Vi prøver på at blive gravide

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.128 visninger
16 svar
5 synes godt om
10. december 2015

Kpommer.

Hej tøser!

Jeg og min kære kæreste, har snart prøvet i 1,5 år på at blive gravide, vi ønsker det mere end noget andet.. & nu er vente tiden snart meget lang at vente på at vi kan komme ind til min gynækolo  som kan hjælpe os lidt på vej! Her den 6 januar skal jeg ind og have sat æg op i mig, krydser alt hvad jeg kan for st det lykkes første gang!  Jeg glæder mig til det blir vores tur til at sidde med vores guldklump i armene 

- Men ville høre jer om det gør ondt at få sat æg på, når jeg spørg min læge så siger han bare det finder du jo ud af.. Ville gerne forberede mig en lille smulle  Tak for jeres svar på forhånden 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2015

esioul

Kpommer. skriver:

Hej tøser!

Jeg og min kære kæreste, har snart prøvet i 1,5 år på at blive gravide, vi ønsker det mere end noget andet.. & nu er vente tiden snart meget lang at vente på at vi kan komme ind til min gynækolo  som kan hjælpe os lidt på vej! Her den 6 januar skal jeg ind og have sat æg op i mig, krydser alt hvad jeg kan for st det lykkes første gang!  Jeg glæder mig til det blir vores tur til at sidde med vores guldklump i armene 

- Men ville høre jer om det gør ondt at få sat æg på, når jeg spørg min læge så siger han bare det finder du jo ud af.. Ville gerne forberede mig en lille smulle  Tak for jeres svar på forhånden 

Det er værre at få dem ud 

Anmeld Citér

10. december 2015

esioul

Kpommer. skriver:

Hej tøser!

Er du igang med et reagensglas forsøg på nuværende tidspunkt?

Anmeld Citér

10. december 2015

fo82

esioul skriver:

Det er værre at få dem ud 

Tænker du første eller anden gang? 

Anmeld Citér

10. december 2015

esioul

fo82 skriver:

Det må du lige uddybe? 

Anmeld Citér

10. december 2015

esioul

fo82 skriver:

OMg.. nu er jeg med.. 

Tror 2. gang er den slemmeste 

Anmeld Citér

10. december 2015

Becks

Hej tøser!

Hvordan ved du, at du skal have sat dem op 6/1?

som regel ved man det først et par dage inden :)

Er du i gang med IVF? Og hvor mange æg har du fået taget ud?

Hvordan kan det være I ikke starter op med iui?

Anmeld Citér

10. december 2015

ErDuHerIkkeSnart

Jeg tror enten at der er noget du har misforstået - eller noget din læge forklarer dig forkert.

Du kan ikke få lagt æg op (det gør i øvrigt ikke ondt) før du har fået dem "groet" via hormonbehandling, derpå taget ud og derpå befrugtet og delt. Dette kaldes IVF behandling... og er på ingen måde noget som sin egen almindelige læge eller gynækolog kan udføre. Det foregår på en fertilitetsklinik.

Det giver heller ikke mening at det skulle foregå på en bestemt dag i januar, som du allerede nu kender. Det er et komplekst behandlingsforløb hvor man løbende følger æggenes udvikling og tager dem ud når er modne  (udtagning er til gengæld ikke så rart).

Det er sjældent at man starter med IVF - og hvis I ikke er blevet udredt og man har fundet direkte årsag til jeres problemer - så giver det ikke mening ikke "bare" at starte med almindelig insemination (IUI). Dette har intet med ægoplægning at gøre - men betyder blot at din kærestes oprensede sæd sprøjtes op i din livmoder på tidspunktet for æggeløsning (dette gør ikke ondt).

Dette tidspunkt kender man dog heller ikke præcist i forvejen - så jeg kan ikke regne ud hvad det er i skal den 6. januar... men det er i hvert fald ikke ægoplægning

Måske du skal have en snak med din læge igen, så han kan forklare dig hvad det er for en behandling I står overfor - og så skal du kræve nogle ordentlige svar indtil du forstår de ting han siger.

Held og lykke!

Anmeld Citér

11. december 2015

Kpommer.

Ja igen, jeg har ikke forstået lægen til det vi skal op til Roskilde på en afdeling og få sat nogle sæd celler op, vi er igang med et langt for løb 

Anmeld Citér

11. december 2015

ErDuHerIkkeSnart

I så fald lyder det til, at I skal i gang med et inseminationsforløb. Blot så du ikke bliver skuffet, vil jeg forsøge at forklare dig, at du næppe får "lagt noget op" den 6. januar.

Insemination indebærer at man følger din cyklus, og på det rette tidspunkt tager du en æggeløsning sprøjte, og din kæreste afleverer en sædprøve. Denne prøve oprenses og sæden sprøjtes op i din livmoder.

Insemination skal ske indenfor få timer af din ægløsning - og det er ikke muligt at vide præcis hvornår denne falder på forhånd. Derfor er det nok snarere en samtale I skal op til den 6. janusr - og her får du lidt mere information, så du bedre forstår hvad det er der skal ske. Efterfølgende kan man så sætte gang i selve forløbet...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.