Dårlig nyhed til tryghedsscanning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13.215 visninger
26 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
11. december 2015

Anonym trådstarter

Godmorgen i dejlige baby-brugere 

Så har vi været til tryghedscanning igår. 

Desværre var alt ikke, som det burde i forhold til, hvor langt vi tror, jeg er henne. 

Jeg havde sidste mens første dag d. 8/10 2015. 

Testede meget svagt positiv d. 7/11 2015 (4+2) + 08/11 2015 (4+3) + 10/11 2015 (4+5). 

D. 12/11 2015 testede jeg med en clear blue digital, der sagde 1-2 dvs. jeg var 3-4 uger henne (måske kun 3+3). 

D. 16/11 2015 testede jeg igen med en clear blue digital, der sagde 2-3, dvs. jeg har 4-5 uger henne (måske kun 4+0). 

D. 24/11 2015 tester jeg igen positiv (6+5 måske kun 5+2) . 

Hvorfor jeg tror, at alt er fint som sidste gang. 

Vi bestiller en tryghedsscanning til igår, hvor jeg ifølge sidste mens burde være 9+0 ifølge mens, 7+3 ifølge clear blue digital.

Igår til scanningen vurdere hun mig så kun til at være 6+4 henne. Hvilket jeg overhovedet ikke kan få til at passe, da ægget jo kun skal have sat sig fast d. 8/11 - hvor jeg jo testede positiv første gang. 

Hun mener enten, at graviditeten er gået til eller at det er en slow starter. Bortset fra dens størrelse, så så alt rigtig fint ud.
Oveni alt dette så har jeg fra start haft en dårlig mavefornemmelse med denne graviditet. Som om jeg godt har vidst at der var noget galt. (Det skal siges at det er en ønske baby).

Men nu sidder jeg her.  Aner ikke om jeg er købt eller solgt. Ved ikke hvad jeg skal gøre. Ringer til lægen for at få tid til at få målt hcg. Og så har vi fået tid til ny scanning om en uge. 

Men er der nogen, der har prøvet noget lignende?

(Gode som knap så gode historier modtages med kyshånd). 

Det sidste billede af en test er fra i dag.

Scanningsbilledet er fra igår. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. december 2015

xStinepigen

Desværre var alt ikke, som det burde i forhold til, hvor langt vi tror, jeg er henne. 

Testede meget svagt positiv d. 7/11 2015 (4+2) + 08/11 2015 (4+3) + 10/11 2015 (4+5). 

D. 12/11 2015 testede jeg med en clear blue digital, der sagde 1-2 dvs. jeg var 3-4 uger henne (måske kun 3+3). 

D. 16/11 2015 testede jeg igen med en clear blue digital, der sagde 2-3, dvs. jeg har 4-5 uger henne (måske kun 4+0). 

Vi bestiller en tryghedsscanning til igår, hvor jeg ifølge sidste mens burde være 9+0 ifølge mens, 7+3 ifølge clear blue digital.

Igår til scanningen vurdere hun mig så kun til at være 6+4 henne. Hvilket jeg overhovedet ikke kan få til at passe, da ægget jo kun skal have sat sig fast d. 8/11 - hvor jeg jo testede positiv første gang. 

Hun mener enten, at graviditeten er gået til eller at det er en slow starter. Bortset fra dens størrelse, så så alt rigtig fint ud.
Oveni alt dette så har jeg fra start haft en dårlig mavefornemmelse med denne graviditet. Som om jeg godt har vidst at der var noget galt. (Det skal siges at det er en ønske baby).

Men nu sidder jeg her.  Aner ikke om jeg er købt eller solgt. Ved ikke hvad jeg skal gøre. Ringer til lægen for at få tid til at få målt hcg. Og så har vi fået tid til ny scanning om en uge. 

Altså testene har jo udviklet sig rigtig fint . Jeg blev også rykket helt vildt til age til TS, troede jeg var I uge  8, hun satte mig til 6+4 ( dog var der hjerteblink ) hvorefter jeg er blevet rykket næsten det hele frem igen til NF .. Det er så forskelligt  de forskellige steder Om hvor langt de gætter på man er .. Håber din spire har det fint, og udvikler sig som den e skal 

Anmeld Citér

11. december 2015

LykkeB

Godmorgen. 

