Kontanthjælp og gift?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.092 visninger
18 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. december 2015

Anonym trådstarter

Hej. 

Jeg søgte kontanthjælp i går/i dag (fik ansøgnings skemaet i går). 

Jeg er blevet smidt ud af skolen pga. for meget fravær (har været sygemeldt med en depression). 

Jeg er gift, og jeg ved at jeg bliver trukket noget pga. min mands løn. 

Men, hvad er kontanthjælps satsen og hvordan fungere det med at blive trukket? Hvor meget bliver man trukket når han tjener for meget osv? Jeg er under 25, hvis det har nogen betydning. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2015

Mortil2drenge<3

Anonym skriver:

Hej. 

Jeg er blevet smidt ud af skolen pga. for meget fravær (har været sygemeldt med en depression). 

Men, hvad er kontanthjælps satsen og hvordan fungere det med at blive trukket? Hvor meget bliver man trukket når han tjener for meget osv? Jeg er under 25, hvis det har nogen betydning. 

Jeg kunne ikke få hjælp af kommune de første 3 måneder efter min uddannelse kom i en  slags karantæne, ved desværre ikke hvordan det er når man er smidt ud men kunne forstille mig det måske er samme regler, i går ind under gensidig forsøger pligt da i er gift, også selvom Du er under 25 år, ellers hvis man ikke var gift havde det ikke noget at sige... 

Held og lykke håber du finder en god løsning 

og god jul

Anmeld Citér

10. december 2015

Anonym trådstarter

Molly90 skriver:

Jeg kunne ikke få hjælp af kommune de første 3 måneder efter min uddannelse kom i en  slags karantæne, ved desværre ikke hvordan det er når man er smidt ud men kunne forstille mig det måske er samme regler, i går ind under gensidig forsøger pligt da i er gift, også selvom Du er under 25 år, ellers hvis man ikke var gift havde det ikke noget at sige... 

Held og lykke håber du finder en god løsning 

og god jul

Ved godt det med gensidig forsørgerpligt, det er jo derfor jeg spørger hvor meget jeg bliver trukket. 

Jeg får ikke karantæne. Jeg er blevet smidt ud pga sygdom, og jeg har snakket med dem om det på kommunen, både sagsbehandler og ydelseskontoret.

Og en karantæne må kun varer 5 uger.

Anmeld Citér

10. december 2015

Monski

Anonym skriver:

Ved godt det med gensidig forsørgerpligt, det er jo derfor jeg spørger hvor meget jeg bliver trukket. 

Jeg får ikke karantæne. Jeg er blevet smidt ud pga sygdom, og jeg har snakket med dem om det på kommunen, både sagsbehandler og ydelseskontoret.

Jeg kan ikke svare på dit spørgsmål men hvis du skal tilbagebetale noget af din su, kan du søge kontanthjælp fra den/de måneder også ��

Anmeld Citér

10. december 2015

Anonym trådstarter

Monski skriver:

Jeg kan ikke svare på dit spørgsmål men hvis du skal tilbagebetale noget af din su, kan du søge kontanthjælp fra den/de måneder også ��

Det skal jeg ikke.  

Anmeld Citér

10. december 2015

Mortil2drenge<3

Anonym skriver:

Kan henvise til beskæftigelse ministeriet hjemmeside der kan du finde de fleste oplysninger 

http://bm.dk/da/Beskaeftigelsesomraadet/Ydelser/Kontanthjaelp/Hvor%20meget%20kan%20man%20faa%20i%20kontanthjaelp.aspx

Anmeld Citér

10. december 2015

Anonym trådstarter

Molly90 skriver:

Kan henvise til beskæftigelse ministeriet hjemmeside der kan du finde de fleste oplysninger 

http://bm.dk/da/Beskaeftigelsesomraadet/Ydelser/Kontanthjaelp/Hvor%20meget%20kan%20man%20faa%20i%20kontanthjaelp.aspx

Tak

Anmeld Citér

10. december 2015

Bshizzle

Anonym skriver:

Hej. 

Jeg vil bare lige nævne at gensidig forsørgerpligt forsvinder pr 1 Januar.. 

Så din mands løn påvirker ikke dig. 

Jeg ved ikke hvad din sats er når du er under 25.  

Anmeld Citér

10. december 2015

Anonym trådstarter

Bshizzle skriver:

Ja, det snakkede min mor godt om. Det nævnte de dog ikke på kommunen. 

Anmeld Citér

10. december 2015

Anonym trådstarter

Bshizzle skriver:

Fandt lige dette: 

http://bm.dk/da/Beskaeftigelsesomraadet/Flere%20i%20arbejde/Kontanthjaelpsreform/Overblik%20over%20kontanthjaelpsreglerne/Gensidig-forsorgelsespligt.aspx

Gælder kun for samlevende, altså kærester. Men vi er jo gift. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.