Min første tanke var at den var nem - jeg ønsker mig en kur for sclerose. Jeg vil have mit liv tilbage!
.... men jo mere jeg tænker over det, er det faktisk ikke min sygdom, uanset hvor hæslig den er at leve med og hvor dystre udsigterne kan være, der har potentiale til at gøre mest skade i mit liv...
... så jeg ønsker mig større tolerance og forståelse for hinandens forskelligheder. Jeg ønsker mig, at de muslimske ledere, både verdslige og religiøse træder samlet frem, og siger aktivt fra overfor øget radikalisering. Jeg ønsker mig at alle verdens politikere, kommer i tanke om deres fornuft og pli og indser at de er på vej til at blive lige så radikaliserede, bare i den anden retning og holder op med at lægge en af verdens største religioner for had. Jeg ønsker mig at den hadefulde retorik overfor alt hvad der er anderledes, som især DF profilerer, igen bliver usmagelig og ikke længere socialt acceptabel. Jeg ønsker mig, at folk tager klimaændringer seriøst, og stopper med at ødelægge den verden vores børn skal arve, alt sammen i fremskridtets hellige navn...
Den nuværende udvikling skræmmer mig, og jeg frygter at den nuværende polarisering af verden ender med at eskalere i stadig mere had og vold, indtil det til sidst eksploderer i hovedet på os alle sammen, og alle taber... Og Albert Einstein, et af de største videnskabelige genier verden har set - får ret.
"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones." Albert Einstein
... måske jeg nok bare skal gå tilbage til at håbe på at man finder en kur for en uhelbredelig sygdom...
Anmeld
Citér