Hvad gør/siger man lige??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. december 2015

Anonym trådstarter

SofiaMik skriver:

Forstår ikke at man vil låne et tæppe. De må da have tæpper selv? 

Lugter langt væk af, at de vil have dig til at indrømme, at det er væk og starte konflikt.  

Jeg ved ikke lige hvad de vil bruge det til men det er sådan et tæppe med lynlås så det nærmest ligner en slags dragt man tager på. Tænker at der må være noget specielt ved det tæppe siden at de vil låne det....

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2015

Abracadabra

Der er jo masser af gode løgnehistorier! 

• Du har (af dit gode hjerte) givet det til en indsamling til hjemløse (som har mere brug for det). 
  • En veninde forelskede sig i det hjemme hos jer, og du forærede hende det. 
  • Din mand vaskede det forkert, og det blev ødelagt (skal du lige cleare med din mand). 

Der er mange gode alternativer til sandheden - men ærlighed er selvfølgelig bedst... Og en GOD løgn nogle gange bedre!

Anmeld Citér

13. december 2015

charthys

Anonym skriver:

De har bare den holdning at når man får noget så passer man på det. Og ellers er det er udtryk for at man ikke sætter pris på den/de ting man har fået...

Har lidt samme problem med en usædvanlig hæslig dug jeg har fået af min ellers skønne svigermor,  - jeg tør ikke smide den ud så den er havnet i en pose på loftet,,  og når hun så en gang ikke er mere, så..   ;-) 

Anmeld Citér

14. december 2015

MomInTheMaking

Anonym skriver:

Svigerforældrerne efterspørger er tæppe jeg har fået af dem engang da de gerne vil låne det. Det er rigtig lang tid siden at jeg fik det af dem og jeg er næsten sikker på at da vi flyttede for 1 år siden at jeg smed det ud sammen med alle mulig andre tæpper. Jeg havde glemt at jeg havde fået det af dem. Desværre husker mine svigerforældre virkelig godt så de har ikke glemt det tæppe. Men hva siger og gør jeg lige?? Jeg har det jo ikke mere... Jeg er sikker på at jeg får at vide at så sætter jeg ikke pris på de ting jeg får hvis de får at vide at det er væk og smidt ud. 

Jeg har en svigermormor der er lidt på samme måde. Altså hun giver gaver og forventer man skal gemme det for evigt. Jeg er ikke sådan. Hvilket vil sige at hun er blevet frygtelig sur flere gange ind til jeg fortalte hende at her i huset tager vi ikke imod gaver med pant i.

Altså når hun vælger at give os noget så er det vores og os der bestemmer om vi vil beholde det eller smide det ud/give det væk. Hun har intet at skulle have sagt i den sag når først hun har givet os det og hvis hun ikke kan leve med det, så vil vi helst være fri for gaver fra hende, da vi IKKE gider gå og huske på hvor alle de ting vi får kommer fra og hvor det skal afleveres tilbage hvis vi ikke gider have det mere.

Oven i købet vil hun ikke have ønskesedler til jul og fødsesldag fordi det "går hun ikke ind for". Men så skal man SLET ikke forvente at andre gider gemme det man kommer med, hvis man ikke engang har gidet give noget de gerne vil have.

Så.. det er mit råd, få sagt til dem at det tæppe de gav dig er røget videre, da i ikke havde brug for det mere. og hvis de så bliver sure over det, synes jeg du skal sørge for at få fortalt dem at fra nu af vil du ikke have ting de forventer tilbage, hvis de vil have det tilbage må de LÅNE dig tingen og så hvis du gider låne den, skal du jo nok aflevere den tilbage igen.

Alt andet er simpelthen for besværligt og dumt. Du har jo ikke givet nogen en gave, hvis man ikke giver slip på den, når man giver den.

Anmeld Citér

14. december 2015

ErDuHerIkkeSnart

Anonym skriver:

De har bare den holdning at når man får noget så passer man på det. Og ellers er det er udtryk for at man ikke sætter pris på den/de ting man har fået...

Ja, den holdning har de jo så. Det kan du jo ikke gøre så meget ved, og eftersom du ikke deler den samme holdning, har du efter mange år valgt at skaffe dig af med noget du ikke brugte. Den er ikke så meget længere - og deres skuffelse og bebrejdelse må de jo så forsøge at komme over...

Anmeld Citér

14. december 2015

Anonym trådstarter

charthys skriver:

Har lidt samme problem med en usædvanlig hæslig dug jeg har fået af min ellers skønne svigermor,  - jeg tør ikke smide den ud så den er havnet i en pose på loftet,,  og når hun så en gang ikke er mere, så..   ;-) 

He he....men i det mindste så har du den da stadig 

Anmeld Citér

14. december 2015

Anonym trådstarter

LonglivetheQueen skriver:

Jeg har en svigermormor der er lidt på samme måde. Altså hun giver gaver og forventer man skal gemme det for evigt. Jeg er ikke sådan. Hvilket vil sige at hun er blevet frygtelig sur flere gange ind til jeg fortalte hende at her i huset tager vi ikke imod gaver med pant i.

