mette_s skriver:
Så er det snart jul og det afføder det årlige dilemma og anledning til konflikter: hvor længe skal man være på julebesøg?? Min mands familie bor i Jylland (vi bor i kbh) og vi holder i år hos dem (hvert andet år hos mine her i kbh). Jeg har foreslået 4 overnatninger, men det synes min mand er alt for lidt, nu hvor vi endelig er på besøg hos dem. JEG kan dog slet ikke overskue at være der længere end det - ved jeg ender med at få pip! Vi har to mindre børn og jeg synes det er riiiigelig i forhold til at vi skal bo rigtig mange mennesker i et mindre hus. Hans søskende og familier kommer også og bor der, så der sover mennesker i alle værelser og på alle sofaer, så der er ikke mange muligheder for ro når der er mennesker overalt. Jeg sover altid rigtig dårligt når vi er der, da der er meget lydt. Så jeg tænker at vi efter 4-5 dage er klar til at komme hjem til vores egen seng, puslebord, børnenes værelser, legetøj etc. Jeg vil hellere have 4-5 kvalitetsdage i stedet for at trække den til man bliver rigtig irriteret. Jeg ville også have det på samme måde hvis vi skulle sove hos mine forældre flere dage - eller det tror jeg, men ved det ikke, da vi altid har boet tæt på hinanden. Er det strengt over for min mand - eller er det fair nok at han også må lytte til mit behov?? 

(vi har altid samme dilemma om sommeren, hvor vi besøger dem i sommerhus! her er jeg dog helt ok med at blive længere for både vores, børnene og bedsteforældrenes skyld, da man er mere ude og laver ting, nyder det gode vejt - og ikke bare sidder indendørs i flere dage mange mennesker).
For det første så skal du jo lytte til hvad du kan holde ud, hvis han vil være der længere kan han jo evt bare blive lidt længere uden dig, med børnene eller du kan tage dem med hjem. Det behøver jo ikke at være sort/hvidt.
For det andet: Personligt har jeg et ok forhold til mine svigerforældre, de bor kun 4 km væk og vi ses da sådan ok ofte, men jeg skulle dæleme ikke være der i 4 overnatninger, ville blive helt bims af det, især hvis huset er helt fyldt op med andre gæster/familie også.
ej, faktisk ville det være at strække den rigtig meget for mig hvis vi skulle være der så længe i træk.
Anmeld
Citér