Syntes bare 900 lyder af meget hvis man i hele sommerperioden kun bruger varmt vand men ingen varme på.

Men så får du jo pengene retur når der bliver lavet årsopgørelse. 

Anmeld Citér

16. december 2015

solskinsliv

Profilbillede for solskinsliv
SANIE89 skriver:

Hele ideen i aconto afregning er jo at man betaler det samme både sommer og vinter, det du bruger mindre om sommeren bruger du jo så mere om vinteren, aconto beløbet er årets forbrug delt ud over 12 måneder. Det ville jo være surt at betale meget lidt i sommerperioden for så at betale rigtig meget i vinter perioden?

Anmeld Citér

16. december 2015

Louisejulia

SANIE89 skriver:

Vi bor i en 4 værelses på 100 kvm. To voksne og et barn på næsten 2 år og vi bruger 751 kr. Pr måned  

Anmeld Citér

16. december 2015

esioul

SANIE89 skriver:

Vi betaler 1010,- pr måned for 110 kvm der skal opvarmes. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.