Jeg vil bare sige at jeg oplevede præcis det samme. Jeg var meget nervøs og jeg fik derfor en scanning, en uge senere på Skejby. Heldigvis var det bare en slow starter. I dag sidder jeg med min søn på 8 uger  

Anmeld Citér

11. december 2015

Anonym trådstarter

xStinepigen skriver:

Altså testene har jo udviklet sig rigtig fint . Jeg blev også rykket helt vildt til age til TS, troede jeg var I uge  8, hun satte mig til 6+4 ( dog var der hjerteblink ) hvorefter jeg er blevet rykket næsten det hele frem igen til NF .. Det er så forskelligt  de forskellige steder Om hvor langt de gætter på man er .. Håber din spire har det fint, og udvikler sig som den e skal 

Ja det er også det eneste der gør mig lidt glad. 

Der var ikke umiddelbart hjerteblink igår. 

Men hun sagde at det ikke altid var sikkert at man kunne se det der. :/ 

Tak for din historie. Jeg er rigtig glad for at høre at det gik godt ved dig. 

Det minder jo lidt om vores historie indtil nu. 

Anmeld Citér

11. december 2015

Anonym trådstarter

LykkeB skriver:

Godmorgen. 

Jeg vil bare sige at jeg oplevede præcis det samme. Jeg var meget nervøs og jeg fik derfor en scanning, en uge senere på Skejby. Heldigvis var det bare en slow starter. I dag sidder jeg med min søn på 8 uger  

Okay. Du fik ikke målt hcg eller noget? 

Tak for din historie 

Anmeld Citér

11. december 2015

Mortil2drenge<3

Har næsten prøvede det samme 

vi troede jeg var 11 uger henne og da vi skulle til nakkefoldsscanningen var der kun fostersækken og damen der scannede mig kunne hverken se hjerteblink eller foster, så hun mente det var en ma, jeg fik målt hcg og det var stigende, 7000 og et eller andet og 3 dage efter 11000, det var ikle det dobbelte men sygehuset kaldte mig ind til en scanning ugen efter og der var det fineste lille hjerteblink, var kun 5-6 uger henne  det var den værest ventetid jeg nogensinde har oplevet i mit liv  og hvordan det er sket ja aner det ikke har måske sprunget en cyklus over men idag er jeg altså 24+1 henne og venter mig en dreng. Og jeg havde det ligesom dig en dårlig fornemmelse med graviditeten og at det går galt og de tanker har jeg stadig men tror det er helt naturligt. Så mist ikke håbede endnu, jeg håber virkelig for jer den er der det må da være den bedste julegave og kunne få 

Anmeld Citér

11. december 2015

Carina:-)

Ja jeg blev rykket 3 uger tilbage med min søn som nu er 10 år.

Jeg skulle så have testet positiv inden ægløsning ....Som jo ikke kan lade sig gøre men som lægen sagde så er naturen sin egen og vi må bare følge med .

Han var det man kalder en slowstarter og som de sagde på sygehuset så dømmer man ikke nogen ude før man er 100% sikker netop fordi man kan teste postiv og så ligger ægget i en form for dvale og først "går igang" senere.

Så kan ikke råde dig til andet end at afvente selv om jeg godt ved det er modbydeligt ikke at vide om man er købt eller solgt. 

Her tog det 2 skanninger og flere hcg målinger( som alle viste for lidt hcg) før der var tumps up . Og han er som skrevet 10 år nu og sund og rask -den nye termin holdte resten af graviditeten selv om det i realiteten ikke kunne passe hverken med test ,sex eller ægløsning :)

Anmeld Citér

11. december 2015

Anonym

Anonym skriver:

Ved nr 1 rykkede de mig 14 dage tilbage og denne gange 1 dag tilbage så det behøver ikke at være noget du skal bekymre dig om 

Anmeld Citér

11. december 2015

Kay

Til nf med vores første fødte beregnede hun mig til at være blevet gravid den dato jeg tog en positiv test da jeg sagde det var umuligt blev hun mopset men valgte at måle igen og hun havne jo så skudt 2 uger forkert! 

Det er millimeter de måler på dette tidspunkt i graviditeten så hvis den lille lige lkrummer sig lidt eller hun hammer 2 millimeter forkert så giver det et forkert uge antal 

Anmeld Citér

11. december 2015

Babysoon

Kay skriver:

Til nf med vores første fødte beregnede hun mig til at være blevet gravid den dato jeg tog en positiv test da jeg sagde det var umuligt blev hun mopset men valgte at måle igen og hun havne jo så skudt 2 uger forkert! 

Det er millimeter de måler på dette tidspunkt i graviditeten så hvis den lille lige lkrummer sig lidt eller hun hammer 2 millimeter forkert så giver det et forkert uge antal 

Jeg blev også sat tilbage fra 8+3 til 7+2 til TS. Baby er sidenhen vokset fint og er nu i uge 24. Det var bare en slow starter for jeg vidste præcis hvornår jeg var blevet gravid 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.