Vi prøver på at blive gravide

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. december 2015

Becks

Kpommer. skriver:

Ja igen, jeg har ikke forstået lægen til det vi skal op til Roskilde på en afdeling og få sat nogle sæd celler op, vi er igang med et langt for løb 

Mit umiddelbare gæt er, at den 6/1 er en samtale med lægen :)

Så skal din kæreste nok aflevere en sædprøve, medmindre han allerede har gjort det..

Npr du så får din mens, efter den 6/1, skal du melde dig til insemination, hvor du løbende vil blive scannet for at holde øje med dine follikler (æggeblærer) om de vokser som de skal osv. 

Når de har rette str. små 14 dage efter din mens. er startet får du en ægløsningssprøjte du skal tage, og ca. 1 1/2 døgn efter vil du da blive insemineret, med din kærestes sæd, som han har afleveret samme morgen :)

Pøj pøj :)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. december 2015

fo82

esioul skriver:

OMg.. nu er jeg med.. 

Tror 2. gang er den slemmeste 

Haaaaahahahahaha 

jeg kunne simpelthen ikke dy mig haha 

Anmeld Citér

12. december 2015

Kpommer.

ErDuHerIkkeSnart skriver:

I så fald lyder det til, at I skal i gang med et inseminationsforløb. Blot så du ikke bliver skuffet, vil jeg forsøge at forklare dig, at du næppe får "lagt noget op" den 6. januar.

Insemination indebærer at man følger din cyklus, og på det rette tidspunkt tager du en æggeløsning sprøjte, og din kæreste afleverer en sædprøve. Denne prøve oprenses og sæden sprøjtes op i din livmoder.

Insemination skal ske indenfor få timer af din ægløsning - og det er ikke muligt at vide præcis hvornår denne falder på forhånd. Derfor er det nok snarere en samtale I skal op til den 6. janusr - og her får du lidt mere information, så du bedre forstår hvad det er der skal ske. Efterfølgende kan man så sætte gang i selve forløbet...

Det lyder også meget mere fornuft at høre på! Må se og høre hvad der sker den 6 januar, så hr jeg ikke sagt eller gjort noget forkert 

- Men tusind tak for det!

Anmeld Citér

12. december 2015

Kpommer.

Becks skriver:

Mit umiddelbare gæt er, at den 6/1 er en samtale med lægen :)

Så skal din kæreste nok aflevere en sædprøve, medmindre han allerede har gjort det..

Npr du så får din mens, efter den 6/1, skal du melde dig til insemination, hvor du løbende vil blive scannet for at holde øje med dine follikler (æggeblærer) om de vokser som de skal osv. 

Når de har rette str. små 14 dage efter din mens. er startet får du en ægløsningssprøjte du skal tage, og ca. 1 1/2 døgn efter vil du da blive insemineret, med din kærestes sæd, som han har afleveret samme morgen :)

Pøj pøj :)

Han har været med en sædprøve for at se om alt er rigtigt ;-) 

- tak for jeres venlighed og at i har lyst til at forklar mig tingene rigtigt nu hvor lægen ikke rigtigt går dette 

Anmeld Citér

12. december 2015

ErDuHerIkkeSnart

Kpommer. skriver:

Han har været med en sædprøve for at se om alt er rigtigt ;-) 

- tak for jeres venlighed og at i har lyst til at forklar mig tingene rigtigt nu hvor lægen ikke rigtigt går dette 

Den sædprøve din kæreste har afleveret tidligere, har formentlig været for at tjekke hans sædkvalitet. Dette er ikke noget de kan bruge igen - han vil skulle aflevere en ny prøve hvis du skal insemineres.

Jeg siger dette i bedste mening, da du lyder til at have misforstået meget af det der skal ske - men du må ikke være bare for at sige eller gøre noget forkert - det drejer sig om din krop og dit helbred - og det er helt afgørende at du ved hvad der foregår og kræver ordentlige forklaringer...Hvis du har svært ved at forstå hvad lægerne siger, kan du overveje at tage en person med som kan hjælpe dig med spørgsmål og svar hos lægen...

Anmeld Citér

13. december 2015

ErDuHerIkkeSnart

Den sædprøve din kæreste har afleveret tidligere, har formentlig været for at tjekke hans sædkvalitet. Dette er ikke noget de kan bruge igen - han vil skulle aflevere en ny prøve hvis du skal insemineres.

Jeg siger dette i bedste mening, da du lyder til at have misforstået meget af det der skal ske - men du må ikke være bare for at sige eller gøre noget forkert - det drejer sig om din krop og dit helbred - og det er helt afgørende at du ved hvad der foregår og kræver ordentlige forklaringer...Hvis du har svært ved at forstå hvad lægerne siger, kan du overveje at tage en person med som kan hjælpe dig med spørgsmål og svar hos lægen...

Rettelse: "Være bange for..." skulle der stå...

Anmeld Citér

20. december 2015

Kpommer.

Mange tak for råd! Jeg tager dem til mig, må se hvad der sker den 6/1-16 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.