Det behøver ikke at være negativt at barnet skal i gæstepleje, ofte mødes dagplejerer jo i en bestemt gruppe i f.eks. legestue og det vil være inden for denne gruppe af andre, for barnet, kendte dagplejere at de kommer i gæstepleje.
Efterhånden er der mange uddannede pædagoger der vælger at blive dagplejer. I min gamle gruppe var vi 3 uddannede ud af syv.
Og derudover kommer dagplejerene også på kursus og får på den måde en "uddannelse".
Jeg er selv privat dagplejer nu, så taler selvfølgelig for dagpleje

Da jeg ventede mig var jeg ikke i tvivl om at Liva skulle i dagpleje, jeg synes ikke der var grund til at hun skulle i en stor institution allerede fra lille.
Hun kom så 5 uger for tidligt og jeg var rigtig glad for at jeg så havde valgt dagpleje, da jeg jo ikke vidste om det ville kunne mærkes på hende at hun var kommet før tid og derfor mente jeg at en lille kendt gruppe var en god ide.
Jeg har også arbejdet i vuggestue og min erfaring er at hvis det er en institution med en enkelt vuggestuegruppe og et par børnehavegrupper så er det super godt. Tilgengæld arbejdede jeg på et tidspunkt i en vuggestue med 5 stuer. Det var simpelthen for mange små på et sted.
Det er dog bare hvad jeg tænkte som pædagog, ved faktisk ikke hvordan forældrene havde det med det.
En god ting i vuggestrue er jo at der er flere ansatte og man derfor altid kan vælge at snakke med den man svinger bedst med. I dagplejen er der jo kun en, men går det helt galt kan man jo godt tage en snak med dagplejekontoret om det og evt. få en anden dagplejer.
Jeg har faktisk planer om at hvis vi skal have flere børn at han/hun så skal i vuggestue HVIS jeg kan få ham/hende i en bestemt her i Odense. Det dejligste sted med to stuer med 12 børn på hver. Ingen af pædagogerne arbejder fuld tid og de har alle bare så meget overskud og glæde. Hvis vi ikke kan få plads der vil jeg igen vælge dagpleje
Anmeld