Anonym skriver:
hej de damer
jeg står i lidt af en underlig situation og jeg vil helst ikke have løftede pegefingre... det har jeg ikke brug for... jeg vil tvært imod vide hvad jeg kan tillade mig og hvad jeg ikke kan tillade mig
situationen er den at min forlovede og jeg har været sammen i 1½ år og vores forhold er meget stærkt... for et stykke tid siden snakkede vi om hvad vi kan gøre for at sætte lidt krydderi på sexlivet... vi har en regel i forholdet at når vi snakker om svære emner (sex er et svært emne for ham da han aldrig har snakket om sex med kvinder før, før jeg kom ind i billedet) så sætter vi os overfor hinanden og holder hinanden i hænderne og kigger hinanden i øjnene og så snakker man om alt man har på hjertet og den anden må ikke blive sur... vi snakkede så om at han ikke rigtig har rendt hornene af sig endnu og det vil han gerne inden den lille kommer til verden... vi aftalte så at han gerne, mod visse regler, måtte være sammen med en anden kvinde... han opretter sig så som bruger på scor.dk og en af reglerne er bla. at jeg skal have lov til at sidde ved siden af og læse med i brevene en gang imellem, så jeg ikke forestiller mig tingene værre end de er... og så aftalte vi at vi på et tidspunkt skal prøve en trekant med en anden kvinde
nu ligger landet sig sådan at han er LIIIGE ved at få en aftale med en og de har udvekslet lidt intime billeder... hun er ikke specielt køn men nu begynder jalousien at komme bragende... jeg er ked og har det sådan feberagtigt og har hjertebanken og har faktisk fortrudt
men nu ved jeg ikke hvad jeg skal gøre... hvis jeg afblæser det nu, så er det lidt som at fortælle et barn "vi skal i tivoli i morgen" og det så ikke bliver til noget... men jeg kan mærke at jeg bliver mere og mere ked og usikker selvom han altid bekræfter mig og giver mig mere kærlighed end jeg troede var muligt
hvad skal jeg gøre??
Jeg lever i et åbent forhold med min mand, så ved en del om din situation.
Du har haft de bedste intentioner, - men hvis du ikke trækker i land igen, gør du vold på dig selv, og ødelægger med alle sandsynligheder jeres forhold på langt sigt.
Måske vil det være en løsning at du er med i en trekant, - men kun måske, for er du jaulox, så er du det også i en trekant situation.
Men du må forklare ham hvordan du har det, - måske bliver han sur og skuffet, men forklar ham at du er bange for at det vil ødelægge dit forhold, hvis du føler dig 'voldtaget' følelsesmæssigt, og at du ikke vil miste ham, og giv ham så tid til at komme igennem.
Og som sagt, overveje en trekant nøje. Måske vil en firkant med et andet par være endnu bedre, hvis du har lyst det, for det skaber mere balance i tingene.