Altså når hun vælger at give os noget så er det vores og os der bestemmer om vi vil beholde det eller smide det ud/give det væk. Hun har intet at skulle have sagt i den sag når først hun har givet os det og hvis hun ikke kan leve med det, så vil vi helst være fri for gaver fra hende, da vi IKKE gider gå og huske på hvor alle de ting vi får kommer fra og hvor det skal afleveres tilbage hvis vi ikke gider have det mere.

Oven i købet vil hun ikke have ønskesedler til jul og fødsesldag fordi det "går hun ikke ind for". Men så skal man SLET ikke forvente at andre gider gemme det man kommer med, hvis man ikke engang har gidet give noget de gerne vil have.

Så.. det er mit råd, få sagt til dem at det tæppe de gav dig er røget videre, da i ikke havde brug for det mere. og hvis de så bliver sure over det, synes jeg du skal sørge for at få fortalt dem at fra nu af vil du ikke have ting de forventer tilbage, hvis de vil have det tilbage må de LÅNE dig tingen og så hvis du gider låne den, skal du jo nok aflevere den tilbage igen.

Alt andet er simpelthen for besværligt og dumt. Du har jo ikke givet nogen en gave, hvis man ikke giver slip på den, når man giver den.

Jeg kan sagtens godt se hvad det er du mener og er egentlig også enig med dig men samtidig kan jeg egentlig og godt forstå mine svigerforældre... Men altså... Man kan jo heller ikke gå og huske på alle de ting man har fået... 

Ville du ikke blive ked af det hvis du gav nogle en ting og de så ikke kunne huske at du havde givet dem det, at de havde smidt det ud, solgt det eller givet det væk?

Anmeld Citér

16. december 2015

MomInTheMaking

Anonym skriver:

Jeg kan sagtens godt se hvad det er du mener og er egentlig også enig med dig men samtidig kan jeg egentlig og godt forstå mine svigerforældre... Men altså... Man kan jo heller ikke gå og huske på alle de ting man har fået... 

Ville du ikke blive ked af det hvis du gav nogle en ting og de så ikke kunne huske at du havde givet dem det, at de havde smidt det ud, solgt det eller givet det væk?

Nu stiller jeg det altså også meget hårdt op, for ligesom at stresse min pointe.

Jeg ville generelt ikke blive sur/skuffet eller ked af det, hvis nogen ikke gad have det jeg gav dem. Nu laver jeg ofte gaver selv og jeg går efter at lave det så det passer til den der skal have det, det samme gælder når jeg giver købte gaver, så jeg har ikke prøvet det så mange gange.

Men jeg ville da nok blive lidt såret hvis der var en person der ALTID byttede eller gav de ting jeg havde givet væk. Men det er så heller aldrig sket. og hvis jeg kom ud for den situation ville jeg simpelthen bede om specifikke ønsker, så man ved præcis hvad folk vil have/kan lide. Bryder mig ikke synderligt om at lave/købe gaver som modtager alligevel ikke gider at have.

og så er der altså også forskel for mig på om det er en aflagt ting som sengetøj eller et tæppe jeg har fået og så hvis det er en meget personlig gave af en eller anden art.

Fik den grimmeste stjernetegns figur i gave sidste år og den har stadig fået en plads, fordi jeg ved at den person der gav den virkelig har tænkt over hvad jeg kan lide (gik meget op i astrologi da jeg var yngre) og ideen er heller ikke dårlig, at jeg ikke bryder mig om udformningen er jo så en anden snak. Men den betyder noget for mig i kraft af tankerne bag.

Jeg går ikke ud fra at det er samme scenarie med dette tæppe du har fået af dem.

... Det er et tæppe.. det er simpelthen for meget at gå op i et s**** tæppe.

Selv tak for romanen. Går vidst i selvsving her fra morgenen af. xD

Anmeld Citér

16. december 2015

loop

Anonym skriver:

Svigerforældrerne efterspørger er tæppe jeg har fået af dem engang da de gerne vil låne det. Det er rigtig lang tid siden at jeg fik det af dem og jeg er næsten sikker på at da vi flyttede for 1 år siden at jeg smed det ud sammen med alle mulig andre tæpper. Jeg havde glemt at jeg havde fået det af dem. Desværre husker mine svigerforældre virkelig godt så de har ikke glemt det tæppe. Men hva siger og gør jeg lige?? Jeg har det jo ikke mere... Jeg er sikker på at jeg får at vide at så sætter jeg ikke pris på de ting jeg får hvis de får at vide at det er væk og smidt ud. 

Jeg ville bare sige det, du skriver her.

"jeg tror, det blev smidt ud i forbindelse med flytning". Og så ville jeg tilføje, at du lige vil spørge din kæreste, om han har set det.

Det er ikke dit problem hvad de tænker, så længe du snakker pænt til dem.

Anmeld Citér

16. december 2015

jenny4

Køb et nyt til dem og sig at de da ikke behøver låne noget de selv har givet jer ��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.